2010-03-05, 12:35
Medlem
Prins-Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
Att baka sötsaker med "sin egna lilla hemliga ingrediens" i tid och otid är WT.

Nu får du ta och förklara dig närmare. På vilket sätt kännetecknar detta WT? Som någon tidigare skrev så köper WT färdigmat och skräpkakor i snabbköpet snarare. Men har du en vettig motivering så är jag öppen.

För det är väl inte så att du bara tycker det är töntigt att baka med egen ingrediens som gör att du klassar det WT? Säg att det inte är så.
Citera
2010-03-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prins-Robert
Nu får du ta och förklara dig närmare. På vilket sätt kännetecknar detta WT? Som någon tidigare skrev så köper WT färdigmat och skräpkakor i snabbköpet snarare. Men har du en vettig motivering så är jag öppen.

För det är väl inte så att du bara tycker det är töntigt att baka med egen ingrediens som gör att du klassar det WT? Säg att det inte är så.

Okej, jag ska försöka måla upp ett scenario.

X och Y är på besök hos Z. X och Y sätter sig till bords och inspekterar de blommiga tapeterna. I bokhyllan står böcker med titlar som "Hitta självkänslan", "Yoga för nybörjare" och "nyttiga godsaker". Z, som bjöd över X och Y med anledningen att de bara måste smaka på hennes himmelskt goda chokladdrömmar böjer långsamt sin överviktiga kropp ned mot ungsluckan och tar ut godsakerna. Mellan Tuggorna ljuger X och Y i kör att "Det här var jättegott Z, var har du fått tag på receptet? Jag har aldrig hört talas om drömmar med chokladsmak!". Z slickar sig om munnen och pressar mellan sina flammiga och rosenröda kinder fram att "Det är min egna lilla hemlighet(=Kakao och extra mycket socker)" och tänker samtidigt för sig själv att matlagning är är något hon är riktigt bra på!

På vägen hem tänker X och Y att Z minsann är en jordnära människa i harmoni med sina sinnen.
Citera
2010-03-05, 17:13
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Okej, jag ska försöka måla upp ett scenario.

X och Y är på besök hos Z. X och Y sätter sig till bords och inspekterar de blommiga tapeterna. I bokhyllan står böcker med titlar som "Hitta självkänslan", "Yoga för nybörjare" och "nyttiga godsaker". Z, som bjöd över X och Y med anledningen att de bara måste smaka på hennes himmelskt goda chokladdrömmar böjer långsamt sin överviktiga kropp ned mot ungsluckan och tar ut godsakerna. Mellan Tuggorna ljuger X och Y i kör att "Det här var jättegott Z, var har du fått tag på receptet? Jag har aldrig hört talas om drömmar med chokladsmak!". Z slickar sig om munnen och pressar mellan sina flammiga och rosenröda kinder fram att "Det är min egna lilla hemlighet(=Kakao och extra mycket socker)" och tänker samtidigt för sig själv att matlagning är är något hon är riktigt bra på!

På vägen hem tänker X och Y att Z minsann är en jordnära människa i harmoni med sina sinnen.
Förutom att dina karaktärer är överviktiga, så känns det som om din scen utspelar sig hemma hos en vanlig medelklass-Svensson, i synnerhet om man ser på valet av litteratur.
Citera
2010-03-05, 17:24
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
WT saknar ju förmågan att begripa bättre.

Lite min tanke också. En typisk wt är helt oförstående gällande att denne är wt och ja sociala ting...detta oavsett begåvning.

En raggare behöver således inte vara wt.
Citera
2010-03-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Förutom att dina karaktärer är överviktiga, så känns det som om din scen utspelar sig hemma hos en vanlig medelklass-Svensson, i synnerhet om man ser på valet av litteratur.

Okej, kanske är jag lite fåfäng.
Citera
2010-03-05, 19:49
Medlem
_Jago_s avatar
En sak som jag sett flera gånger den senaste tiden. Folk som går runt med en klocka proppad av diamanter. Och det är inte något som så WT som en fake klocka, utan något ännu äckligare. De går runt med en "äkta" klocka som de köpt för en tusing i någon klockbutik i det lokala köpcentrat.

De lunkar rundor med sina diamantklockor, tänker att "nehej, jag är inte sån som går och köper fejk-klockor och stajlar, utan jag köper riktiga saker från en riktig urmakare".
Citera
2010-03-05, 20:02
Medlem
Presenterar här de enligt mig vanligaste/säkraste tecknen på att man kommit WT inpå livet.

* Oförmåga att hålla rent och snyggt kring sig. Stökigt inne och ute, drar inte fram dammsugaren i första taget. Om de bor i hus är det oftast undermåligt underhållet och detsamma gäller trädgården där det står en eller annan uttjänt skrotbil, ofta av samma modell de åker i för tillfället så de har reservdelar nära ifall något skulle gå sönder. Gärna en mossig båt och en möglig husvagn som grädde på moset.

* Den personliga ekonomin är under all kritik och de har oftast rejäla skulder i ryggsäcken. Har förärats med flertalet betalningsanmärkningar och Kronpelle brukar höra av sig regelbundet. Går på soc eller sjukbidrag och kan alla regler runt detta som ett rinnande vatten. I grunden ligger oftast en stark ovilja till att arbeta.

* WT personer älskar att käfta med myndighetspersoner, grannar och alla som kommer i dess väg.
De har inte helt oväntat varit i trubbel med rättvisan en och annan gång. Kanske en bilstöld eller någon misshandel toppat med lite småbedrägerier för att klara av vardagens utgifter. De stjäl och bedrar t.o.m. från sina egna om tillfälle ges.
Om de själva drabbas slår de på trumman och kräver stora ersättningar.

* Hela familjen genomsyras av en dålig klädstil.
WT-mannen går gärna runt i jeans köpta på Rusta och en gammal urtvättad t-shirt med texten "riktiga män rakar pungen med vinkelslip" eller något annat klatschigt.
WT-frun går gärna i tights och någon blus som hon hittat i HM:s reakorg vid kassan.
Sonen har en Volvokeps, adidaströja och alldeles för stora Rustajeans med snusring på bakfickan.
Gemensamt för hela familjen är att flottigt hår, svettlukt och bromsspår i underkläderna inte är tillräckligt starka skäl för att ta sig en dusch.
Citera
2010-03-05, 22:44
Bannlyst
WT personer är ofta vänster/kommunister.
Citera
2010-03-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
WT personer är ofta vänster/kommunister.

Jag har fått uppfattningen att de flesta WTmänniskorna är rasister och brukar sympatisera med flaggor inte olik den som figurerar på din avatar.
Citera
2010-03-06, 12:39
Medlem
Citat:
Jag har fått uppfattningen att de flesta WTmänniskorna är rasister och brukar sympatisera med flaggor inte olik den som figurerar på din avatar.

Även om jag är moderat så är jag nog benägen att hålla med. Däremot röstar en WT gärna på socialdemokraterna "av tradition", men är för övrigt totalt oinsatt och ointresserad.
Citera
2010-03-06, 12:41
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flushy
Även om jag är moderat så är jag nog benägen att hålla med. Däremot röstar en WT gärna på socialdemokraterna "av tradition", men är för övrigt totalt oinsatt och ointresserad.

Jag tror att de ofta röstar på sverigedemokraterna, utan att för den skull behöva vara insatt i deras politik, eller så röstar de inte alls.

EDIT: Nej, förresten, om de har ens någon koll kan de nog rösta på sossarna, eftersom de gärna vill ha höga bidrag (å andra sidan vill de nog inte ha höga skatter, men de får väl välja det minst onda).
Citera
2010-03-06, 16:19
Medlem
Är det bara jag som får starka WT-vibbar av det här?

http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/syskon_hade_samlag

"- Det var ett fall på Öland för väldigt många är sedan, berättar Karl-Olof Wirell. Det var en stor familj, det handlade om social misär. Fadern i familjen var väl medveten om de sexuella handlingar hans barn idkade med varandra. Men han försvarade sig med att han i alla fall köpte hem kondomer i storpack så att det inte blev fler barn."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in