Citat:
Ursprungligen postat av So_beautiful
min sambo kommer från en typsik wt familj..
mamman har aldrig jobbat o pratar bara pengar, allt som är billigt SKA köpas osv.
Hon har möbler från bortskänkes på Blocket o bokhyllor med OÄNDLIGT mkt småsaker.
Svärmor lagar aldrig mat osv..
Behöver jag nämna att jag inte har så mkt kontakt med dom rädd att ungarna ska ta för mkt intryck..
O som är svenska heter namn som Jonny, sonny etc
tur att jag lyckats ändra på gubben så mycket att det går att leva med honom..

Att kalla sin kille, sambo, make, äkta man, partner för "gubbe" är för mig väldigt husvagnsparty. Hela din story faller liksom med den där sista meningen och frågan om är om du fått ordning på någonting som lever med den där gubben och tycker det är okej.
Gubbe får man bara kalla den man lever tillsammans med om man är 65+ och har varit gifta sen den dagen man fyllde 21 år, om man är mormor, farmor eller till och med gammelmormor. Jag ryggar tillbaks varje gång jag ser unga par som har sitt första barn på armen och tjejen refererar till sin kille som "gubbe" och killen inte ens närmat sig 26 år, det är white trash om något. Jag äcklas seriöst av människor som är lite äldre men inte orkat gifta sig men ändå kallar sin sambo för gubbe och tycker det är gulligt. Jag suckar och himlar med ögonen när gifta par kallar varandra för gubbe och kärringen och inte förstår hur illa det låter.