2013-06-04, 08:56
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emanciperad
Vad som är intressant är inte att folk njuter, utan att man väljer de mest populära uteserveringarna (därav överbefolkat och överprisat), för att sedan genom sociala medier göra det klart för resten av sin umgångeskrets att man är en besökare utav detta populära etablissemang. Man får sina likes och kan sedan gå hem och känna sig som att man är en viktig människa.

Kanske är det som vissa skriver, onödigt att bli irriterad på detta beteende. Problemet är att dessa människor, med sitt överestimerade självvärde utgör ett verkligt irritationsmoment när man konfronteras med dem, och att det just är bekräftelsen, vilken dem erhåller genom detta meningslösa beteende, som gör att dem uppfattar sig som viktiga, gör att man irriterar sig på beteendet som föder självgodheten.

Det där låter precis som de överklass människor jag känner. Då snackar vi riktigt överklass då.
Citera
2013-06-06, 12:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nu mina vänner har jag redigt snaskiga white trash historier att berätta

Jag jobbar som personlig assistent i ett sunkigt område i min lilla stad. I huset bredvid bor det två familjer vi kan kalla WT.

Familj 1 - Ett äldre bor i lägenheten längst ner. Deras dotter är där jämt och hälsar på. Hon ar en 6-7 ungar. Den äldsta går första året på gymnasiet och är höggravid. De yngsta heter caspian och havannah. Ungarna skriker, grinar och ränner omkring hela tiden. Ingen koll på ungarna alltså. De sitter på altanen flera timmar och pratar högt om det mesta. Tanten i den andra familjen är också där jämt och snackar skit.

Familj 2- en äldre dam, röker som en borstbindare. Bor i en trea (förhoppningsvis) med sin snart 50 åriga son. Denne son kan inte hantera pengar så mamman får ta ut pengar åt honom och fördela åt honom. Sonen hade en tjej en gång som ville flytta ihop med honom. Men detta gick inte för han skulle bo med mamma. Hon lagar mat åt honom och servar honom med det mesta.

Jag glömde en detalj. Tanten i familjen nummer två har ett förhållande med sin kusin.
Citera
2013-06-06, 23:29
Medlem
Så här i sessans bröllopstider kom jag till att tänka på en grej: Är det WT att följa och vara allmänt intresserad av kungafamiljens företeelser? Typ köpa Aftonhoran/Hänt Extra för att nån kunglig idiot syns på omslaget?
Citera
2013-06-06, 23:37
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Så här i sessans bröllopstider kom jag till att tänka på en grej: Är det WT att följa och vara allmänt intresserad av kungafamiljens företeelser? Typ köpa Aftonhoran/Hänt Extra för att nån kunglig idiot syns på omslaget?

Nej. Men det är det lite konstigt om man inte är 65+.
Senast redigerad av NaSteffe 2013-06-06 kl. 23:42.
Citera
2013-06-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Nej. Men det är det lite konstigt om man inte är 65+.

Ebba von Sydow är ju extremt WT.
Citera
2013-06-07, 21:38
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Ebba von Sydow är ju extremt WT.

Överklassmänniskor följer väl per automatik kungabröllop?
Senast redigerad av NaSteffe 2013-06-07 kl. 21:53.
Citera
2013-06-08, 12:35
Medlem
Mecka_Meras avatar
Fleece tröja med vargar på .... Fyfan va WT

Fattar inte det dära asså, är väl för att dom säljs på torg för typ 60kr styck
Citera
2013-06-10, 10:12
Medlem
Gilla filmen Avatar - WT?
Citera
2013-06-10, 15:02
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecka_Mera
Fleece tröja med vargar på .... Fyfan va WT

Fattar inte det dära asså, är väl för att dom säljs på torg för typ 60kr styck

Man får komma ihåg att WT-kulturen inte nödvändigtvis definieras av vad man gör, utan hur och varför man gör det.

Ex: Tycker om att dricka enbart för att ''det är kul att vara full'' och bryr sig inte om med vilka medel berusningen sker=WT.
Dricker mer måttligt under kontrollerade former och bryr sig om vad som dricks=Inte WT.

Köper en tröja med varg/indianmotiv/flames på en torgmarknad enbart för att den vara billig och hade en cool bild=WT.
Är intresserad av indianer ur ett historiskt perspektiv och tycker om vargen för att den är ett vackert djur och har en symbolisk/andlig innebörd=Inte Wt.

Man får även komma ihåg att det inte räcker att passa in på ett kriterium för att räknas som WT.

Ex: Kedjerökning= WT? Inte nödvändigtvis. Om jag minns rätt så var T.S. Eliot kedjerökare (och dog så småningom till följd av det) och många andra framgångsrika personer har varit och är storrökare.

Kombinerar man dock kedjerökning med övervikt, långvarig arbetslöshet, ett barnsligt intresse för bilar/tuttar, frekvent särskrivning/felstavning, bor på landet/mindre ort, etc. har vi en person som kan kallas WT, även om jag inte riktigt gillar det nedlåtande sättet på vilket begreppet används. Dessutom används det ofta helt fel och på människor som snarare är medelsvenssons eller arbetarklass.

Citat:

Motivering? Jag känner många människor som gillar filmen som inte kan definieras som WT.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2013-06-10 kl. 15:05.
Citera
2013-06-10, 17:40
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:

Kanske inte WT, men det är ett tecken på dålig filmsmak.
Citera
2013-06-10, 18:29
Medlem
Läst ett par sidor bakåt och alla benämner WT efter ytligheter, något som enligt mig bottnar i något mer fundamentalt. Alla jag uppfattar som "white trash" är deras livsstil kombinerat med haltande personlighetsdrag som brist på disciplin och självaktning. "Fattigdom" är ingen ursäkt.

Bryr man sig inte om sin integritet och sociala värdighet blir man lätt WT i andras ögon, man skiter helt enkelt i hur man ser ut eller uppfattas. Därför spelar det ingen roll hur du klär dig eller hur din kropp ser ut. Saknar man disciplin blir allt skit. Smutsigt hem, skrotgårdstomt, fordonen vittrar sönder, allmänbildningen och/eller utbildningen låg. Borstbindare som försökt sluta röka 711 gånger, ja nästan allt jag läst hittills härleder från brist på disciplin och självaktning. När livet rör sig åt denna destruktiva livsstil är det svårt att bryta den och till slut sitter man på verandan med 40 ungar med 20 olika partners i sin fina vargfleece och foppatofflor, lyssnandes på Eddie Meduza.

Utseendemässigt kan säkert en del anklaga mig för att vara WT eftersom jag har tatueringar och det även på halsen. Men allt från hur klär och stylar mig, beter mig, för mig, lever och tjänar motsäger allt om WT - förutom att jag ibland gillar att supa med just WT för att komma iväg från stelheten för en kväll. Tycker att tatueringar inte ska ingå som ett kriterium för WT förutom uppenbart osmakliga, amatörmässiga och fula tatueringar ens polare gjort under fyllan på en.
Citera
2013-06-12, 00:54
Medlem
ragingcows avatar
Göra en gastric bypass operation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in