Tjena! Själv jobbar jag på Beijer byggmaterial i västerås så jag har lite koll på grejerna! Jag skulle nog inte köra med skill-såg om jag vore du. Vi får in många kunder som har sågat hemma med biltema/jula sågar m.m och sågat snett. Nackdelen med de billigare cirkelsågarna är effekten och klingan. Effekten är ofta relativt låg, vilket kan göra det svårt att ta sig igenom en 30 mm bänkskiva (speciellt om skivan är massiv). Dessutom är klingan väldigt grovtandad, vilket kan ge genomslag på ovansidan. För att du ska få ett fint snitt ska man egentligen ha en ritsklinga (liten klinga som tar ca 2mm av skivan för att få ett fint snitt)
Jag skulle rekomendera dig att du åker till närmaste snickeri eller hyr en bättre cirkelsåg. Det kostar inte många kronor att hyra en för några timmar. Glöm ej att provsåga några gånger så du verkligen får det rätt och rakt
Om du håller till i närheten av västerås kan du komma in till mig så kan jag såga den om du är intresserad. Normalt sett kör vi inte skivor som folk har köpt på andra ställen, men för flashbackare kan jag göra ett undantag
Mvh Bergvall
Edit: Såg inte ditt senaste inlägg. Lycka till med köket