2011-04-23, 23:54
Medlem
kryptonajts avatar
Jag var inte på min studentbal för jag jobbade.
Har inte tänkt på det förens jag läste titeln på tråden och jag ångrar mig inte ett dugg.
Citera
2011-04-24, 01:31
Medlem
TheShapes avatar
Gick varken på balen eller åkte något töntigt studentflak. Jag betonar det töntiga med att "flakåket" skulle isåfall pågå i en ytterst liten stad, så den sk. "paraden" hade varit bokstavligt talat bara två gator som hade kunnat göra en van sjöman åksjuk. Men lite gubbsjuk som man har börjat bli, så uppskattar man tiden. Aldrig får man uppleva att så många tjejer tar för sig, börjar busvissla och skicka slängkyssar efter en när de åker förbi med flaken

Balen helt enkelt för att det inte ingick i vare sig min dåvarande umgängeskrets eller jargong. Fast det var den kvällen då jag blev uppraggad av en 10 år äldre kvinna, vilket (nästan) gjorde mig till man
Citera
2011-04-24, 01:39
Medlem
Gh0steds avatar
Jag var inte på studentbalen och har inte ångrat mig en sekund. Har ärligt talat inte förstått meningen med det hela.
Citera
2011-04-24, 04:32
Medlem
myrdals avatar
Det var jävligt trist, men jag hade nog gjort det igen för att annars så hade jag trott att det var bättre än det var.
Citera
2011-04-24, 05:08
Medlem
Missade sista platningen som klass ,studentflaken och skivan ocksa.Missade aktiviteterna pa grundskolan ocksa.

Var deprimerad sa jag deltog inte i dessa aktiviteter. Angrar mig INTE!

Finns det nagon som missat de speciella aktiviteterna som sker nar man utexamineras fran universitetet?

Vet inte varfor men ibland far jag kanslan att jag borde skippa universitet skiten ocksa. A andra sidan , vill jag visa mig sjalv att jag inte langre ar samma person fran gymnasietiden. Jag har uppgraderat mig som person.
Citera
2011-04-24, 05:29
Medlem
Missa min klass skiva och balen.

Klassfotot gick jag på vilket var bra tycker jag, flak var ju även kanonkul.

Men skivan sög, min klass var dels inavlad där alla var bara vänner med folk inom klassen. Så när man skulle bjuda sina vänner blev det ju problem eftersom man bara hade vänner inom klassen. Nyktert nog insåg jag och c:a 1/3 av klassen det så 1/3 var ju inte ens med öht och vägra. Sägs ha varit en kass skiva medan jag och den resterande 1/3 gick på en SP-skiva som gick samtidigt och var betydligt mer drag på.

Balen gick jag inte på då jag åkte till USA så jag hann inte och ångrar det inte alls.

Kanske går ner lite för mkt på min klass. Var ändå en bra klass även om det fanns 2-3 mobbade. Kanske skulle bjudit in dom i klassen mer men det var väl inget man reflektera över då.
Citera
2011-04-24, 09:06
Medlem
Danieloss avatar
Jag gick aldrig på balen trots att en jättesöt tjej från min klass frågade mig. Men att gå på bal var, är och kommer aldrig bli min grej. Att gå runt och leka glamorös snobb är verkligen inte i linje med mina vänstersympatier.
Citera
2011-04-24, 10:26
Medlem
guldtrassels avatar
Jag tror att man ångrar sig oavsett vad man gör för let's face it, en studentbal i tråkiga Sverige är inget att hänga i granen.
Går man dit med skyhöga förhoppningar så blir man besviken.
Går man inte dit så får man höra alla efterkonstruktioner om hur KUL det var och då blir man också besviken över att man inte gick dit.

Jag gick dit och jag gick hem när de "populära" tjejerna bytte om på toaletten till minimala festoutfits och stod och vevade på armarna på borden. Då var jag nöjd med middagen och jag hade ingen lust att se drivor av för fulla brudar i bikinis som inte klarade av att stå upp med sina höga klackar, då gick jag hellre hem med mina tjejkompisar och fortsatte kvällen där.
Citera
2011-04-24, 11:05
Medlem
Studenten tycker jag man ska ta varje tillfälle till att fira. Minns det fortfarande som en av de roligaste händelserna i mitt liv.

Balen var dock bara ovärd. Ångrar jag idag att jag gick på.
Citera
2011-04-24, 11:26
Medlem
Balen var inget speciellt tycker jag. För min bar var det bara lite fin middag och sen var det typ som krogen fast lite finare. Dock så hade inte jag så många kompisar i min årskull, så hade ingen att "hänga" med.

Åka studentvagn/flak däremot tycker jag absolut du ska göra, det tycker jag var en riktigt rolig grej.

Och som sagt, det är en gång i ditt liv, hellre gå och inse att det var sådär, än att banga och sen funderar över om man borde ha gått. Man lever bara en gång.
Citera
2011-04-24, 12:12
Medlem
kolits avatar
Jag gick inte på balen, som någon skrev innan så är det nog bara roligt om man har någon att gå med. Men det är ju självklart på hur man är som person.

Ångrar mig väl inte direkt, ser inte poängen i att ångra eller gräma sig över gamla saker.
Citera
2011-05-18, 21:01
Medlem
glorups avatar
Det ska bli en jävligt stor student fest i min stad. dock har jag ingen kompis att gå med. jag har aldrig varit på krogen förut. Så jag undrar är det värt att lägga 150 spänn och gå själv och hoppas på det att det blir ett sant nöje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in