2011-03-06, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Hej Perfect-Stranger!
Tack för att du tar dig tid, helt klart en nyttig tråd på Flashback. Det tackar jag för!
Några allmänna frågor..
Vad bör man tänka på tycker du när man väljer hemförsäkring?
Tack för att du tar dig tid, helt klart en nyttig tråd på Flashback. Det tackar jag för!
Några allmänna frågor..
Vad bör man tänka på tycker du när man väljer hemförsäkring?
Definitiv lösöret...Det skall alltid vara fullvärde, det vill säga en miljon. Bolagen som har detta som standard är IF,Moderna försäkringar och Trygg-Hansa.
Självrisken ska naturligtvis vara så låg som möjligt. Helst 1000 kr men även 1200 är väl acceptabelt. 1500 är standard.
Sen skall du naturligtvis ha drulleförsäkring
Citat:
Om Insplanet och Compricer inte rekommenderas som jämförelsetjänster, hur bör man gå till väga för att jämföra te.x reseförsäkringar?
Definitivt tycker jag att du skall ringa in och kolla med "dom fyra stora" LF,TH,IF,Folksam.
Citat:
Anser du att man bör ha alla försäkringar hos samma bolag?
Beror lite på priset. Om det blir billigare eller enstaka hundralapp dyrare så skall du ha det samlat, framförallt för att du får en skadereglerare, du slipper dubbla självrisker och sen framförallt så har alla bolagen mängdrabatt.
Citat:
Kan/är det någon idé att kika på försäkringsbolag inom EU som erbjuder försäkringar eller bör man hålla sig till svenska bolag? Gäller deras försäkringar i Sverige (är också en rimlig fråga)?
Gjensidige och Codan är nog dom största utländska bolagen på den svenska marknaden och självklart så täcker dom men jag förstår dock inte varför du skulle välja ett europeiskt bolag när det finns bra försäkringsbolag i Sverige?
Tacksam för svar!
(giltig tf syns väl lika tydligt vid en körning som om kk är giltigt?)