2011-01-14, 14:49
Medlem
CCCP.s avatar
Tja. Något som jag tänkt på är att när jag lyssnar på musik i bilen,bussen blir musiken bättre? Vet inte om det bara gäller mig. Men jag tycker att all musik blir mycket bättre när man åker bil, buss, tåg etc. Vad ska man säga man nästa ''lever'' sig in i musiken mer.

Är det någon som känner likadant? Eller har ni några andra exempel på där musik blir bättre? Klubbar, fester etc. är ju givet. Men utöver det?
Citera
2011-01-14, 14:56
Medlem
Legolennarts avatar
Drum and bass när man åker bil blir mycket bättre, det farliga är att man ofta blir något påverkad av musiken och börjar köra som ett svin
Citera
2011-01-14, 14:59
Medlem
Treeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCCP.
Något som jag tänkt på är att när jag lyssnar på musik i bilen,bussen blir musiken bättre? Vet inte om det bara gäller mig. Men jag tycker att all musik blir mycket bättre när man åker bil, buss, tåg etc. Vad ska man säga man nästa ''lever'' sig in i musiken mer.:

+1

Speciellt Muse, bara känns.. awesome.
Citera
2011-01-14, 15:02
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Har ni några andra exempel på där musik blir bättre? Klubbar, fester etc. är ju givet. Men utöver det?

Med weed
Citera
2011-01-14, 15:11
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Skillnaden i mitt fall är väl att jag vanligtvis lyssnar på musik via hörlurar när jag är hemma/ute och går. När man då sätter sig i bilen och blir "omringad" av musiken blir det ju en annan upplevelse.

På något annat vis kan jag inte påstå att jag upplever den som "bättre".

Låt säga att du sitter i bilen och har hörlurar på dig, är det då samma känsla?
Citera
2011-01-14, 15:18
Medlem
Jospans avatar
Bad sound kills good music eller hur man nu säger det. Skaffa lika bra högtalare hemma som du har i din bil så ska du se att du upplever musiken på samma sätt hemma.
Citera
2011-01-14, 15:20
Medlem
CCCP.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Bad sound kills good music eller hur man nu säger det. Skaffa lika bra högtalare hemma som du har i din bil så ska du se att du upplever musiken på samma sätt hemma.

Nej det spelar ingen som helst roll. Då jag har öronsnäckor när jag åker buss eller tåg : P
Citera
2011-01-14, 15:22
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Nej det spelar ingen som helst roll. Då jag har öronsnäckor när jag åker buss eller tåg : P
Det är skumt, måste vara psykiskt. Jag uppskattar musik lika mycket i bilen som vid datorn eller någon annanstans.
Citera
2011-01-14, 15:46
Medlem
Musik kan inte bli bättre än när man lyssnar i bilen... omöjligt!... Livekonsert i bilen skulle göra mitt liv.

Jag lyssnar oftast på relativt snabb rock i bilen / på bussen, det passar liksom in när man är på väg någonstans i hög hastighet. Snabb musik tror jag ger mig en känsla av att färdas framåt, vilket passar extremt bra i bilen. Hur vida långsam musik passar i bilen vet jag inte så mycket om. Sedan tycker jag att det ligger något i bilmotorns ljud som förstärker taktkänslan.
Citera
2011-01-14, 16:11
Medlem
Trance (spola till 02:50 http://www.youtube.com/watch?v=OQNTX2Ci-is) är ju jävligt skönt i bilen måste jag säga och då framförallt på motorvägen. Känns som man bara flyyyter fram! Perfekt om man har en lång och tråkig väg att åka. Har förmodligen att göra med trancens drömliknande syntmelodier och dess marscherande takter.
Citera
2011-01-15, 17:35
Medlem
Jag håller med dig, har också tänkt på det! Man liksom uppskattar musiken mer när man åker bil, kanske beror på att det inte finns så mycket annat att göra i bilen? Jag vet inte.. Men något är det. Kanske är för att det känns som att det mer är musiken + jag i bilen? Eller helt enkelt för att det är så jävla tråkigt att åka bil, och då känns musiken mycket roligare?
Citera
2011-01-15, 18:59
Medlem
HejAntons avatar
Har väl lite att göra med att man lever sig in i musiken och allt plötsligt hamnar i samklang. Beror en hel del på vilken musik du lyssnar på ioförsig.

Kent på ett tåg hemåt från Stockholm mitt i vinternnatten är bland det bästa som finns. Funkar lika bra med all annan dyster/mörkare/deppigare musik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in