2013-04-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hehe, ja ibland blir jag själv rädd.

Akta dig så att du inte åker på en varning

Måste säga att jag är imponerad över sossarnas Vivianne Macdis i "Debatt" och i morgon-TV, hon är oftast klar klar och tydlig och t.o.m. framstår som en intelligent människa med karaktär, något som är ovanligt på den här nivån bland sossarna. Hon är tydligen född i Syrien - är hon själv muslim, någon som vet? Äntligen har islamisterna fått en värdig motpart i PK-lägret, förvånande nog från sossarna.

Återigen, vad gör Reinfeldt? Moderaterna har hamnat helt i bakvattnet, mycket 00-tals-aktiga. Vad säger Annie Lööf om debaclet? Mycket nyfiken på att få alla reaktioner från högerhåll
Senast redigerad av Fnysington 2013-04-19 kl. 11:03.
Citera
2013-04-19, 11:33
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ah... en klockren text av Hanne Kjöller

http://www.dn.se/ledare/signerat/inte-nyfodda-varje-dag

"Min dotter har precis börjat åka tunnelbana själv. Vi har gått igenom alla tänkbara scenarier och försökt ge råd om vad hon ska göra om det ena eller andra händer. Rådet, om hon skulle komma vilse, är att vända sig till en vuxen kvinna och be om hjälp."

En vit förälder som reser med sina barn borde väl vara det säkraste valet, vad gäller kunskap och kommunikationsförmåga. Helst då en pappa, för att pappor brukar ha bättre koll än mammor på det mesta.
Citera
2013-04-19, 11:36
Bannlyst
Jahaha. Fan är det julafton redan?

Satt en sossekärring i Debatt och skällde ut Reinfeldt och Waberi på grund av att han tidigare varit
ordförande i islamiska förbundet och förespråkat sharia.

Och Nalin (klappturken) Pekgul ifrågasätter även hom Omars förmåga att sitta i en partistyrelse.

Omar-gate drevet tuggar på nu med krav på Palms avgång:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-ordforande-kraver-palms-avgang_8100534.svd
Citera
2013-04-19, 12:06
Medlem
Folk känner av en förändring och undrar vad det är som händer?

Svaret är lika enkelt som det låter löjligt: judarna.
Judiska intressen har börjat att se islam som ett direkt hot. Hela islam. Det började förstås med att de (muslimska) palestinierna och arabiska grannländerna var ett hot mot Israels säkerhet. Man har sedan använt sig av en typ av logik som lett till att alla araber och muslimer i hela världen är ett hot mot Israels säkerhet.

Familjen medel-Mohammed i Ulricehamn ses som ett hot mot Israel på precis samma sätt som en syrisk pansarbrigad är ett hot mot Israel.

Vi vet ju alla att sedan elfte september 2001 har muslimer setts som extremt viktiga av extremister över hela det politiska spektrat. Partier som Sverigedemokraterna har gått från att tala om invandrare rent generellt till att enbart tala om muslimer. I svensk media idag är ordet "invandrare" i praktiken synonymt med muslim. I verkligheten är förstås långt ifrån de flesta invandrare muslimer men den som inte är en muslim från MENA-länderna ses inte som en "riktig invandrare", varken av Avpixlat eller Aftonbladet.

Muslimer är ett tacksamt mål. Det är lätt att hitta äckliga muslimska idioter och visa upp dem på TV. Ännu lättare att visa upp dem på Avpixlat. Men muslimerna är ju irrelevanta för oss. Islamiseringen av Europa är en patetisk saga, inget annat.
Muslimerna är bara viktiga för Israel.

Fråga er själva vilka det är som ligger bakom konter-Jihad? Vilka är det som drömmer om heligt religiöst inbördeskrig i Sverige och Europa genom vilket "problemet med muslimer" till slut ska lösas?
Vilka tjänar på att unga etniska svenskar och unga muslimska svenskar ska växa upp till att hata varandra? Det kan bara sluta med att det går åt helvete för Sveriges muslimer. Blir vi etniska svenskar lyckligare då?

Det var ett litet antal högljudda judar som drog igång konter-Jihad. Hundratals år efter korstågen så var det plötsligt viktigt att Europa återigen inledde konflikt med de underutvecklade sandfolken i Mellanöstern. Varför då? I vilket syfte?

Jag antar att man tänker sig att om européer börjar lägga tid och energi på att hata muslimer (istället för att lägga tid och energi på att konkurrera med Kinas industrier ) så kommer det leda till ökat europeiskt stöd för Israel.

Omar Mustafa fick gå för att vissa svensk-judiska intressen såg det som högst olämpligt att en sådan muslimsk idiot skulle göra politisk karriär i Sverige. Det kunde komplicera Sveriges relationer till Israel vid en eventuell socialdemokratisk valseger. De har förvisso rätt och det är bra att vi slipper ha honom i S-styrelsen.

Mediakrig om mångkultur? Nej. Snarare mediakrig om Israel. "Vändningen" kom krypande i samma stund som man började beskriva Sveriges judiska minoritet som utsatt för muslimska övergrepp. Sådan retorik fungerar.
Den vanliga sverigedemokratiska retoriken om etniskt svenska som offer för muslimska övergrepp fungerar inte. Ingen riktig svensk är någonsin ett offer. Ingen riktig svensk tar på sig en offerroll. Ingen normalt funtad människa skulle få för sig att kalla Sveriges toalettstädare för "vår nya adel".

SD kan räkna med ökat stöd i medierna om de flyttar offerrollen från svenskar till judar.
Citera
2013-04-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
SVT Debatt nyss:

Vivianne Macdisi (s) öppnar stenhårt: Vi gjorde oss minsann av med islamisten men hos moderaterna sitter en ännu värre snubbe som heter Waberi.

Jag satt bokstavligen och gapade.

Expo-killen var ju för gullig. Den mångkulturella inkonsistensen tog sig rent fysiska uttryck. Här satt han i den tidigare knappast tänkbara rollen som skottavla för ett gäng muslimer. Han skakade fan i mig.

Helt otroligt program. Debatten kunde ha fortsatt hur länge som helst. Och förhoppningsvis gör den det. Islamisterna lär aldrig ge sig - det som står på spel är deras odödliga själar (tror de). Och det är bara Evin Rubar och Pekgul som egentligen reducerat ner kritiken mot dem till det egentliga - att islamiska förbundet är muslimska brödraskapets svenska representant. I princip samma lär gälla för de flesta andra muslimska förbund - de är alla representanter för någon form av islamism. När detta faktum etablerats har islamisterna gjort sitt i den offentliga debatten. I bästa fall är frammarschen av organiserad islam i Sverige stoppad för överkomplig tid för det finns knappast några organiserade liberala islamiska föreningar. Det kanske till och med är en oxymoron.

Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
SVT Debatt nyss:

Vivianne Macdisi (s) öppnar stenhårt: Vi gjorde oss minsann av med islamisten men hos moderaterna sitter en ännu värre snubbe som heter Waberi.

Jag satt bokstavligen och gapade.

Ja, och det är ju detta som är så sjukt.
När man hör sanningen i msm så blir man chockad.

Citat:
Det låter som en fantastisk kvällsunderhållning. Snacka om att att dom uppfyller topic i denna tråd.
Waberi behöver verkligen granskas & dom äckliga moderaterna skall nitas.

För att citera Thor Modén "Goda tider, strålande tider"

Nu får snart tråden byta namn, ty "början" är passerad och mediekriget är i full sving. Gårdagens Debatt var verkligen något i hästväg. Här sitter olika fraktioner av PK-samhället och kastar hinkvis med dynga över varandra. Oerhört underhållande att se Expo-Bengtsson bli angripen för rasism och islamofobi. Det hade han nog aldrig tänkt sig skulle hända.

Både Fatima Doubakil och Mohammed Kharraki gav närmast hysteriska intryck, och gav knappast prov på islamistisk måttfullhet och sans direkt. Vivianne Macdisi däremot var både klar, sansad och återhållsam i sin framtoning. Oväntat från S-håll. Bra att hon försökte tvinga ut Reinfeldt på banan också. (Undras om Waberi kommer att omnomineras till valbar plats inför 2014.)

Det förefaller verkligen som att ett lock lyfts av och nu forsar åratals motsättningar och frustrationer ut, hos olika grupper som hittills varit tystade av PK-doktrinen - att inte säga något obehagligt som skulle kunna gynna den kritiska sidan. Så, nu är frågan om vi ser ett PK-Syrien inträffa på svensk botten.

Har vi fått den Svenska Islamiska Våren?
Senast redigerad av Urarva 2013-04-19 kl. 12:12.
Citera
2013-04-19, 12:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Nu får snart tråden byta namn, ty "början" är passerad och mediekriget är i full sving.
Ja det har hänt mycket sedan tråden startades i Januari 2011. Men det känns som det har accelererat ordentligt det senaste halvåret.

Det bästa är ju att just nu pucklar dom på varandra, helt utan hjälp utifrån. Jag är glad att mina förutsägelser om "In-fighting" har slagit in på ett fantastisk underbart sätt. Brutalare än vad jag kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi.
Citera
2013-04-19, 12:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Folk känner av en förändring och undrar vad det är som händer?

Svaret är lika enkelt som det låter löjligt: judarna.
Judiska intressen har börjat att se islam som ett direkt hot. Hela islam. Det började förstås med att de (muslimska) palestinierna och arabiska grannländerna var ett hot mot Israels säkerhet. Man har sedan använt sig av en typ av logik som lett till att alla araber och muslimer i hela världen är ett hot mot Israels säkerhet.

Familjen medel-Mohammed i Ulricehamn ses som ett hot mot Israel på precis samma sätt som en syrisk pansarbrigad är ett hot mot Israel.

Vi vet ju alla att sedan elfte september 2001 har muslimer setts som extremt viktiga av extremister över hela det politiska spektrat. Partier som Sverigedemokraterna har gått från att tala om invandrare rent generellt till att enbart tala om muslimer. I svensk media idag är ordet "invandrare" i praktiken synonymt med muslim. I verkligheten är förstås långt ifrån de flesta invandrare muslimer men den som inte är en muslim från MENA-länderna ses inte som en "riktig invandrare", varken av Avpixlat eller Aftonbladet.

Muslimer är ett tacksamt mål. Det är lätt att hitta äckliga muslimska idioter och visa upp dem på TV. Ännu lättare att visa upp dem på Avpixlat. Men muslimerna är ju irrelevanta för oss. Islamiseringen av Europa är en patetisk saga, inget annat.

Fråga er själva vilka det är som ligger bakom konter-Jihad? Vilka är det som drömmer om heligt religiöst inbördeskrig i Sverige och Europa genom vilket "problemet med muslimer" till slut ska lösas?
Vilka tjänar på att unga etniska svenskar och unga muslimska svenskar ska växa upp till att hata varandra? Det kan bara sluta med att det går åt helvete för Sveriges muslimer. Blir vi etniska svenskar lyckligare då?

Det var ett litet antal högljudda judar som drog igång konter-Jihad. Hundratals år efter korstågen så var det plötsligt viktigt att Europa återigen inledde konflikt med de underutvecklade sandfolken i Mellanöstern. Varför då? I vilket syfte?

Jag antar att man tänker sig att om européer börjar lägga tid och energi på att hata muslimer (istället för att lägga tid och energi på att konkurrera med Kinas industrier ) så kommer det leda till ökat europeiskt stöd för Israel.

Omar Mustafa fick gå för att vissa svensk-judiska intressen såg det som högst olämpligt att en sådan muslimsk idiot skulle göra politisk karriär i Sverige. Det kunde komplicera Sveriges relationer till Israel vid en eventuell socialdemokratisk valseger. De har förvisso rätt och det är bra att vi slipper ha honom i S-styrelsen.

Mediakrig om mångkultur? Nej. Snarare mediakrig om Israel. "Vändningen" kom krypande i samma stund som man började beskriva Sveriges judiska minoritet som utsatt för muslimska övergrepp. Sådan retorik fungerar.
Den vanliga sverigedemokratiska retoriken om etniskt svenska som offer för muslimska övergrepp fungerar inte. Ingen riktig svensk är någonsin ett offer. Ingen riktig svensk tar på sig en offerroll. Ingen normalt funtad människa skulle få för sig att kalla Sveriges toalettstädare för "vår nya adel".

SD kan räkna med ökat stöd i medierna om de flyttar offerrollen från svenskar till judar.

Intressant text... fast jag är inte övertygad om, att du har rätt i alla enskildheter (jag tror t.ex. inte, att det *enbart* är "retoriken" (" Sveriges judiska minoritet som utsatt för muslimska övergrepp") som måhända har gjort, att somliga judar (i Sverige) kanske är lite betänksamma inför utvecklingen).

Det är (som tidigare uppmärksammats i tråden) judiska intressenter i Expo, som inte vill ha ordföranden för Islamiska förbundet i socialdemokraternas VU. Det blev helt enkelt en intressekonflikt (för Expo) mellan Expos båda skyddlingar - judar resp. muslimer. Expo var tvungen att välja. Judar smäller m-y-c-k-e-t högre (för Expo), varför Expo blåste till strid inför utnämningen av herr Omar.

PS Ingen beskriver (mig veterligen) toalettstädare som "vår nya adel". Den beskrivningen åsyftar arbetsbefriade och skatteförsörjda invandrare.
Senast redigerad av Meiji 2013-04-19 kl. 13:16.
Citera
2013-04-19, 12:54
Medlem
Citat:
Islamiseringen av Europa är en patetisk saga, inget annat.

Ytterst anmärkningsvärt uttalande.
Citera
2013-04-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ja det har hänt mycket sedan tråden startades i Januari 2011. Men det känns som det har accelererat ordentligt det senaste halvåret.

Det bästa är ju att just nu pucklar dom på varandra, helt utan hjälp utifrån. Jag är glad att mina förutsägelser om "In-fighting" har slagit in på ett fantastisk underbart sätt. Brutalare än vad jag kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi.

Jo, när det händer så händer det både snabbt och hårt. Det var givetvis tämligen oanat att detta skulle bli effekten av en, i övrigt enligt mångas uppfattning, välregisserad S-kongress. Men det är tydligt att det legat mycket på lur, inte minst inom S. Detta är mig veterligt första gången verkligt problematiska effekter av det mångkulturella samhället debatteras så intensivt och så in på skinnet på det statsbärande partiet. Därtill utan att det egentligen finns några socioekonomiska/klassmässiga aspekter, utan rent ideologiska. Oerhört viktigt!
Citera
2013-04-19, 13:19
Medlem
Citat:

Judarna väljer jag alla dagar i veckan före islamister.

Folk ifrån mellanöstern som inte är muslimer kan alla vittna om att muslimer är ett stort problem för alla icke muslimer.
Citera
2013-04-19, 14:04
Bannlyst
Muslimer VS Expo. Underbart! Äntligen får man lite underhållning för sina skattekronor. Nu har jag fått mer förtroende för Public Service.

Muslimkärringen försöker få det att låta som att det vore skillnad på Europeiska antisemiter och andra antisemiter.

Sedan krigar muslimer mot varandra i Omar-gate frågan. Det här måste vara årets höjdpunkt. På alla fronter.

Citera
2013-04-19, 14:09
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
I Norrbotten har man problem med den strukturella rasismen och det är förstås svenskarnas fel.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7614871
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in