2011-01-14, 17:32
Medlem
Jag blev lovad lägre månadskostnad om jag skulle bli nyckelkund hos dem. Visst det har jag säkert fått, men killen som sålde på mig det hela sa ingenting om att mitt fina Mastercard skulle bytas ut till ett anskrämligt med en isbjörn på och WWF. Ska jag nu höra "Isbjörnarna kan inte vänta" med ett hånfullt tonfall varenda gång jag drar kortet? WWF är riktiga skojare i mina ögon och att sponsra dem med 50 öre vid varje köp känns inte bra alls.

Jag skiter fullständigt i att räntan är lägre nu när jag har det asfula kortet. Jag betalar ändå alltid hela fakturan.

Tips på bra kreditkort med låg årskostnad och fin design?
Citera
2011-01-14, 19:34
Medlem
Statoil Mastercard
Går genom SEB.
Gratis årsavgift.
1% bonus på bensin, 0.5% andra varor i andra butiker.
Inte skitsnyggt, men ganska stilrent.
Citera
2011-01-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
WWF är riktiga skojare i mina ögon och att sponsra dem med 50 öre vid varje köp känns inte bra alls.

Om det är någon tröst kan jag upplysa om att det endast är 25öre/köp som går till WWF. Att sedan bry sig om hur kortet ser ut är sak som jag inte alls kan förstå.
Citera
2011-01-15, 13:23
Medlem
Är ju bara att byta tillbaka till ditt svarta (antar jag) MasterCard, eller avbryta beställningen av Världsnaturkortet. Håller även med Magban
Citera
2011-01-15, 20:04
Medlem
meches avatar
Från början var det bara WWF kortet som ingick i nyckelkundspaketet, men nu så får man välja om man vill ha kvar det gamla kortet eller om man istället vill byta till det nya och skäna lite pengar...
Du borde också ha fyllt i ett papper angående byte av kort när du blev nyckelkund, hade du läst det hade du haft chans att sätta stopp
Citera
2011-01-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meche
Från början var det bara WWF kortet som ingick i nyckelkundspaketet, men nu så får man välja om man vill ha kvar det gamla kortet eller om man istället vill byta till det nya och skäna lite pengar...
Du borde också ha fyllt i ett papper angående byte av kort när du blev nyckelkund, hade du läst det hade du haft chans att sätta stopp

Ja, men nu är skadan skedd. Frågan är bara varför killen på telefonbanken var så ivrig till att byta ut mitt kort, självklart hade jag hellre behållit det gamla fungerande kortet. Nu är jag dessutom utan Mastercard ett antal dagar och min man har inte ens fått sitt kort än (vill ha alla inköp på kreditkort och inte dra ett kort kopplat till kontot i onödan). Har funderat på att byta bort Entercard sedan de behandlade en vän rätt så uselt i samband med att hans kort blev skimmat och nu fick jag nog motivationen som saknades. Skitsamma om jag måste betala ett år oavsett. Men bort ska isbjörnen!
Citera
2011-01-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrninjaman
Statoil Mastercard
Går genom SEB.
Gratis årsavgift.
1% bonus på bensin, 0.5% andra varor i andra butiker.
Inte skitsnyggt, men ganska stilrent.

Ser faktiskt inte illa ut alls.
Citera
2011-01-15, 21:24
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Ser faktiskt inte illa ut alls.

Statoilkortet ger t o m 1% i bonus på alla inköp om du tankar 1200 liter/år och blir guldkund...

Eller så kan du köra på OK/Q8:s variant, det ger 1% återbäring från start:
https://www.okq8.se/privat/pastation...8kort/okq8kort
Citera
2011-01-16, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Statoilkortet ger t o m 1% i bonus på alla inköp om du tankar 1200 liter/år och blir guldkund...

Eller så kan du köra på OK/Q8:s variant, det ger 1% återbäring från start:
https://www.okq8.se/privat/pastation...8kort/okq8kort

Det jobbiga är att vi oftast tankar på Preem, men deras kort har maxgräns på 15000 och det fungerar inte riktigt. Men på OK/Q8 skulle man ju kunna få någon biltvätt ibland sponsrad av kortköpen.
Citera
2011-01-16, 11:16
Medlem
wwtfsmds avatar
Detta är dock en deal breaker för mig med statoil mastercard.

Kontantuttagsavgift på 2% (minst 20kr)

Citera
2011-01-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwtfsmd
Detta är dock en deal breaker för mig med statoil mastercard.

Kontantuttagsavgift på 2% (minst 20kr)

Minst 30 spänn på mitt nuvarande kort, men jag har ett visakort för kontantuttag istället. Händer väl säkert 3 ggr per år att jag besöker en bankomat.
Citera
2011-01-16, 19:13
Medlem
Lite offtopic men ändå inte: Hur många är det egentligen som bryr sig om hur sina kort ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in