• 1
  • 2
2011-01-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breathitin
Min tjej hade samma problem som dig fast en "Gilera"

Jag gjorde rent förgasaren och det fungerade inte.
Gjorde rent luftfiltret och justerade luftskruv och tomgång, funkar finfint efter de.

2011-01-16, 00:03
Medlem
Negerbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultras77
okej tack, hur justera du luftskruven hur många vrid? detsamma med tomgågngskruven?

Du kan inte se en moped som en maskin ( trodd eller ej ) se den som en person ( klyscha ) ! gå på känsla du lär märka när den inte dör på tomgång! självklart det finns standader till alla mopeder MEN lite smuts på fel ställe gör stor skillnad ! skruva lite och känn om den varvar fint på tomgång
Citera
2011-01-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbollar
Du kan inte se en moped som en maskin ( trodd eller ej ) se den som en person ( klyscha ) ! gå på känsla du lär märka när den inte dör på tomgång! självklart det finns standader till alla mopeder MEN lite smuts på fel ställe gör stor skillnad ! skruva lite och känn om den varvar fint på tomgång
okej! har försökt men asso nu vägrar elstarten funka som den ska den funkar i ca 1 sec sen 1 sec.. den går inte rba, batteri nytt och ny laddat...kick trasig
Citera
2011-01-16, 01:56
Medlem
The-Stigs avatar
Citat:
okej tack, hur justera du luftskruven hur många vrid? detsamma med tomgågngskruven?

är det inte 1.5 - 2 varv ut och sen finjustera på luftskruven? ( är dock ej helt hundra iochmed det var ett tag sen jag höll på med det. )

tomgångsskruven justerar du tills du tycker du har en bra tomgång.
Citera
2011-01-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Stig
är det inte 1.5 - 2 varv ut och sen finjustera på luftskruven? ( är dock ej helt hundra iochmed det var ett tag sen jag höll på med det. )

tomgångsskruven justerar du tills du tycker du har en bra tomgång.
okej, men ajg hinner inte lyssna, för den slocknasr efter 5-10 secunder på tomgågng
Citera
2011-01-16, 16:40
Medlem
Krafses avatar
Jag! Tror! Att! Felet! Ligger! I! Att! Tomgångsskruven! Inte! Är! Stäääääääääääääääääääääääääälld! Korrekt!
Citera
2011-01-16, 19:59
Medlem
Negerbollars avatar
Citat:
okej, men ajg hinner inte lyssna, för den slocknasr efter 5-10 secunder på tomgågng

Skruva in skruven mer då! tills den inte dör! det är inte så hemskt svårt! tar 10 sec! kom ihåg moppe tiden när man stod vid röttlysen och skruva på kompisens skruv så han fick grymt hög tomgång eller ingen alls!
Senast redigerad av Negerbollar 2011-01-16 kl. 19:59. Anledning: fel
Citera
2011-01-16, 20:02
Medlem
Negerbollars avatar
Märkte en stor tavla från mig! har skrivit att du ska skruva ut den! du ska skruva IN den! hoppas jag inte har f*ckad förmycket för dig
Citera
2011-01-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbollar
Märkte en stor tavla från mig! har skrivit att du ska skruva ut den! du ska skruva IN den! hoppas jag inte har f*ckad förmycket för dig
okej, men när jag har gjort så den inte stannar på tomgågmg, då gassar den bara auto! i ganska hög fart
Citera
2011-01-20, 23:12
Medlem
Negerbollars avatar
Citat:
okej, men när jag har gjort så den inte stannar på tomgågmg, då gassar den bara auto! i ganska hög fart

Den varvar högt på tomgång? då är det bara skruva åt andrahållet osv. tills det blir en bra tomgång. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in