2011-01-15, 16:28
Medlem
Thedoits avatar
Hej!

Sökte runt lite men hittade inte det jag sökte i andra trådar.

Har köpt mig ett XFX 5770 då mitt förra kort gick i graven och upplever konstiga problem.

Jag spelar mycket, t.ex starcraft 2. När jag spelar och har på något i bakgrunden laggar det i spelet ab någon anledning. Kan vara från att ha på en utube video till att bara ha en hemsida uppe eller att mediaspelaren är på eller när jag streamar.

När jag inte har på något i bakgrunden laggar det inget alls i spelet.

vad kan problemet vara? Jag kunde göra dessa saker utan lagg med mitt BFG 9800GTX och det var ju ändå två år gammalt. Det känns som att kortet har problem när jag har på något med bilder, siffror etc som rör sig samtidigt som spelet körs.

Känns lite segt att inte kunna ha uppe ett webfönster samtidigt som man lirar :S.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Thedoit 2011-01-15 kl. 16:38.
Citera
2011-01-15, 16:40
Medlem
aaaackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Hej!

Sökte runt lite men hittade inte det jag sökte i andra trådar.

Har köpt mig ett XFX 5770 då mitt förra kort gick i graven och upplever konstiga problem.

Jag spelar mycket, t.ex starcraft 2. När jag spelar och har på något i bakgrunden laggar det i spelet av någon anledning. Kan vara från att ha på en utube video till att bara ha en hemsida uppe eller att mediaspelaren är på eller när jag streamar.

När jag inte har på något i bakgrunden laggar det inget alls i spelet.

vad kan problemet vara? Jag kunde göra dessa saker utan lagg med mitt BFG 9800GTX och det var ju ändå två år gammalt. Det känns som att kortet har problem när jag har på något med bilder, siffror etc som rör sig samtidigt som spelet körs.

Känns lite segt att inte kunna ha uppe ett webfönster samtidigt som man lirar :S.

Tacksam för svar!

Har samma kort som dig, spelar också SC2 men jag har inte det problemet. Det kanske är någon annan komponent som är problemet? Annars, har du senaste drivrutinerna?
Citera
2011-01-15, 16:43
Medlem
Thedoits avatar
Jag skulle tro att jag har det.

Jag har laddat hem de som ingår under fliken "AMD Catalyst Packages". Två filer på 43 mb vardera. Det är väl de enda som jag ska ha laddat hem för att allt ska fungera som det ska eller?
Citera
2011-01-15, 17:02
Medlem
Thedoits avatar
Jag testade nu att installera om drivrutierna och det laggar inte när jag är inne på en vanlig sida men när jag går till utube och sätter på ett klipp går det bara inte.

Det verkar vara just det att den inte klarar det när ett klipp/rörelse är på i bakgrunden medan jag spelar. Den verkar störa eller något :S.
Senast redigerad av Thedoit 2011-01-15 kl. 17:04.
Citera
2011-01-15, 17:19
Medlem
Gusys avatar
Kan inte tänka mig att det är ditt grafikkort som spökar. Vad har du för andra komponenter?
Citera
2011-01-15, 17:37
Medlem
Thedoits avatar
E8400 3.00GHz
4gig Corsair Twins, kan bara använda 3 då jag har XP
650W Nätagg Corsair
Citera
2011-01-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
E8400 3.00GHz
4gig Corsair Twins, kan bara använda 3 då jag har XP
650W Nätagg Corsair
du menar att du har 32-bitars?.
För övrigt så tror jag det är så att något slukar rejält mycket CPU usage, kolla aktivitetshanteraren när du spelar , har du directx 9?
Citera
2011-01-17, 20:45
Medlem
darkkos avatar
Jag har likadant kort som du, 5770, fast ASUS. Jag har två stycken i X-fire, jag upplever faktiskt samma problem: FPS drop i spel om jag tex. har en pausad film i bakgrunden, eller en youtube sida öppnad. Jag har inte kommit fram till något svar, dock har jag faktiskt inte heller letat efter ett :P

Men du är inte ensam anyways
Citera
2011-07-09, 09:03
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkko
Jag har likadant kort som du, 5770, fast ASUS. Jag har två stycken i X-fire, jag upplever faktiskt samma problem: FPS drop i spel om jag tex. har en pausad film i bakgrunden, eller en youtube sida öppnad. Jag har inte kommit fram till något svar, dock har jag faktiskt inte heller letat efter ett :P

Men du är inte ensam anyways
Har samma problem. ;<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in