2016-08-02, 01:52
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Om jag bor som inneboende hos nån och t.ex. gör slitage på en tapet eller liknande som och den jag hyr av vill ha ersättning för det. Finns det någon försäkring som täcker detta?
Citera
2016-09-08, 15:15
Medlem
Finns det någon tandvårdsförsäkring som är normal idag? Mitt försäkringsbolag tog bort det för några år sedan. Råd?
Citera
2016-09-08, 17:32
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-Deed
Finns det någon tandvårdsförsäkring som är normal idag? Mitt försäkringsbolag tog bort det för några år sedan. Råd?

http://www.folktandvarden.se/frisktandvard/
Citera
2016-09-08, 17:39
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Om jag bor som inneboende hos nån och t.ex. gör slitage på en tapet eller liknande som och den jag hyr av vill ha ersättning för det. Finns det någon försäkring som täcker detta?

I hyreskontraktet (vilket jag förutsätter finns) ska det framgå om hyresgästen ska ha en för rummet gällande hemförsäkring för hyrestiden.

Här är ett exempel på standardkontrakt, på sid 2 under hemförsäkring, ses förtydligande https://nya.boplats.se/webbresurser/...ing_av_rum.pdf
Citera
2016-10-27, 23:25
Medlem
Livförsäkring för ung man bosatt utanför sverige? Inte för dyr eller billig. Vad bör jag tänka på?

Går det att skriva ett eget testamente eller måste någon jurist blandas in och verifiera dokumentet?
Citera
2016-11-18, 13:03
Medlem
Robertuzs avatar
Hej, är 22 år och ska flytta till Holland till flickvännen, har ingen försäkring här i Sverige och försäkring där nere är som billigast 93 EURO(!) i månaden, helt sjukt i mitt tycke.

Ska jobba, och dessa kräver att man har en försäkring sen innan. Tänkte därför skaffa en försäkring här i Sverige, vilken ska man ha? Har ingen koll alls.

Tack
Citera
2016-11-18, 18:04
Bannlyst
Jag har slitage på mina tapeter, kan jag få ersättning från försäkringar?
Citera
2016-11-28, 01:35
Medlem
smackahoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamNyfiken
Jag har slitage på mina tapeter, kan jag få ersättning från försäkringar?

Nej.
Citera
2016-12-15, 10:14
Medlem
vad gäller i följande:

Häromdagen så brann det i ett av höghusen i Gottsunda. Nu visar det sig att det är så stora skador att X antal hyresgäster troligtvis inte kan flytta tillbaka på ett halvår.

De hyresgäster som INTE har hemförsäkring.... blir de stående på bar backe eller är det den den skadade lägenhetens hyresvärds försäkring som skall täcka. Om inte han/hon har en hemförsäkring? vad gäller då
Citera
2016-12-15, 14:43
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
vad gäller i följande:

Häromdagen så brann det i ett av höghusen i Gottsunda. Nu visar det sig att det är så stora skador att X antal hyresgäster troligtvis inte kan flytta tillbaka på ett halvår.

De hyresgäster som INTE har hemförsäkring.... blir de stående på bar backe eller är det den den skadade lägenhetens hyresvärds försäkring som skall täcka. Om inte han/hon har en hemförsäkring? vad gäller då

Försäkringsmässigt så får du ingen ersättning för ditt ersättningsboende och eventuella merkostnader under den perioden du tvingas bo någon annanstans.

Huruvida någon är skyldig att ordna ersättningsbostad täcks inte av försäkringen i sig. Försäkringsbolaget där du har din hemförsäkring ordnar inte ersättningsbostad utan står endast för merkostnaden om hemförsäkring finns.
Citera
2017-01-08, 10:25
Medlem
Hej,

Kan man begära ut ersättning från olika parter?
Blev sjukskriven pga utbrändhet i somras och fick från AFA och FK.
Nyligen dök frågan upp om man även kan få ersättning från sin 'egentecknade' olycksfalls-försäkring.

Tacksam för svar.
/ V
Citera
2017-01-16, 20:20
Medlem
Googlas avatar
Finns det försäkring som kan betala medicin som ej faller under högkostnadsskydd samt medicin som gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in