2011-01-14, 21:45
Medlem
Hej!
Jag var lite osker p var jag skulle stlla min frga men eftersom att jag sker ett program till Windows s antog jag att detta var rtt stlle att frga. Det jag sker r ett program liknande Wine till Linux (och Mac?) fast jag vill att det ska "emulera" (i brist p bttre ord) ett Mac-program. Finns detta och r det ens mjligt?

MVH,
Citera
2011-01-14, 21:54
Medlem
DeckardCains avatar
Vad jag vet r det vldigt fattigt med applikationer som emulerar Mac-applikationer i Windows. Och med tanke p att mnga program inte ens fungerar fullt ut i ngot s stort som Wine i Linux, kan man bara anta att det du efterfrga skulle fungera nnu smre.

Vad r det fr speciell applikation du vill emulera? Finns den verkligen inte till Windows?

r det en applikation som krver lite prestanda skulle du kunna installera VirtualBox och installera OS X dr och kra applikationen p s vis. Fr att kra Linux-applikationer i Windows kan du kolla p Cygwin eller andLinux.
Citera
2011-01-14, 22:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achent
"emulera" (i brist p bttre ord) ett Mac-program.

Vill du kra ett Windows-program som gr samma sak som ett Mac-program? Eller vill du kra ett Mac-program p din Windows-dator?

Om det handlar om det frstnmnda, vilket program?

Om det handlar om det senare, vilken rgng av Mac-program snackar vi? 68000? PowerPC? Intel? Jag har krt en del i Basilisk. Dock under Ubuntu. Windows-portningen hade jag problem med.
Citera
2011-01-14, 23:24
Medlem
Knns som TS menar att h*n vill ha ett program som r i stortsett wine fast med den stora skillnaden att TS vill att det ska vara fr windows och gra det mjligt att fr TS att anvnda macprogram genom sin "wine-synonym"
Citera
2011-01-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Knns som TS menar att h*n vill ha ett program som r i stortsett wine fast med den stora skillnaden att TS vill att det ska vara fr windows och gra det mjligt att fr TS att anvnda macprogram genom sin "wine-synonym"
Precis.
Citera
2011-01-15, 02:04
Bannlyst
Ej testat sjlv men ska tydligen g med virtualbox

http://lifehacker.com/5583650/run-ma...box-on-windows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem