2011-01-14, 13:07
Medlem
King Dingelings avatar
Jag har länge haft problem med att jag väldigt lätt börjar blöda näsblod. Det kan komma spontant eller av att jag får en lätt smäll på näsan. Saken är den att jag tränar kampsport och det funkar ju såklart inte att det ska börja spruta blod ur näsan varje gång jag blir touchad i ansiktet.

Så jag gled till en läkare och brände bort blodkärl i näsan för att få bukt med problemet. Jag frågade honom om jag borde hålla mig borta från kampsporten ett tag men han sa bara att jag skulle ta det lugnt det närmaste dygnet.

Två dagar senare gick jag och tränade och nästan direkt börjar det blöda igen och min fråga är om detta är normalt den första tiden efter att man bränt eller om ingreppet misslyckats och jag måste bränna igen.

Sen vill jag veta om man borde ta det lugnt längre tid efteråt för att vara på den säkra sidan.
Citera
2011-01-14, 13:12
Medlem
talgoxens avatar
Är det alltid samma näsborre?
Hur gammal är du?

Min läkare penslade på något medel, som jag inte minns namnet på, med tops, vilket skulle göra att blodkärlen drog ihop sig.

För mig har det löst sig med att jag blivit äldre, har varit rätt lugnt sedan jag fyllt 20 är nu 23.
Citera
2011-01-14, 13:16
Medlem
King Dingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Är det alltid samma näsborre?
Hur gammal är du?

Min läkare penslade på något medel, som jag inte minns namnet på, med tops, vilket skulle göra att blodkärlen drog ihop sig.

För mig har det löst sig med att jag blivit äldre, har varit rätt lugnt sedan jag fyllt 20 är nu 23.

Det brukade blöda ur vänster näsborre men efter att jag etsade så blödde det ur båda, samt mindre än vad det brukade göra. Därför jag tänkte att det kunde vara sår efter etsningen som börjat blöda elelr nåt liknande.

Jag är 20 bast och fick exakt samma behandling som du fick dvs läkaren penslade på något med tops.
Citera
2011-01-14, 13:18
Medlem
doffdavid2s avatar
näsplugg?
Citera
2011-01-14, 13:27
Medlem
Jag sitter i samma sits som du TS förutom att jag inte tränar kampsport och det vore väl inte allt för fel med en permanent lösning.
De värsta blödningarna jag får är de spontana, fick åka till sjukhuset för att få stopp på en näsblödning jag fick när jag satt i fikarummet på jobbet. Konstigt nog blödde jag inte så mycket när jag blev misshandlad av 4 negrer på stan för tre år sedan men ett gäng tänder rök, försäkringsbolag<3

Jag brukar etsa mig 3-4 gånger per år då jag upplever det som ett bra tillfälligt sätt att stoppa blödningen på.
Citera
2011-01-14, 13:37
Medlem
King Dingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ie
Jag brukar etsa mig 3-4 gånger per år då jag upplever det som ett bra tillfälligt sätt att stoppa blödningen på.

3-4 gånger per år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in