2019-12-27, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarlistan
Att det var ugnspannkaka utan fläsk som avsågs framgick tydligt av sammanhanget, om du läst hela posten istället för endast de första två meningarna.

Glasklart. Klart som korvspad. Tydligt. Och lite kul! Jag håller med, ”ugnspannkaka” borde sorteras under brott mot mänskligheten....
Citera
2019-12-27, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Glasklart. Klart som korvspad. Tydligt. Och lite kul! Jag håller med, ”ugnspannkaka” borde sorteras under brott mot mänskligheten....

Jag tycker att ugnspannkaka är äcklig och mest till namnet släkt med pannkaka gjord i stekpanna
Citera
2019-12-27, 17:27
Medlem
Pannkakor är tunna och steks i normal stekpanna. Plättar är också tunna men steks i plättlagg. Ugnspannkaka är tjock och görs i ugn.

Amerikanska pannkakor är storleksmässigt mittemellan plätt och pannkaka men tjockare.
Citera
2019-12-27, 17:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Vi andra, ”ickedyslektiker”, förstod. Och fattade.

Nej, du fattade inte att ugnspannkaka betecknar både med och utan fläsk i standardspråket.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-12-27 kl. 18:00.
Citera
2019-12-27, 17:46
Medlem
knarkarlistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, du fattade inte att ungspannkaka betecknar både med och utan fläsk i standardspråket.
*ugnspannkaka
*i min dialekt.

Rättade dina uppenbara fel där.
Citera
2019-12-27, 17:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
*ugnspannkaka
*i min dialekt.

Rättade dina uppenbara fel där.

Nej, du rättade ingenting. Jag skrev inte till dig och det jag skrev är precis som det ska vara. Din dialekt har inget standardspråket att göra.
Citera
2019-12-27, 17:56
Medlem
knarkarlistans avatar
Citat:
Nej, du rättade ingenting. Jag skrev inte till dig och det jag skrev är precis som det ska vara.
Du vet inte skillnaden på ung och ugn?
Citera
2019-12-27, 17:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
blanda inte ihop ugnspannkaka med pannkaka tack.

Pannkaka, plättar och våfflor.
Citera
2019-12-27, 18:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du vet inte skillnaden på ung och ugn?

Jodå och det vet du nog att jag gör. Du vet också att det är lätt att i hastigheten kasta om bokstäverna, vilket sker hela tiden när jag skriver snabbt. Ofta ser jag det, men ibland slinker smärre omkastningar igenom.

Men det är bra att du anmärker.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-12-27 kl. 18:02.
Citera
2019-12-27, 18:01
Medlem
knarkarlistans avatar
Citat:
Jodå och det vet du nog att jag gör. Du vet också att det är lätt att i hastigheten kasta om bokstäverna, vilket sker hela tiden när jag skriver snabbt. Ofta ser jag det, men ibland slinker smärre omkastningar igenom.

Den som skriver vart när det ska vara var bör nog inte ägna så mycket tid åt sådana småsaker.
Du bör nog inte påpeka andras småfel när du själv skriver ung istället för ugn. Hahaha

Din dialekt definierar inte "standardspråket".
Citera
2019-12-27, 18:02
Bannlyst
Citat:
Nej, du fattade inte att ungspannkaka betecknar både med och utan fläsk i standardspråket.

Jag - och merparten av kontoinnehavarna på Flashback - förstod vad han menade med ”ungnspannkaka”.

Att du ska medvetet missförstår, bara för att få tjafsa arslet av dig, är ditt val.
Citera
2019-12-27, 18:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du bör nog inte påpeka andras småfel när du själv skriver ung istället för ugn. Hahaha

Din dialekt definierar inte "standardspråket".

Märker att det skedde regelbundet och det var för att ordet låg kvar i telefonens minne felstavat.

Nåväl sådant kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in