• 1
  • 2
2011-01-14, 11:07
Medlem
timpanis avatar
Jag funderar på att göra en större tatuering på övre delen av ryggen (över skuldrorna).

Men hur jobbigt är det egentligen under läkningen? Man måste väl sova på mage i 1-2 veckor? Och man får väl inte luta sig mot en stolsrygg?

Hur upplevde du läkningen av din ryggtatuering?
Senast redigerad av timpani 2011-01-14 kl. 11:14.
Citera
2011-01-14, 11:32
Medlem
Pattsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag funderar på att göra en större tatuering på övre delen av ryggen (över skuldrorna).

Men hur jobbigt är det egentligen under läkningen? Man måste väl sova på mage i 1-2 veckor? Och man får väl inte luta sig mot en stolsrygg?

Jag upplevde inte att läkningen var besvärligare på ryggen än något annat ställe på kroppen. Hade inga problem att sova på rygg eller luta mot ryddstöd etc. Dock kan det vara lite besvärligt att tvätta och smörja själv.
Citera
2011-01-14, 11:50
Medlem
vixxs avatar
Just smörjningen är väl det svåra, fick agera smörjare åt en polare i ett par veckor. Avslutade alltid med en klatch mitt på ryggen för att få bort den spända stämningen av att smörja in en annan man.
Citera
2011-01-14, 22:57
Medlem
Redan efter en eller ett par dagar kan du sova på rygg, sitta i soffan och luta dig mot saker. Det är som de flesta säger här, smörjning är det värsta. Det jobbigaste med stora tatueringar är priset ;-) Allt annat är a piece of cake.
Citera
2011-01-15, 13:05
Medlem
Ektorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wouldyoukindly
Redan efter en eller ett par dagar kan du sova på rygg, sitta i soffan och luta dig mot saker. Det är som de flesta säger här, smörjning är det värsta. Det jobbigaste med stora tatueringar är priset ;-) Allt annat är a piece of cake.

Vet inte hur det är med er, men jag rullar runt och kan vakna upp och ner i sängen. Vad kan "hända" om man slaggar på rygg?
Citera
2011-01-15, 13:14
Medlem
mineofmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ektorp
Vet inte hur det är med er, men jag rullar runt och kan vakna upp och ner i sängen. Vad kan "hända" om man slaggar på rygg?

skulle tro att det inte händer något mer än att det ömmar. har själv en relativt stor tatuering på ryggen över skulderna och jag sov på rygg natten efter men beror väl helt på person till person.
Citera
2011-01-15, 15:48
Medlem
Första natten har du plast på, så då händer inget speciellt. Senare nätter kan du skita ner dina lakan med blod / färg / klägg. Du kan köra med handduk, tvätta lakanen ofta eller sova i ett linne.

Tuta och kör
Citera
2011-01-18, 22:04
Bannlyst
Någon eller några dagar sen så går den värsta smärtan över.
Det är inte så farligt som man tror. Det bästa är om du har någon som hjälper dig med smörjningen.
Citera
2011-02-19, 13:11
Medlem
för mig var det bara dom 3-4 första dagarna som var jobbiga. min erfarenhet av att sova på rygg är att det fastnar massa skit i salvan så att det börjar klia osv. därför körde jag med plastfolie dom 3-4 första dagarna och även vid vissa tillfällen när jag var och jobbade i flera timmar och inte hade möjlighet att smörja den hela tiden.

i övrigt försökte jag gå utan tröja när jag var hemma och lufta så ofta jag kunde och den läkte klart efter en vecka.
Citera
2011-03-08, 11:08
Medlem
För mig var det inga problem att sova på rygg, gymmade dagen efter och även där med bla bänkpress och jag upplevde inga smärtor eller besvärligheter och den läkte alldeles utmärkt
Citera
2011-03-18, 10:33
Medlem
Hoolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ektorp

Jag har själv en hel del på ryggen. dom första 2-3 dagarna brukar jag lägga på lite plast just under de timmarna jag sover, o ha ett linne ovanpå. hur du sover stör inte läkandet av tatueringen, såvida du inte nannar på en spikmatta! Så go for it!
Citera
2011-04-08, 16:09
Medlem
Ghoulfriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani

För mig var sömnen irriterande första dagarna, jag fastnade i tröjan som jag sov med (hade flytande plåster) och vaknade till ibland av att armar somnade för att jag låg konstigt.

Jag vande mig väldigt fort dock och hittade någon slags rutin, sen blir det bara lättare.

Det jobbiga är tvättningen och smörjningen, skönast är ju om du hittar någon vän som kan göra det, annars så funkade det utmärkt att dra plastfolie på en ryggskrubb och sedan slaska på salva och smörja.

Luta sig mot saker fungerade hur bra som helst för mig redan första dagen

Läkningen gick jättebra utan några problem alls.
Senast redigerad av Ghoulfriend 2011-04-08 kl. 17:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in