2011-01-15, 06:29
Medlem
towbs avatar
Tnkte plocka bort superdrive och stoppa in en till disk i vntan p kosing nog till en SSD. Jag har frsts ngra funderingar innan ja brjar slita datorn i stycken.

Frst r jag intresserad av tips p diskar. Vill inte stoppa i ngon som lter som en kvarn, vilket det mesta gr nr man vant sig vid tystheten frn en MBP. Har ni ngra tips? 500gb

Sen undrar jag om det r MCE Optibay som r den lsning som gller eller om det finns fler alternativ?

Ngot annat man ska tnka p?

Brukar inte skruva s mycket i mina grejer s tnkte att det r lika bra att vara sker
Citera
2011-01-15, 15:45
Medlem
har du kollat p ifixit?
http://www.ifixit.com/
Citera
2011-01-15, 15:51
Medlem
robban200s avatar
Om du lyckas blir det hftigt men hur blir det med kylning? Behver inte en HD mer kylning n en superdrive.. ?
Citera
2011-01-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Om du lyckas blir det hftigt men hur blir det med kylning? Behver inte en HD mer kylning n en superdrive.. ?

han skulle ju trycka i SSD, behver inte lika mkt kylning dom!
Citera
2011-01-16, 05:30
Medlem
towbs avatar
Till att brja med blir det originaldisken + vanlig disk p 500 GB istllet fr superdrive. Om ytterligare ngon mnad eller tv plockar jag ut systemdisken och stoppar i en SSD dr istllet. Bra frga det dr med kylning. Men det finns ju en hel del folk som har gjort det hr s det verkar inte vara ngot problem. Har inte sttt p ngot n nr jag har kikat runt men ska kolla lite till innan jag spikar ngot.

Vore skoj om ngon som faktiskt gjort precis det hr kunde hitta hit och lmna en kommentar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in