2011-01-14, 21:45
Medlem
Hej!
Jag var lite osäker på var jag skulle ställa min fråga men eftersom att jag söker ett program till Windows så antog jag att detta var rätt ställe att fråga. Det jag söker är ett program liknande Wine till Linux (och Mac?) fast jag vill att det ska "emulera" (i brist på bättre ord) ett Mac-program. Finns detta och är det ens möjligt?

MVH,
Citera
2011-01-14, 21:54
Medlem
DeckardCains avatar
Vad jag vet är det väldigt fattigt med applikationer som emulerar Mac-applikationer i Windows. Och med tanke på att många program inte ens fungerar fullt ut i något så stort som Wine i Linux, kan man bara anta att det du efterfråga skulle fungera ännu sämre.

Vad är det för speciell applikation du vill emulera? Finns den verkligen inte till Windows?

Är det en applikation som kräver lite prestanda skulle du kunna installera VirtualBox och installera OS X där och köra applikationen på så vis. För att köra Linux-applikationer i Windows kan du kolla på Cygwin eller andLinux.
Citera
2011-01-14, 22:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achent
"emulera" (i brist på bättre ord) ett Mac-program.

Vill du köra ett Windows-program som gör samma sak som ett Mac-program? Eller vill du köra ett Mac-program på din Windows-dator?

Om det handlar om det förstnämnda, vilket program?

Om det handlar om det senare, vilken årgång av Mac-program snackar vi? 68000? PowerPC? Intel? Jag har kört en del i Basilisk. Dock under Ubuntu. Windows-portningen hade jag problem med.
Citera
2011-01-14, 23:24
Medlem
Känns som TS menar att h*n vill ha ett program som är i stortsett wine fast med den stora skillnaden att TS vill att det ska vara för windows och göra det möjligt att för TS att använda macprogram genom sin "wine-synonym"
Citera
2011-01-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Känns som TS menar att h*n vill ha ett program som är i stortsett wine fast med den stora skillnaden att TS vill att det ska vara för windows och göra det möjligt att för TS att använda macprogram genom sin "wine-synonym"
Precis.
Citera
2011-01-15, 02:04
Bannlyst
Ej testat själv men ska tydligen gå med virtualbox

http://lifehacker.com/5583650/run-ma...box-on-windows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem