• 1
  • 2
2011-01-14, 16:29
Medlem
Hej jag har en iMac 27" i5 från 2009 jag har problem att den låter för mycket.

Jag har stoppat i en SSD i den och har hårddisken som kom med till utrymme. Jag tycker att hårddisken knastrar och låter för mycket när den knappt jobbar. För inte så länge sen så köpte jag till mer minne till datorn. Efteråt så hör man sus från fläkten. Jag har försökt att lägga alla möjliga saker som underlag som musmatta, antekningsblock osv men ändå hörs det lika mycket.
Citera
2011-01-14, 17:14
Medlem
tzjs avatar
Har du skruvat fast grejerna ordentligt? Det låter som om hårddisken kan sitta löst eller snett och gör att den vibrerar.
Citera
2011-01-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har du skruvat fast grejerna ordentligt? Det låter som om hårddisken kan sitta löst eller snett och gör att den vibrerar.

Ja den ska skruvad ordentligt.
Citera
2011-01-14, 17:21
Medlem
tzjs avatar
Ok, när satte du i SSD-disken och har du startat om datorn sedan dess?

Det låter som någon udda konflikt någonstans som ligger och stör din vanliga HD. Prova att köra "reparera skivbehörigheter" på din HD. Kan fungera om vi har tur.
Citera
2011-01-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ok, när satte du i SSD-disken och har du startat om datorn sedan dess?

Det låter som någon udda konflikt någonstans som ligger och stör din vanliga HD. Prova att köra "reparera skivbehörigheter" på din HD. Kan fungera om vi har tur.

Japp det har jag.

Jag får baar följande meddelande:
Could not unmount disc
Citera
2011-01-14, 17:33
Medlem
tzjs avatar
Unmount? Nu är jag inte med.

Antingen blandar jag ihop det, eller så skall det meddelandet inte komma upp i skivverktyg.
Markerade du din vanliga HD i skivverktyg och klickade på reparera skivbehörigheter?
Citera
2011-01-14, 17:41
Medlem
Citat:
Unmount? Nu är jag inte med.

Antingen blandar jag ihop det, eller så skall det meddelandet inte komma upp i skivverktyg.
Markerade du din vanliga HD i skivverktyg och klickade på reparera skivbehörigheter?
Här har du bild

http://img827.imageshack.us/i/screen...0114at539.png/
Citera
2011-01-14, 17:46
Medlem
tzjs avatar
Ok tackar. Har inte sett det innan.

Här finns lite mer info: http://support.apple.com/kb/HT1782?viewlocale=sv_SE

Det enda jag vet är att skivverktyg kan ha problem med diskar som inte är startdisken. Det står säkert där någonstans, men säkert formulerat annorlunda.
Citera
2011-01-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ok tackar. Har inte sett det innan.

Här finns lite mer info: http://support.apple.com/kb/HT1782?viewlocale=sv_SE

Det enda jag vet är att skivverktyg kan ha problem med diskar som inte är startdisken. Det står säkert där någonstans, men säkert formulerat annorlunda.

Okej, tack ska kolla in detta imorgon. Jag orkar inte göra nånting åt detta idag.
Citera
2011-01-15, 14:22
Medlem
Jag är nu tillbaka. Jag verkar inte få det att funka. Jag är nu less på detta
Citera
2011-01-15, 14:53
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Jag är nu tillbaka. Jag verkar inte få det att funka. Jag är nu less på detta
Det är otroligt bökigt att öppna 27" tycker jag, men du har gjort det och borde således veta bäst vad som orsakar ljudet? Mina 27" viskar endast när jag kommer och hälsar på dom. Utan SSD.

Vidare ser jag att din disk "Big Size" rymmer ett konto? Har du inte fubblat till det där lite och spridit ut dig lite för mycket s a s?
Citera
2011-01-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det är otroligt bökigt att öppna 27" tycker jag, men du har gjort det och borde således veta bäst vad som orsakar ljudet? Mina 27" viskar endast när jag kommer och hälsar på dom. Utan SSD.

Vidare ser jag att din disk "Big Size" rymmer ett konto? Har du inte fubblat till det där lite och spridit ut dig lite för mycket s a s?

Jag öppnade inte och satte in SSD:n. Jag bad ett sånt där Apple service ställe göra det åt mig. Jag tyckte att hårddisken knastrade och hade sig innan jag skaffade SSD. Är det värt att köpa nån snurrskiva eller nåt och ha under iMacen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in