2011-01-14, 16:37
Medlem
Tjena gubbar!
Det r s att en kompis har en vldigt trg dator. Nr han kpte datorn s fick han inte ngra skivor med fr att kunna installera om windo ws utan de ska tydligen ligga p datorn eller hur det nu r. S nu behver jag er hjlp i denna djungel. Datorn har windows vista p nu.
Please help
Citera
2011-01-14, 16:39
Medlem
Kokken87s avatar
Backup partition?
Citera
2011-01-14, 16:42
Medlem
Rawen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimmerman15
Tjena gubbar!
Det r s att en kompis har en vldigt trg dator. Nr han kpte datorn s fick han inte ngra skivor med fr att kunna installera om windo ws utan de ska tydligen ligga p datorn eller hur det nu r. S nu behver jag er hjlp i denna djungel. Datorn har windows vista p nu.
Please help
Dra ner (frn ntet ) och brnn ut en ny skiva med OS , serial hittar du nog under datorn .
Citera
2011-01-14, 16:43
Medlem
BenAsslicks avatar
Ta reda p vilken modell det r, g in p Acer's hemsida & ladda ner alla drivrutinerna till en usbpinne.
Sen r det bara att slnga in din OS-skiva, formatera om hela disken (om du inte ska spara nnting d frsts, partitionera vid behov sedan installera ditt os.

Nr detta r klart r det bara att slnga in drivrutinerna frn usbpinnen.
Citera
2011-01-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ta reda p vilken modell det r, g in p Acer's hemsida & ladda ner alla drivrutinerna till en usbpinne.
Sen r det bara att slnga in din OS-skiva, formatera om hela disken (om du inte ska spara nnting d frsts, partitionera vid behov sedan installera ditt os.

Nr detta r klart r det bara att slnga in drivrutinerna frn usbpinnen.

Vi har ingen skiva. puss
Citera
2011-01-14, 17:17
Medlem
hasenfrasens avatar
Vilket operativ vill ni installera (annat n Vista)? Vad r det fr Acer-modell?
Citera
2011-01-14, 18:27
Medlem
evelyn.ts avatar
eRecovery Management, dr ligger en dold partition med mjlighet att terstlla till fabriksinstllningar
Citera
2011-01-14, 18:58
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimmerman15
Vi har ingen skiva. puss

Nej, men tanka d ner tex Windows 7 ultimate och spring och kp en dvd fr 15spnn & brnn ut.
Lite kan du vl nd tnka sjlv?
Citera
2011-01-14, 19:07
Medlem
diemydarlings avatar
Vid uppstart trycker du alt+ F11 eller nt snt, d kan du terstlla till fabriksinstllningarna, kan va Ctrl+F11 eller F8? Det r inte F2 d hamnar du bara i doslge har jag fr mig?
Senast redigerad av diemydarling 2011-01-14 kl. 19:13.
Citera
2011-01-14, 22:29
Medlem
Tryck Alt+F10 direkt nr du startar pcen (BIOS screen). D kommer du in i recovery partionen och kan dr vlja att stta tillbaka pcen till fabriksstandard.

/Mvh Mobz!
Citera
2011-01-15, 15:44
Medlem
Tackar underbara mnniskor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in