Hej!
Jag håller inte på med just den genren men jag skulle rekommendera en MIDI-keyboard och sedan ett ordentligt ljudkort att koppla till din mac. Jag tycker själv det är mycket smidigare att spela via keyboarden istället för att rita in streck.
Angående ljudkortet så brukar ljudkort mer anpassade för inspelning vara bättre än datorers inbyggda och det går att påverka latencyn och annat mer.
Sen skulle en sån här hårdvarukontroll för trummor kanske passa dig. Vet inte vad dom heter, men dom har i alla fall knappar som motsvarar varje trumljud.
Vidare finns det ju olika typer av andra kontrollers som du kan styra faders och knapparna i logic med, fast hårdvarumässigt då
Allt det här finns ju givetvis i X antal prisklasser och så. Behringer är känt för att vara lite budgetvariant, men deras grejor behöver inte vara skräp och gå sönder lätt för det.
Hörlurar skulle jag säga vore bra och mixa i, för vill man ha bra monitorer så bör även rummet vara rätt bra akustikreglerat också så det inte spelar dig ett spratt och ger en mix som sedan inte alls är vad du ville.
Hoppas jag var till någon hjälp.