• 1
  • 2
2011-01-14, 12:13
Medlem
Hej Bullen

Är en kille i 20 årsåldern (närmare 30 än 20). Jag har haft problem länge med dålig hy, eller torr hy rättare sagt.
Problemet blev bättre när jag slutade duscha varje dag. egentligen finns det ingen anledning för en vuxen människa med normala hormonnivåer att duscha varje dag (så ni tonåringar - fortsätt för guds skull duscha). Det intressanta är att min hudproblem verkligen ökar exponetiellt med antalet duschar!

Nu under julledigheten var jag nere så lite som dusch endast två gånger på en vecka och det var efter gympass. Då mår ansiktet bra. grejen är att jag känner mig inte direkt fräsch av att duscha så lite.

så nu undrar jag om nån vet någon bra hudcreme samt vad som egentligen är bäst ang duschar? jag skulle gissa på varannan dag? är det för mycket? för lite?
Citera
2011-01-14, 12:15
Medlem
Assbooks avatar
Jag håller en normal balans genom att duscha varannan dag.
Under riktigt kalla väderförhållanden så använder jag shampoo som Headnshoulders just för att det inte torkar ut så himla mycket..

Unvik att duscha varje dag om du vill ha en fin hy, inte bara i ansiktet utan även resten av kroppen.
Citera
2011-01-14, 12:17
Medlem
När det är lite kallare ute så räcker 3 dagar i veckan absolut. På sommaren skulle jag nog duscha varannan dag.
Citera
Medlem
vixxs avatar
Om du har problem med väldigt torr hud ska du undvika längre vattenexponering så långt det går, speciellt nu när det är så kallt ute. Det kan räcka att badda kroppen och göra dig ren så snabbt som möjligt, torka och sen smörja i dig med t ex. Canoderm med kutan emulsion och en mild kortison på de ställen som är torrast.
Citera
Medlem
larshenks avatar
Jag duschar varannan dag och det funkar bra!
Men jag skulle säga hellre 4 dagar i veckan än 3.
Citera
2011-01-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theFonx
Hej Bullen

Är en kille i 20 årsåldern (närmare 30 än 20). Jag har haft problem länge med dålig hy, eller torr hy rättare sagt.
Problemet blev bättre när jag slutade duscha varje dag. egentligen finns det ingen anledning för en vuxen människa med normala hormonnivåer att duscha varje dag (så ni tonåringar - fortsätt för guds skull duscha). Det intressanta är att min hudproblem verkligen ökar exponetiellt med antalet duschar!

Nu under julledigheten var jag nere så lite som dusch endast två gånger på en vecka och det var efter gympass. Då mår ansiktet bra. grejen är att jag känner mig inte direkt fräsch av att duscha så lite.

så nu undrar jag om nån vet någon bra hudcreme samt vad som egentligen är bäst ang duschar? jag skulle gissa på varannan dag? är det för mycket? för lite?

Du verkar ha uppenbara problem med hygienen. Jag duschar två gånger /dag. På sommaren 4-6 gånger / dag.
Citera
2011-01-14, 12:26
Medlem
vixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Du verkar ha uppenbara problem med hygienen. Jag duschar två gånger /dag. På sommaren 4-6 gånger / dag.

Du verkar ha uppenbara problem med att läsa. TS har problem med torr hud, inte hygienen.
Citera
2011-01-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
När det är lite kallare ute så räcker 3 dagar i veckan absolut. På sommaren skulle jag nog duscha varannan dag.

Citat:
Ursprungligen postat av larshenk
Jag duschar varannan dag och det funkar bra!
Men jag skulle säga hellre 4 dagar i veckan än 3.

tack båda två för tipsen! då var det ungefär så som jag trodde. Jag glömde dock att tillägga att jag har en hudkräm som funkar, men jag vill hellre fixa problemet än att lindra symtomen.

Citat:

varför är du så smutsig?
Citera
2011-01-14, 12:43
Medlem
Gwildors avatar
Citat:

Lägg satsen på en bit toapapper istället så slipper du duscha så satans mycket.
Citera
2011-01-14, 15:15
Moderator
sosweets avatar
Använd ljummet vatten istället för varmt och duscha fort. Använd barnolja i stället för tvål. apoteket säljer Fenuril(används 2 ggr/dag) som är mega bra men svider som f-n i början. och duscha helst på kvällen när du inte ska ut mer. Hade oxå jätteproblem men fick dom här tipsen av dr. har iaf löst mina problem. tog ca en vecka innan jag märkte skillnad.
Citera
2011-05-11, 19:59
Medlem
polless avatar
Antar att du är singel. Skulle aldrig ta i någont som duschar 3-4 ggr i veckan. Nivea ftw
Citera
2011-05-11, 20:02
Medlem
Masturblijas avatar
En gång i veckan är ganska lagom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto