2019-01-10, 13:27
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag uppfattade det inte som att du önskade dig ett svar.

Vad jag menar är att det inte är fallet att allt är en konspiration där varenda person som är oenig med dig spelar någon sorts skådespel. Sedan finns det personer i vissa miljöer som anpassar sig efter åsikterna i den miljö de verkar i. Detta för att behålla anställning och position.

Du skrev att det inte finns en charad, men att det finns en fasad.

Kan du förklara vad skillnaden är? För mig framstår det som två väldigt snarlika begrepp. Inte i alla sammanhang (se måleri utomhus), men i detta sammanhang.
Citera
2019-01-10, 13:27
Citat:
Du skriver ett antal premisser som är ologiska. Därför jag ologisk? Den logiken brister.
Premisser är inte ologiska, premisser är påståenden och om slutsatsen följer från premisserna så är det logiskt.

Din egna slutsats följer ej från dina egna påståenden. Därför är det du skriver ologiskt. Du är helt enkelt anti-intellektuell.

Citat:
Vad gäller 2. så finns det absolut personer i media som kan haka på din haveristteori men anledningen till att de gör det är att de tolkar haveristteorin som positiv till invandring. De länkar du tog upp handlade om tankesmedjeliknande instutitioner, inte om media per se.
Jag tog upp vad etablissemanget och media tror på. Media är del av etablissemanget.

Citat:
Ingen sådan strategi har någonsin existerat. Det är etablissemangets åsikter som råder över invandringspolitiken och dessa har noll och intet med omsättning på toalettpapper att göra.
Helt riktigt, och etablissemanget tror på dessa strategier som leder till haveri för Sverige.

Du är totalt bortfintad. Sätt dig på läktarn, köp en korv och stäng igen kakhålet.
Citera
2019-01-10, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det handlar inte om skuld utan om ett eventuellt framtida ansvarsutkrävande.
Om journalister kan betraktas som oskuldsfulla mähän kan de heller inte utkrävas något ansvar.

Det är därför det är så viktigt för en del att förminska mediernas och journalisternas maktutövning genom att trivialisera deras agenda. De är rädda för att en dag kommer det utkrävas ansvar från demokratiska företrädare för vad man skapat med sin odemokratiska maktutövning.

"1. Medierna är makthavare, inte en oberoende granskare av makten."
Visst är det så. I takt med att debatten flyttar till nya plattformar så följer självklart ansträngningarna för att mörka sitt historiska ansvar med över till dessa nya plattformar.
Citera
2019-01-10, 13:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag uppfattade det inte som att du önskade dig ett svar.

Vad jag menar är att det inte är fallet att allt är en konspiration där varenda person som är oenig med dig spelar någon sorts skådespel. Sedan finns det personer i vissa miljöer som anpassar sig efter åsikterna i den miljö de verkar i. Detta för att behålla anställning och position.
Men är då inte anpassningen i syfte att behålla anställning och position en sorts skådespel?
Citera
2019-01-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du skrev att det inte finns en charad, men att det finns en fasad.

Kan du förklara vad skillnaden är? För mig framstår det som två väldigt snarlika begrepp. Inte i alla sammanhang (se måleri utomhus), men i detta sammanhang.

Läs det inlägg du just svarade på. Vad jag menar framgår bättre där.
Citera
2019-01-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men är då inte anpassningen i syfte att behålla anställning och position en sorts skådespel?

För all del, men detta gäller enbart för ett litet antal personer. De flesta tror på vad de skriver. Du verkar ha fått för dig att alla som inte håller med dig personligen håller på med ett skådespel.

Det rödaste pillret av alla är att det finns folk som faktiskt tror på vad de skriver och säger.
Citera
2019-01-10, 13:42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Läs det inlägg du just svarade på. Vad jag menar framgår bättre där.

Det låter som om du behöver säga ungefär:

"Oj då, jag formulerade mig dumt"

Kan du tänka dig att göra något sådant?
Citera
2019-01-10, 13:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
För all del, men detta gäller enbart för ett litet antal personer. De flesta tror på vad de skriver. Du verkar ha fått för dig att alla som inte håller med dig personligen håller på med ett skådespel.

Det rödaste pillret av alla är att det finns folk som faktiskt tror på vad de skriver och säger.
Jag uppfattar att detta är den tes som du kämpar för i tråd efter tråd. Och du är väldigt ihärdig. Men då finns det en väldigt enkel fråga för dig att svara på: VAD tror dessa människor på? VAD?
Citera
2019-01-10, 13:47
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Citera
2019-01-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag uppfattar att detta är den tes som du kämpar för i tråd efter tråd. Och du är väldigt ihärdig. Men då finns det en väldigt enkel fråga för dig att svara på: VAD tror dessa människor på? VAD?

Att det finns folk tror på vad de säger är en tes?

Om du undrar över vad Annie Lööf tycker så är mitt råd att du lyssnar på vad hon säger och läser vad hon skriver. Börja där.
Citera
2019-01-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det handlar inte om skuld utan om ett eventuellt framtida ansvarsutkrävande.
Om journalister kan betraktas som oskuldsfulla mähän kan de heller inte utkrävas något ansvar.

Det är därför det är så viktigt för en del att förminska mediernas och journalisternas maktutövning genom att trivialisera deras agenda. De är rädda för att en dag kommer det utkrävas ansvar från demokratiska företrädare för vad man skapat med sin odemokratiska maktutövning.

"1. Medierna är makthavare, inte en oberoende granskare av makten."

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är det så. I takt med att debatten flyttar till nya plattformar så följer självklart ansträngningarna för att mörka sitt historiska ansvar med över till dessa nya plattformar.
Instämmer. Och det gäller förstås inte bara journalister, utan även politiker. Anders Borg, som varit den främste förespråkaren för modellen massinvandring = befolkningsökning = tillväxt, har som bekant senare förkastat Reinfeldts asylpolitik. Moderaternas nya ledning vill inte heller kännas vid den längre. Därför måste alla som påminner om den tystas, till och med om det handlar om anonyma debattörer på ett nätforum. Svårare än så är det inte.
Citera
2019-01-10, 14:04
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Därför måste alla som påminner om den tystas, till och med om det handlar om anonyma debattörer på ett nätforum. Svårare än så är det inte.

Nu för tiden är det inte längre "till och med" utan framförallt.

De får svårare att agera mot anonyma personer och tvingas ta hjälp av Expo, researchgruppen och andra obskyra privata underrättelseorganisationer för att hitta "ansvariga".

Visst är det underligt att de som haft ansvaret inte har något ansvar men vi som kritiserar dessa skall ställas till ansvar av dessa medieaktörer.

Det är så skruvat att om Orwell hade haft med detta beteende i sin bok 1984 skulle den blivit refuserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in