Citat:
Ursprungligen postat av
Mecka_Mera
Fleece tröja med vargar på .... Fyfan va WT
Fattar inte det dära asså, är väl för att dom säljs på torg för typ 60kr styck
Man får komma ihåg att WT-kulturen inte nödvändigtvis definieras av
vad man gör, utan
hur och
varför man gör det.
Ex: Tycker om att dricka enbart för att ''det är kul att vara full'' och bryr sig inte om med vilka medel berusningen sker=
WT.
Dricker mer måttligt under kontrollerade former och bryr sig om vad som dricks=
Inte WT.
Köper en tröja med varg/indianmotiv/flames på en torgmarknad enbart för att den vara billig och hade en cool bild=
WT.
Är intresserad av indianer ur ett historiskt perspektiv och tycker om vargen för att den är ett vackert djur och har en symbolisk/andlig innebörd=
Inte Wt.
Man får även komma ihåg att det inte räcker att passa in på ett kriterium för att räknas som WT.
Ex: Kedjerökning= WT? Inte nödvändigtvis. Om jag minns rätt så var T.S. Eliot kedjerökare (och dog så småningom till följd av det) och många andra framgångsrika personer har varit och är storrökare.
Kombinerar man dock kedjerökning med
övervikt, långvarig arbetslöshet, ett barnsligt intresse för bilar/tuttar, frekvent särskrivning/felstavning, bor på landet/mindre ort, etc. har vi en person som kan kallas WT, även om jag inte riktigt gillar det nedlåtande sättet på vilket begreppet används. Dessutom används det ofta helt fel och på människor som snarare är medelsvenssons eller arbetarklass.
Citat:
Ursprungligen postat av
olofzzon
Gilla filmen Avatar - WT?
Motivering? Jag känner många människor som gillar filmen som inte kan definieras som WT.