• 1
  • 2
2011-01-14, 11:47
Medlem
FlyWheels avatar
Min flickvän klagar ofta över att vi inte ses tillräckligt. Jag tycker om att ha min egna tid och det är skönt att man inte bor ihop.

Vi träffas 5-6 dagar i veckan och pratar över telefon varje dag flera gånger.
Detta tror jag är mer än de flesta träffas som inte bor ihop och det borde "räcka".

Hur ofta träffar och umgås du med din partner? (OBS: Detta gäller bara ni som inte bor ihop.)
Citera
2011-01-14, 11:50
Medlem
larshenks avatar
Vi träffas väl nästan varje dag, men det beror på. Ibland är det alla dagar i veckan och ibland är det bara 2-3 gånger kanske.

Jag bor själv och hon bor hemma hos sina föräldrar så oftast sover hon är och det känns ibland som vi faktiskt bor ihop trots att vi inte gör det.

För dig så verkar din flickvän som en stor toffel. Säg åt henne att du behöver egen tid och att hon/du behöver träffa kompisar också.
Citera
2011-01-14, 11:51
Medlem
.Anonym.s avatar
Låter som en jobbig partner.. Jag är sambo så går lite ot här. Men det kvittar fan vad man gör, jag får gnäll för att vi inte umgås tillräckligt, vi bor ändå ihopa och är hemma tillsammans stora delar av dagarna. Kvinnor är sinnessjuka.
Citera
2011-01-14, 11:54
Bannlyst
Beror ju helt på hur mycket man går i skolan och hur upptagen man är på fritiden.

Men efter vad du skrev så träffas ni mycket mer än vad jag skulle klassa som genomsnitt. Men beror ju lite på vad ni gör med. Om du bara åker hem till henne sent på kvällen, sover där och åker tidigt på morgonen igen så är det klart att det kan kännas lite tråkigt, men det kan ju å andra sidan inte du göra något åt om du inte har tid med mer.

Så nej, ni träffas mycket och du får väl helt enkelt förklara att du inte har mer tid för henne hur mycket du än hade velat, eftersom du även behöver tid för dig själv.
Citera
2011-01-14, 12:16
Medlem
Sparv88s avatar
Det låter som en krävande partner. Jag hoppas du kan vara öppen och tydlig med att du behöver lite egen tid också, i så fall måste hon respektera det.
Citera
2011-01-14, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonym.
Låter som en jobbig partner.. Jag är sambo så går lite ot här. Men det kvittar fan vad man gör, jag får gnäll för att vi inte umgås tillräckligt, vi bor ändå ihopa och är hemma tillsammans stora delar av dagarna. Kvinnor är sinnessjuka.

HAHA WORD! Exakt samma situation här. Spelar tamejtusan ingen roll vad man gör. Och se för fan till att du visar att du gör någonting. Typ Diska eller skotta när hon är hemma och ser med egna ögon. Ifall en kvinna inte ser att du har diskat då har du inte gjort det heller.

OnT: 5-6 dagar i veckan är nästan varje dag? Nej säg åt henne att skärpa till sig annars kväver hon ju dig.
Citera
2011-01-14, 12:27
Medlem
Jag och min pojkvän bor inte tillsammans men vi umgås varje dag. Och sover 3-4 ggr/vecka med varandra.
Jag vet inte vad som är "normalt" och inte men vi trivs såhär och det tycker jag är huvudsaken.
Vi gör såklart saker med våra vänner också men vi har mycket gemensamma vänner som vi umgås tillsammans med. Ibland går någon av oss på bio med polare utan varandra.
Han tränar 2ggr/vecka också.
Ingen av oss dricker speciellt mycket alkohol och är det fest någongång så går vi tillsammans och det beror på att vi har så mycket gemensamma vänner.

Om du tycker ni umgås för mycket och inte trivs så ska du ju prata med henne, hon måste ju acceptera att du vill ha lite "egentid" också.
Hur blir hon om du säger att du ska göra något med en polare? Surar hon ihop? Accepterar hon det?
Citera
2011-01-14, 14:05
Medlem
Avantasias avatar
Nu bor min kille några mil bort så det bidrar säkert men vi ses på helgerna samt 1-2 veckodagar. Tycker det är lagom, gillar tid för mig själv också.
Citera
2011-01-14, 15:00
Medlem
När man precis har blivit tillsammans och ska lära känna varandra lite djupare så är det väl helt normalt att spendera mycket tid tillsammans och att träffas nästan varje dag. Men om det fortsätter, trots att man har varit tillsammans längre än ett år, så kommer alltid killen att tröttna. Åtminstone om jag tallar för mig själv och mina manliga vänner.
Citera
2011-01-14, 15:16
Medlem
gggannas avatar
Jag och min pojkvän bor bara några dörrar från varandra i samma uppgång, men ändå träffas vi inte varje dag. Båda har egna liv, även om vi har många gemensamma vänner, och när jag har mycket i plugget vill jag inte bli distraherad för mycket.
Skulle nog säga att vi träffas rätt ofta ändå, genomsnittet kanske bli fyra/fem dagar i veckan, men vi måste få ha lite egentid och det är det som är så fint med att bo så nära varandra men inte i samma lägenhet; man kan alltid stänga en dörr om sig och vara helt själv men det tar bara några sekunder att få tag på älsklingen om man känner sig ensam.
Om man aldrig vill vara ensam så handlar det nog ofta om osäkerhet. Om du visar att du verkligen tycker om att vara med henne när ni väl träffas tror jag att hon lugnar ner sig lite.
Citera
2011-01-14, 18:11
Medlem
Witticisms avatar
Jag och min pojkvän bor inte ihop. Vi träffas omkring 5 dagar i veckan. De två resterade dagarna träffas vi inte på grund av konstiga arbetstider eller andra ärenden eller engagemang. Jag är rätt nöjd med hur vi träffas och tycker att det är lagom.
Citera
2012-02-02, 20:34
Medlem
Jag och min flickvän har varit tillsammans i ett år och förlovade i två månader. Vi bor typ 2 mil ifrån varandra men tar samma buss till skolan där vi båda går så vi ses i princip varje veckodag. Vi sover med varandra ungefär 4-5 nätter i veckan och pratar telefon och dylikt varje dag. Kvinnan i mitt liv tycker ändå att vi ska ses mer, även om jag har förklarat att jag behöver min egentid eftersom jag inte vill känna mig kvävd eller tröttna lite på henne. Hon hänvisar hela tiden till andra par hon känner till som tydligen har det mycket bättre än oss. Jag undrar bara om ni tycker att vi borde ses mer i och med att vi är förlovade? Jag har inte planerat att gifta mig med kvinnan de närmsta två åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in