2007-04-22, 01:56
Medlem
Familjeliv.se är en guldgruva:

18-åring med 27-åring pojkvän, Timrå:
"Den 9 juni 2006 förändrades mitt liv! Det var den dagen jag träffade Thomas för första gången! På parkeringen utanför Mc Donalds! En dag jag aldrig glömmer. Tror inte han heller gör det! Är så lycklig."

Singelmorsa med son och dottern Faith:
"Har tatuering i svanken... piercingar i navel och näsan =)
tog ur dom i tungan och läppen i precis för den i tungan låg jag och drog i sömnen så jag blev sårig i gommen..haft den i 3 år.. och den i läppen fastnade i mitt tandkött hela tiden..så jag gav upp den hade jag 1 år"
Citera
2007-04-22, 02:01
Medlem
Avskräde

Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Familjeliv.se är en guldgruva:

18-åring med 27-åring pojkvän, Timrå:
"Den 9 juni 2006 förändrades mitt liv! Det var den dagen jag träffade Thomas för första gången! På parkeringen utanför Mc Donalds! En dag jag aldrig glömmer. Tror inte han heller gör det! Är så lycklig."

Singelmorsa med son och dottern Faith:
"Har tatuering i svanken... piercingar i navel och näsan =)
tog ur dom i tungan och läppen i precis för den i tungan låg jag och drog i sömnen så jag blev sårig i gommen..haft den i 3 år.. och den i läppen fastnade i mitt tandkött hela tiden..så jag gav upp den hade jag 1 år"

Då skulle du läst på nämnda site när detta fallet: http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?...ikel&id=594928 var färskt/ pågick.
Mamman satt där och försvarade det hela+ andra(normalt folk)inte fick "komma med kritik"= de blev raderade av Moderator(en del även avstängda).

---
Så finns även detta där: http://www.familjeliv.se/krypin/prou...esentation.php
Citera
2007-04-22, 02:07
Medlem
Tycker cnashs sammanställning var rätt spot on. Men andra poster.. Radhus? Och jobb?

I min värld är WT folk som pendlar mellan tillfälliga knäck, svartjobb på byggen och socialbidrag/a-kassa och tycker egentligen att det är ingen större skillnad. De röker också, verkar vara nån right of passage att 12-13 år gammal börja röka. Sen skaffar de (männen) osmakliga tatueringar när de börjar komma upp i de senare tonåren. Stort intresse för halvgamla bilar, dålig "rockmusik" och hembränt. Oftast bor de i småstädernas lite perifiera miljonprograms-områden.

Genomgående tema i deras tankevärld:

- invandrare ("negrerna") tar alla jobb och bara går på bidrag.
- alla som jobbar och har det lite bättre försöker de ofta hävda sig emot, med ganska usla resultat. En klassiker är hela deras uppsyn av oinspirerad "manlig hårdhet" (tatueringar, skinnvästar, knivar, skägg etc.) som de tror har något värde gentemot "svenssons".
- en viss förbittring över "sossarna" är rätt typisk också. Samtidigt som de är först i kön när det gäller att kvittera ut bidrag när det vankas.

Egentligen är det enda förenande draget, över alla WT-faktioner, att de inte uppskattar nån form av intellektuell verksamhet. De läser bara biltidningar för annonsernas skull, ser actionfilmer på TV6 för att stimulera nedtryckta aggressioner och lyssnar på typ Eddie Meduza för att han sjunger om sånt de tycker om: sprit, bilar och gubbsnusk.
Citera
2007-04-22, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Löwenhertz
Den engelska fulheten är mer än bara fula ansiktsdrag. Det är som en smet som ligger över de brittiska öarna. Ansikten, kroppar, kläder, ja hela städer har någonting fult över sig. Språket ska vi bara inte tala om. Nu kanske jag låter fördömande men jag har har varit en hel del i just England och ovanstående är mina intryck. Kanske det är vackrare i Skottland och Wales, det vet jag inte.

menar du det engelska språket eller nån dialekt eller dåligt språkbruk?
Citera
2007-04-22, 02:16
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
menar du det engelska språket eller nån dialekt eller dåligt språkbruk?

Jag tycker att den sociolekt som engelsk white trash talar är väldigt ful.
Citera
2007-04-22, 02:20
Medlem
Konekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
* Kan alla Eddie Meduzas texter.

Intressant att du tog upp det. Jag har en kompis som kunde texterna vid 6-års ålder, eftersom hennes pappa uppenbarligen var/är ett stort fan, tvingades hon lyssna på det... Ofta.

Kan tänka mig att det har lite WT-faktor.
Citera
2007-04-22, 02:32
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att den sociolekt som engelsk white trash talar är väldigt ful.

svensk WT-sociolekt:

-vad fan är det för skit nu rå som står på?
-amen du vet jag kollar ju bara lite på skoj du vet, fan.

Citera
2007-04-22, 09:06
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
svensk WT-sociolekt:

-vad fan är det för skit nu rå som står på?
-amen du vet jag kollar ju bara lite på skoj du vet, fan.

Ronny och Ragge?
Citera
2007-04-22, 10:11
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Oj oj oj. Det här var tunga grejer du länkade till. Denna bild slår en gång för alla fast att engelska kvinnor ÄR världens fulaste.
http://chavscum.co.uk/4images/details.php?image_id=6008

Jag tyckte hon i mitten var rätt söt, sen att hon inte har någon klädsmak är en annan femma...
Citera
2007-04-22, 20:03
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Oj oj oj. Det här var tunga grejer du länkade till. Denna bild slår en gång för alla fast att engelska kvinnor ÄR världens fulaste.
http://chavscum.co.uk/4images/details.php?image_id=6008

Här har vi mer exempel på att din tes att GB är moderskeppet för WT i Europa:
http://chavscum.co.uk/4images/details.php?image_id=5532
Jag spår att gossarna på bilden inte direkt kommer att få varken examen eller jobb. Det enda jobb de kan se fram mot är att jobba i fängelsets verkstad, och då endast vara lämpade att sopa golvet. I och för sig går de i sina fäders fotspår, men lite bättre borde ju de försöka få, kan man tycka.

Naturligtvis kommer de att utvecklas till nynazister också, så att gammelfarfar som stred mot tyskarna under andra världskriget dog förgäves i nån eldstrid, nazisterna trampar ju ändå om kring på gatorna i hans hemstad.

//ss
Citera
2007-04-22, 20:11
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Den engelska fulheten är mer än bara fula ansiktsdrag. Det är som en smet som ligger över de brittiska öarna. Ansikten, kroppar, kläder, ja hela städer har någonting fult över sig. Språket ska vi bara inte tala om. Nu kanske jag låter fördömande men jag har har varit en hel del i just England och ovanstående är mina intryck. Kanske det är vackrare i Skottland och Wales, det vet jag inte.

Nej, tyvärr inte, Skottland har också belönats med tracksuits och unga mödrar i 16års åldern.
Och jag kan bara instämma i det du skrev tidigare
TVI VALE!
Citera
2007-04-22, 21:17
Medlem
piercingpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
White Trash är att ha varg-afficher på väggarna.

(Bland annat)

jag kan inte sluta skratta, bra påpekelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in