2008-05-29, 23:17
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Denna tråden fick mig att skicka iväg ett CV till Överskottsbolaget ;D
Då kan man sitta där i kassan flera timmar varje dag och bara njuta. Till 90% socialavfall som handlar där, helt underbart.

Hur WT är det inte att sitta i kassan på ÖB då? Det är väl knappast den högutbildade eliten som jobbar där?
Citera
2008-05-29, 23:23
Medlem
Coq Rouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456
Hur WT är det inte att sitta i kassan på ÖB då? Det är väl knappast den högutbildade eliten som jobbar där?

Ja det var lite så jag tänkte. Jag har besökt det lokala ÖB en gång och har inga planer på att göra om besöket då både folket som handlade där och dom som jobbade där verkade vara WT kärringar utan någon större intelligens.
Citera
2008-05-30, 11:33
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Denna tråden fick mig att skicka iväg ett CV till Överskottsbolaget ;D
Då kan man sitta där i kassan flera timmar varje dag och bara njuta. Till 90% socialavfall som handlar där, helt underbart.

Jag blev sugen att åka och kolla in det lokala överskottsbolaget. Fan man kan ju hitta fynd där. Jag är sååå WT
Citera
2008-05-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag blev sugen att åka och kolla in det lokala överskottsbolaget. Fan man kan ju hitta fynd där. Jag är sååå WT

Det beror väl också på vad du köper. Köper du billiga schampookopior så är det ju bara sparsamt.
Köper du foppatofflor på "Två par 20 kr"-rea får du nog stå ut med WT-stämpeln ett tag.
Citera
2008-05-30, 12:22
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456

Visserligen inte. Men en WT jobbar inte. De går på soc alt. a-kassa eller är förtidspensionerade från 30-års ålder.
Citera
2008-05-30, 12:43
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Det beror väl också på vad du köper. Köper du billiga schampookopior så är det ju bara sparsamt.
Köper du foppatofflor på "Två par 20 kr"-rea får du nog stå ut med WT-stämpeln ett tag.

Nejdå det är schampo eller tvättmedel jag skulle köpa där om jag skulle handla där. Men jag har faktiskt köpt en täckjacka på ÖB en gång. Jag och polarna campade på Gotland när vi var tonåringar men det var så jävla kallt så när vi var på ÖB för att köpa papperstallrikar m.m. så hittade vi superfula täckjackor i senapsgult för typ 50 spänn några köpte sådana och hade på efterfesterna på campingen.

Jag får inte köpa några foppatofflor för min sambo. Visst är det inte något man skulle använda bland folk men jag vill ha ett par på landet som jag kan ha när jag klipper gräset och så.
Citera
2008-05-30, 13:16
Medlem
Packans avatar
Kanske har postats tidigare, men Henrik Dorsin beskriver wt rätt bra. Paradoxalt nog så är det ju mestadels wt som tittar på just "Parlamentet".

http://www.youtube.com/watch?v=cOnYx...eature=related
Senast redigerad av Packan 2008-05-30 kl. 13:20.
Citera
2008-05-30, 13:29
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madridsvensken
Fruktansvärt underhållande tråd!

Mitt bidrag:

Jag jobbade för Telia Bredband support för många år sedan, då följande konversation utspelar sig med en WT-farsa.

WT-farsan -Mitt bredband ha slutat att fungera!!! Jävla skit Telia!!!
Jag -När fungerade det senast?
WT-farsan -Vet inte! Jag ska ha kompensation!!
Jag -Vi måste prova med en del saker innan det kan bli tal om någon kompensation.

Vi kollar inställningar, testar att pinga m.m.

Efter ca. 15 minuters tester så frågar jag

-Har ni anslutit någon annan telefonutrustning på senaste? En fax eller liknande som kan störa ut ADSL-modemet?
WT-farsan -Nää inte va ja kan komma på... Får jag kompensation nu???
Jag -De här symptomen som din dator uppvisar tyder på att ni anslutit någon annan telefonutrustning.
WT-farsan -Jaha, det enda jag kan komma på är att dottern åkte dit för rattfylla härom veckan och fick elektronisk fotboja som går via telefonnätet, kan det störa?
Jag -Ja det är nog troligen fotbojan som gör att ni inte kommer ut på nätet.
WT-farsan -Jaha vad faan ska jag göra nu då?
Jag -Ring kriminalvåden och snacka med dem om de hört något om detta problem.
WT-farsan -OK! *klick*

Skrattar fortfarande när jag tänker på detta samtal.
Det är precis sådant beteende som definerar WT! Att inte tåla att bli tillsagd eller tillrättavisad och dylikt av myndigheter och ämbetsmän, företag och dylikt är en klassiker.

Underbart förresten.
Citera
2008-05-30, 14:36
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Hehe. Fopplatofflor kan jag ej uttala mig om, men ÖB har faktiskt apasnygga lårhöga ridstövlar för det facila priset av 550 kr (vilket i ridstövelsammanhang är cheap)... i alla fall hade de det i Malmö i höstas och jag slog till. Nu känner jag mig som Nico precix när hon hoppade in i Velvet Underground och sjöng med sin djupa stämma! Love my boots!

Dessutom, jag håller med, det är ju en klassiker att sticka till ÖB och handla billgt schampoo och Barnängens duschtvål för 15 spänn innan lönen har kommit.
Senast redigerad av flygandeflax 2008-05-30 kl. 14:38.
Citera
2008-05-30, 17:33
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Dessutom, jag håller med, det är ju en klassiker att sticka till ÖB och handla billgt schampoo och Barnängens duschtvål för 15 spänn innan lönen har kommit.
Been there bro...eller ho. Du verkar vara en kvinna.

Jag menar, om lokala ÖB har fått in ett parti med exempelvis Head and Shoulders så är det väl inget fel på att köpa ett par tre flaskor?

Det är väl snarare ganska ekonomiskt?

Dessutom så får man ju ett excellent tillfälle att ägna sig åt lite WT-spotting
Senast redigerad av Herr_Oin 2008-05-30 kl. 17:35.
Citera
2008-05-30, 21:17
Medlem
Snövits avatar
Vad som är riktigt WT är att man kan köpa ett helt supporterpaket hos sporthandeln med matchtröja, keps, bilflagga och campingstol.
Citera
2008-05-30, 22:04
Medlem
Coq Rouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Vad som är riktigt WT är att man kan köpa ett helt supporterpaket hos sporthandeln med matchtröja, keps, bilflagga och campingstol.

För att inte tala om Blå-gula foppatofflor och sverige tröja som finns på stadium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in