2011-01-15, 15:55
Bannlyst
Jag funderar på att installera truecrypt. Dock skulle jag vara tacksam om jag kunnat få veta i förväg ifall detta kommer medföra några bestående men efter att jag avinstallerat det i framtiden?

Det är så att jag har lånat en persons dator och jag är väldigt paranoid av mig så jag föredrar att ha truecrypt installerat. Detta gör nog inte ägaren av datorn, därför måste jag avinstallera skiten innan jag lämnar tillbaka datorn.

Kommer det synas på något vis?

Mvh.
Citera
2011-01-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNORTSNORT
Jag funderar på att installera truecrypt. Dock skulle jag vara tacksam om jag kunnat få veta i förväg ifall detta kommer medföra några bestående men efter att jag avinstallerat det i framtiden?

Det är så att jag har lånat en persons dator och jag är väldigt paranoid av mig så jag föredrar att ha truecrypt installerat. Detta gör nog inte ägaren av datorn, därför måste jag avinstallera skiten innan jag lämnar tillbaka datorn.

Mvh.

Hur menar du synas? Jag har inte haft några problem efter avinst.
Citera
2011-01-15, 16:59
Moderator
Protons avatar
Tar du bort filen som används av truecrypt för den krypterade partitionen och sedan avinstallerar det som vanligt lär det inte vara nån större fara.
Citera
2011-01-16, 00:50
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNORTSNORT

Mvh.
Du kan vara oerhört lugn. Skapa bara räddnings-cdn som Truecrypt kräver att du ska skapa. Glöm inte bort lösenordet. Truecrypt är väldigt säkert och lätt att avinstallera. Dekryptera samtliga diskar innan du avinstallerar TC. TC kommer att begära att du gör det när du avinstallerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in