2008-06-08, 20:46
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hon tycker jag är ganska WT
Det blev ett syftningsfel där va?
Citera
2008-06-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Folket har helt tappat begreppet om vad WT innebär. Det hela har gott till överdrift och slutat i en enda röra.

Bra sagt. Vet inte med er men känner själv igen mig med många saker. Vet inte om dom sakerna är så negativa direkt. Konstigt att majoriteten här inne på fb är medelklass med tanke på att majoriteten av svenska folket är det.

Säger som min historielärare.

"Bättre förr i tiden för ca 300 år sen. Då såg man skillnad på fattig och rik. De gör man inte längre"

Menar inte att jag klankar ner på någon eller försöker förolämpa någon/nått.

För er som vill skriva något dumt. Killen bredvid er på jobbet eller skola i gympabyxor kan komma från en riktigt välbärgad familj men utrycker inte det.

BTW jag brukar äta havregrynsgröt med extra fibrer i. Tycker det kickar igång en på morgonen.
Senast redigerad av haxer 2008-06-08 kl. 21:02.
Citera
2008-06-08, 21:18
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Vet inte med er men känner själv igen mig med många saker.

Hade det gjorts en tråd om överklassen hade jag förmodligen känt igen mig i många saker. Gör det mig till överklass? Man får väl hoppas på att ingen här bygger hela sin komplexa identitet på vad man käkar till frukost, t ex.
Citera
2008-06-08, 22:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det blev ett syftningsfel där va?

Haha, det var det,

Jag tycker hon är ganska WT, skall det vara
Citera
2008-06-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Hade det gjorts en tråd om överklassen hade jag förmodligen känt igen mig i många saker. Gör det mig till överklass? Man får väl hoppas på att ingen här bygger hela sin komplexa identitet på vad man käkar till frukost, t ex.
Nä absolut inte. Hoppas jag inte deremot så tycker jag väl att folk har börjat lägga på väldigt mycket extra saker.

För mig är WT

1. Bor i en trailer eller nått liknande.
2. Påminner om ziggisarna i Snatch.
3.Snackar som texas bor dialekt. Billy booob. Typ skånska men ... trashigare.
4.Jobbar inte och går inte på soc. (dom passade inte in när dom hade köpt en trailer för 10000kr kontant.
5. Tar barnbidraget och går ut och äter eller köper konservburkar för.
6. Går runt i kläder köpta på maxi , inte för att dom är snygga utan för att hon skulle på fest och hade inget hemma.
7. Lånar pengar för att kunna vara full sista veckan innan barnbidraget.
8. Gnället på att ungarna utanför att dom ska dämpa ljudet när mamma försöker knulla grannbonden.
9. Fläker f*ttan när hon inte kan betala.
10. Ser ut som dig som precis läser detta!!
Citera
2008-06-08, 22:51
Medlem
OneUps avatar
Citat:
För mig är WT
1. Bor i en trailer eller nått liknande.
Har sett att ett par har skrivit detta nu, och undrar verkligen, hur vanligt är det i Sverige? Jag har aldrig sett eller ens hört talats om svenskar som bor i husvagnar (såvida de inte har valt det själva).
Kan det vara så att ni förväxlar amerikanska WT med svenska dito?
Citera
2008-06-08, 23:08
Medlem
Santerias avatar
Det har påpekats 100 gånger i tråden att trailer trash inte är samma sak som white trash.

@ OneUp: Mina päron bor i ett villaområde jättenära en vanlig camping, där finns det folk som bor permanent, året om i husvagnar, och inga såna lyxhusvagnar de har i Usa heller, utan vanliga små. Hälften är alkoholiserade socialfall, vilket kanske inte är så överaskande. Andra hälften däremot har helt nya bilar parkerade bredvid och plasmatv i vagnen. Verkligen jättemärkligt.
Citera
2008-06-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Svensson
Det är White Trash att gå på biopremiärer då filmerna som har premiär är i stil med American Pie.

Det är White Trash att äta havregrynsgröt till frukost

Potatissallad+färdiggrillad kyckling=WT

Att tjuvfiska om nätterna är WT

Det är WT att följa stora sportevenemang. T.ex. OS, fotbolls VM och EM

Antingen skämtar du eller så är du bara helt dum i huvudet, där ringar du nog in hela Sveriges befolkning, iaf. med nån av punkterna.
Citera
2008-06-09, 00:54
Medlem
Citat:

Säger som min historielärare.

"Bättre förr i tiden för ca 300 år sen. Då såg man skillnad på fattig och rik. De gör man inte längre"

Menar inte att jag klankar ner på någon eller försöker förolämpa någon/nått.

För er som vill skriva något dumt. Killen bredvid er på jobbet eller skola i gympabyxor kan komma från en riktigt välbärgad familj men utrycker inte det.

Jo det stämmer väl till viss del men det finns wtn. I torsdags var jag inne på media markt klockan 2 på dagen och nästan alla som var där hade riktigt wt utseende. Såg bland annat en kille i 15 års åldern med svartvit indian tröja i storlek xl med adidas brallor med knappar och gympaskor. Tjock va han me,
Hans föräldrar såg också förjävliga ut. Kan tänka mig att de körde en 740 eller liknande.

Man kan också åka till någon håla en bra bit från närmsta storstad. Där är en stor del wtn också. Ullared är ett annat bra wt-zoo.

Var där för ett tag sen och såg en mamma med en tonårsdotter som började slåss med någon gammal kärring i matkön för en skitsak (ja, jag har varit där ) Det verkar som många wtn är otrevliga och konfliktkåta.
Citera
2008-06-09, 01:21
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Svensson
Det är White Trash att gå på biopremiärer då filmerna som har premiär är i stil med American Pie.

Det är White Trash att äta havregrynsgröt till frukost

Potatissallad+färdiggrillad kyckling=WT

Att tjuvfiska om nätterna är WT

Det är WT att följa stora sportevenemang. T.ex. OS, fotbolls VM och EM

Och vad fan äter du till frukost? Okej, så fotboll är WT också. Färdiggrillad kyckling är bra mat om man tränar, mycket proteiner i. Det enda jag kan hålla med om är American Pie, som är vidrigt. Med undantag för det är du riktigt jävla dum i huvudet.
Citera
2008-06-09, 10:50
Medlem
ex på WT-familj

Jag jobbar på ett gruppboende i ett bostadsområde som huserar en del WT, liksom invandrare, pundare mm.
En famlig som definitivt är WT har observerats av såväl som personal som boende: mannen är kortväxt med glasögon och stort skägg, ser ut som en tomtegubbe, frugan är ungefär lika lång kort, hemmafärgat rödaktigt hår, de går och vallar sina 8 ungar varje dag runt kvarteret. Båda har någon form av lättare förståndshandikapp.
Gubben jobbar visst lite grann på Samhall. Frun lever väl bara på bidrag, för det mesta ser man henne stå och gasta på sina småungar.

En dag när jag uppsökte den lokala pizzerian för att jag inte hade med mig middagsmat hemifrån, då satt hela denna familj samlad vid ett bord och glufsade i sig pizza, på bordet stod flera st 2 liters cola och fanta.
En av ungarna är riktigt tjock, och enligt vad jag har hört, är pizzerian ständigt frekventerad av denna familj.
Citera
2008-06-09, 10:55
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Arbetar man på ett lager, är alkis, har 5 barn med 3 olika kvinnor som heter conny, ronny, sonny, pripps och sunshine så är man wt.
För en kort sekund trodde jag att du menade att kvinnorna hette Conny, Ronny, Sonny, Pripps eller Sunshine. Jag tänkte, "det är WT med transsexuella/transvestiter?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in