• 1
  • 2
2011-01-15, 20:04
Medlem
jena! har en baotian sprint 4-taktare! som dör vid tomgång, man kan gasa men så fort man släpper gasen så dör den!.. den går i tomgång i ca: 10 sec sen dör den sakta...har bytt förgasare! har pratat med baotians kundservice och dom sa att jag skulle justera luft skruven med 2 och en halv vrid! vilket jag gjort men funkar inte,nån som har haft samma problem elelr nån som kan hjälpa mig?
Citera
2011-01-15, 20:09
Medlem
Negerbollars avatar
Vrida luft skruven? tomgångsskruven skulle jag vrida på i första hand!
Senast redigerad av Negerbollar 2011-01-15 kl. 20:10. Anledning: EN
Citera
2011-01-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbollar
Vrida luft skruven? tomgångsskruven skulle jag vrida på i första hand!
den heter ju så! samma skit, har bara en skruv på min förgasare! ochd et är den jag vridit på som han sa
Citera
2011-01-15, 20:21
Bannlyst
Du kanske vred åt fel håll.
Citera
2011-01-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Du kanske vred åt fel håll.
så dum är jag inte lite kan jag.
Citera
2011-01-15, 20:26
Medlem
Negerbollars avatar
håll motorn igång skruva UT skruven en bit och testa om den dör! sen skruva ut mer om den dör osv ! testa dig fram!är det nu på vintern och bara när du startar den eller dör den även när motorn är varm?
Citera
2011-01-15, 22:40
Medlem
Citat:
håll motorn igång skruva UT skruven en bit och testa om den dör! sen skruva ut mer om den dör osv ! testa dig fram!är det nu på vintern och bara när du startar den eller dör den även när motorn är varm?
det går inte att hålla den igång den dör hela tiden!
Citera
2011-01-15, 23:18
Medlem
Negerbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultras77
det går inte att hålla den igång den dör hela tiden!

dör den så snabbt du släpper gasen? eller tar det några sekunder? och sen är det nu när det är kallt den är så? eller var den även så på sommarn? och om du har kört i 30 min så den blir hyfsad varm dör den på tomgång då också?
Citera
2011-01-15, 23:20
Medlem
Citat:
dör den så snabbt du släpper gasen? eller tar det några sekunder? och sen är det nu när det är kallt den är så? eller var den även så på sommarn? och om du har kört i 30 min så den blir hyfsad varm dör den på tomgång då också?
den dör efter några sekunder efter jag släppt gasen,, köpte den udner vintern för 1k då den inte starta alls, byte kolv och tändplatta och den starta men detta hände den dör när den är varm och kall .. den är mer svårstartad när den är varm
Citera
2011-01-15, 23:23
Medlem
Citat:
den dör efter några sekunder efter jag släppt gasen,, köpte den udner vintern för 1k då den inte starta alls, byte kolv och tändplatta och den starta men detta hände den dör när den är varm och kall .. den är mer svårstartad när den är varm
du ! kom på nyss att jag kanske inte har justerat tomgången, utan utan bara luftskruven,, hur mkt ska jag vrida om jag ska justera tomgången?:S
Citera
2011-01-15, 23:29
Medlem
Negerbollars avatar
Citat:
du ! kom på nyss att jag kanske inte har justerat tomgången, utan utan bara luftskruven,, hur mkt ska jag vrida om jag ska justera tomgången?:S

Du skall justera tomgången tills den inte dör på tomgång! dör fast tar längre tid -skruva ut lite mer, JÄTTE hög tomgång - skruva in den lite. Känsla!
Citera
2011-01-15, 23:34
Medlem
Min tjej hade samma problem som dig fast en "Gilera"

Jag gjorde rent förgasaren och det fungerade inte.
Gjorde rent luftfiltret och justerade luftskruv och tomgång, funkar finfint efter de.

• 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in