2006-03-05, 14:45
Medlem
Småstads white thrash (killar):

Bor i ett miljonprogramsområde
Går på socialbidrag, a-kassa, datortek eller ams-projekt
Har studielån från misslyckade studier på KOMVUX
Har dåligt gjorda tatueringar.
Knarkar på hasch eller amfetamin
Har inte körkort
Skaffar barn i högstadiet, tar dock inte ansvar för barnen
Går klädd i för stora, skitiga jeans med urtvättad collegetröja med meningslöst tryck
Har dåliga tänder
Lyssnar på dålig hård rock
Röstar på Sverigedemokraterna
Gillar Big Brother

Storstads white thrash (killar):

Bor i ett miljonprogramsområde
Går på socialbidrag, a-kassa, datortek eller ams-projekt
Har studielån från misslyckade studier på KOMVUX
Har tribaltatueringar
Har kamphund
Går på anabola steroider
Går klädd i träningsbrallor och typ bombarjacka (ibland med en gul Aqua Limone tröja under)
Har rakad skalle eller blonda slingor
Har inte körkort, kör bil ändå
Knarkar på hasch, amfetamin eller rökheroin
Är kriminell
Lyssnar på dålig techno
Röstar inte
Skulle kunna tänka sig att söka till Big Brother
Citera
2006-03-05, 14:48
Medlem
socs avatar
Känner igen mig i en del, men det mesta som skrivits här gäller nog andra grenar av white trash-kulturens många utövare.

För mig handlar white trash-status oxå om misslyckande, en loser-personlighet, men som är nöjd ändå, typ Ricky i Trailer Park Boys (utmärkt tv-serie).

T ex bör man inom min gren av white trash-populationen ha:

- betalningsanmärkningar, att lämna nåt efter sig när man dör är ju korkat, bättre att leva upp allt här och nu, och dessutom leva över sina tillgångar så länge det går.

- nån form av psykisk ohälsa och/eller missbruk, då främst alkohol men även tabletter, kanske t o m cannabis, tjack på partaj. Återigen kolla in Trailer Park Boys: sprit och marijuana som svensson brukar kaffe och kakor/godis.

-leva på bidrag=vara beroende av staten; avsaknad av självständighet

-stora planer på Lyftet, men vi vet ju vad som händer...krasch och pannkaka!

-mkt konflikter m grannar, medtrafikanter, tjänstemän/myndigeter osv.

-inga karriärmål. Jobbat m diverse, dvs hoppat mellan branscher och arbetsuppgifter, studier inte så vanligt, men inte helt uteslutet (jag känner A-lagare som "pluggat", dvs haft studiemedel) om inte annat så för att få ut studiemedel ett par år innan man kört ner sig psykiskt/fysiskt genom missbruk, utvecklande av psykisk störning, trafikolycka etc, tillräckligt för att förtidspensioneras. Sen kan man ju jobba svart. När andan faller på.

-sunkig bostad, antingen slitet hus på landet omgivet av skrot och skräp och djur överallt, eller lägenhet (inte renoverad dom senaste 30 åren, dvs aldrig) i enorm betonglåda, OCH en svåriget att ta sig fram på bostadsmarknaden pga betalningsanmärkningar och bristande handlingskraft, men kan ibland "försätta berg" och prata till sig en bättre bostad genom att skaffa charm, övertalningsförmåga, energi osv genom tillfälligt kap av kokain.

Kommer säkert på mer snart. BTW: jag har tribal-tattoo, ring i örat, addidas-byxor, kängor m stålhättor, ungar som river affärer, rakad skalle, haft o avser skaffa igen volvo 245 o schäfer osv.

Var det en bok det skulle bli eller? Oerhört intressant i så fall, för jag är trots min status som wite trash intresserad av böcker, särskilt med våld, snusk och droger i.
Citera
2006-03-05, 14:52
Bannlyst
90% av alla Svenskar är White trash.
Pamela Anderson är deras gudinna i staterna, har vi en motsvarighet här hemma?
http://www.freenet.de/freenet/film_u...pup_unten.jpeg
http://images.absolutenow.com/rp/KidRock_JS88133866.jpg
Citera
2006-03-05, 15:32
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Att inte kunna skilja på finlandssvenskar och sverigefinnar är höjden av white trash...

Kanske är det lite trashigt att inte kunna skilja mellan de två begreppen. Men, tryckte jag på en öm punkt?
Citera
2006-03-05, 17:30
Medlem
BuCes avatar
Jag tror ni gräver för djupt i trasharen. En sann white trashare röstar på sossarna. Han/hon vet inte varför men röstar man inte på sossarna får man höra massa skit från arbetspolarna på verket. "Jävla moderatjävel... du tycker bergis man ska ta pengar från dom fattiga och ge till dom rika, precis som moderaterna vill ha det"

En sann white trashare använder inga starkare droger än alkohol och tobak. Aldrig att en trashare skulle ge sig på rökheroin.

Trasharen tycker att Bush är dum i huvudet (för man ska tycka det... någon på jobbet hade ett argument någon gång) men samtidigt är amerikanska bilar, cowboys och vapen jävligt häftigt och manligt. Indianer också.

Trasharen har inga egna åsikter. Han/hon följer med strömmen och vill leva sitt liv precis som alla andra. Det svindyra radhuset tvingar trasharen att spara in på allt annat - därför syns han i sunkiga kläder på Rusta när han handlar utemöbler i plast. Allt är det dyra radhusets fel. Boendet och i viss mån den tidiga familjen skapar trasharen. Livet är utstakat (och kört) när trasharen är 30 bast.
Citera
2006-03-05, 18:08
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
Jag tror ni gräver för djupt i trasharen. En sann white trashare röstar på sossarna. Han/hon vet inte varför men röstar man inte på sossarna får man höra massa skit från arbetspolarna på verket. "Jävla moderatjävel... du tycker bergis man ska ta pengar från dom fattiga och ge till dom rika, precis som moderaterna vill ha det"

En sann white trashare använder inga starkare droger än alkohol och tobak. Aldrig att en trashare skulle ge sig på rökheroin.

Trasharen tycker att Bush är dum i huvudet (för man ska tycka det... någon på jobbet hade ett argument någon gång) men samtidigt är amerikanska bilar, cowboys och vapen jävligt häftigt och manligt. Indianer också.

Trasharen har inga egna åsikter. Han/hon följer med strömmen och vill leva sitt liv precis som alla andra. Det svindyra radhuset tvingar trasharen att spara in på allt annat - därför syns han i sunkiga kläder på Rusta när han handlar utemöbler i plast. Allt är det dyra radhusets fel. Boendet och i viss mån den tidiga familjen skapar trasharen. Livet är utstakat (och kört) när trasharen är 30 bast.
Nä, men nu känns det som du förväxlar white trash med svensson, iaf jag har väldigt svårt att visualisera white trash(som jag ser dom iaf) boende i villa, varken dyr eller billig... Har även svårt att förlika mig med detta om droger, kanske använder dom inte rökheroin, men visst sjutton nyttjas gob, flödder, tjack å röka i ganska stor utsträckning, så även E. Håller dock med om det politiska, inte FAAN röstar dom höger inte, V eller S är det som gäller, varför vet dom inte, det ska bara vara så. Men kanske har vi här ytterligare ett exempel på att det skiljer sig åt mellan storstad & landsbygd?
Citera
2006-03-05, 19:08
Medlem
apanola IIs avatar
Feta
Fem barn med tre olika killar ( om det är tjejer, killarna har barn dom aldrig träffar, gärna med flera olika tjejer)
Om det är killar heter dom saker som Liam, Kevin, Conny, Jimmy, Johnny
oambitiösa
Lata
Bidragsälskande
långtidssjukskrivna
taskigt förhållande til alkohål och knark
mycket konflikter med grannar, myndigheter etc
taskig klädsmak

och det största kännetecknet av dom alla
att dom har eller vill ha en minibar i vardagsrummet detta i kombination med takfläkt är det verkliga signumet på lågutbildat jävla arbetarklass slödder som inte bidrar med ett skit till sverige, människor som lika gärna skulle kunna bo i mogadishu eller på någon annan jävla soptipp så länge det fanns sportlördag och bidrag där
Citera
2006-03-05, 19:41
Medlem
ZätaGustavs avatar
Måste bara flika in några synpunkter:

1. Äkta WT röstar överhuvudtaget inte men drivs av ett stort politikerförakt och tror att "alla" politiker har "fallskärmar" vars kostnad vida överstiger budgeten för ett normalstort landsting. Kallar ofta Göran Person för "den fete", HSB eller "godsägar´n"

2. Manliga exemplar av WT (framför allt i landsbygd) läser Slitz/Cafe och tror sig kunna glida runt på Stureplan obehärskat tack vare litteraturstudierna i nämnda magasin.

Glömde:

3. Precis som "soc" påpekar: WT jobbar svart. Och är stolt över det! Gärna i kombination med bidragstagande (som "soc" beskriver).
Citera
2006-03-05, 19:45
Medlem
pepsoxs avatar
Jag skulle nog ändå tro att Sverigedemokraterna är det parti som har absolut störst andel "white trash".
Citera
2006-03-05, 21:21
Medlem
ugglans avatar
Ett bra kännetecken är att de går till McDonald's eller pizzerian med hela familjen
Citera
2006-03-05, 21:34
Medlem
• AIK tatuering
• Urtvättade tröjor
• Örhänge vid 8 årsålder
• Blonderat hår som är gult
• Skägg runt munnen A.K.A. fitta runt munnen
• Flece jacka in flerfärgat mönster
• Gula tänder
• Dålig andedräkt
• Storhandlar på Willys
• Gnäller på alla ”papersvändare”
• Talar öppet om porrtidningar/filmer/Internet på fika rasterna på det ev. jobbet
• Snackar om jobbet han har på gång på sin ”kusses” firma
• Plankar i lokaltrafiken
• ”Dax Vax är det bästa för håret”
• Har en kylväska med Coca Cola eller Pripps Blå reklam på med till stranden, i den finns ful-cola eller Sofiero.
• Tycker det är för mycket ”blattar” i Handen centrum, tycker Ultima Thule ”här sköna texter”.
• Hoppade av gymnasiet med motiveringen att de ska flytta hemifrån och åka på semester till Ios.
• För 18 åringen är drömmen att köra budbil
• Tribal tatuering
• Silver örhängen, ringar och feta halskedjor som hänger utanför tröjan.
Citera
2006-03-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
• AIK tatuering

Tribaltatuering må vara WT, men inte en AIK-tatuering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in