2011-01-15, 19:00
Medlem
dindummers avatar
Hej!

Vi har en Sodastreamer som inte alls ger den nskade effekten. Nr man fyller flaskan tills det pyser, slpper ut trycket och kollar om det blivit ngra bubblor s r det mycket sllan det verkligen blir bubblor att hurra ver. Att dricka det nytappade r med andra ord som att dricka en avslagen kola som sttt ver natten. Vad r felet, r en packning felande eller? Tuberna har vi frbrukat flera gnger och alla har varit likadana. Blir det ingen riktig kolsyra frn dessa apparater eller?

Ett komplicerat problem som krver en komplicerad lsning.
Citera
2011-01-15, 19:05
Medlem
Mulltoans avatar
Kall vtska kan hlla mer kolsyra fyll flaskorna med vatten och kyl de innan du kolsyrar.
Citera
2011-01-15, 19:10
Medlem
skrudiss avatar
Jag brukar ocks krma p ganska rejlt med kolsyra, med tre lngre tryck (de brukar pysa innan jag r njd). Utver detta, att anvnda s kallt vatten som mjligt r viktigt!
Citera
2011-01-15, 19:11
Medlem
auto607989s avatar
Du trycker p kolsyreknappen flera gnger s blir det massor med bubblor. Men ngra 60liter per
flaska kommer man inte i nrheten av om man vill ha mycket kolsyra. S runt 30liter per kolsyreflarra brukar det landa p.

Mvh
Citera
2011-01-15, 19:19
Medlem
dindummers avatar
Ska prova era tips, s jag terkommer men tror inte det fungerar. Har t.ex. aldrig varit i nrheten av den kolsyran som finns i en lsk, som mest r det en kola som sttt ppen.

Fresten s r det alltid vattnet jag kolsyrar och drefter spr jag ut smaken i ett glas med det nya vattnet, om det skulle ha ngon inverkan p effekten. Men det vara vara dligt med kolsyra frn start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in