2011-01-14, 18:09
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PattiFnatt
Minns att när jag var liten så hade vi mängder av myrhål i rabatterna i vår sommarstuga. Brukade roa mig med att peta sönder dessa myrhål. Då kom det genast upp tusentals myror som skulle reparera hålet. Kunde sitta en hel sommar och peta sönder myrhål tror man var mer lättroad på den tiden

Visst var man mer lättroad förr i tiden Då satt man och lekte med myror - idag sitter man och läser trådar om myror på Flashback istället, något som är så sjukt mycket mer avancerat och stimulerande
Citera
2011-01-16, 19:19
Medlem
Peripheryys avatar
När jag var mindre så åt jag en del myror bara för att min faster hade sagt att dom svarta myrorna smakade som citron, och det är sant.
Jag har även vandaliserat en hel del myrstackar bara för skojs skull.
När myran väljer att bygga bo på min gräsmatta så brukar jag hälla gift på deras bon.

Sen så tycker jag även att det är kul att se myror kriga. För att få myror till att kriga med varandra så måste man ta en myra från en myrstack till en annan myrstack. ()
Det är kul att bara ta 3-4 myror från en stack och släppa ner i en annan myrstack.
Då kan man leka att det är några ninjor som blir sönderslitna av en armé.

Myrkrig:
http://www.youtube.com/watch?v=VN6w1rIt1wk

Citat:
Ursprungligen postat av 139
Och vem har INTE lekt Auschwitz med förstoringsglas och lite solsken och ett gäng myror? Då känner man sig som Gud.
Detta låter som en rolig grej.

Men annars så tycker jag att svartmyror är söta små varelser.
Hästmyror är störst och bör utrotas
Senast redigerad av Peripheryy 2011-01-16 kl. 19:40. Anledning: Myrkrigsvideon added
Citera
2011-01-17, 15:42
Medlem
walpers avatar
Jag brukade roa mig med att dela mitt itu på myrorna när jag var liten. Var alltid lika roligt när myran försökte springa iväg, bärandes på sitt huvud haha
Citera
2011-01-17, 16:16
Medlem
Hatar myror! En kompis väckte mig en gång då jag hade tusentals av dom på mig, min dator var helt full osv. Man kunde tro jag vaknade upp i en myrstack. Jag grillade självklart dom med parfym/hårspray plus tändare. Jag tror aldrig jag har sett så många myror inomhus förr och som dessutom kom dit på en så kort tid.

Citat:
Ursprungligen postat av natur-och-myror
äsh.. allt jag gör blir ju bara helt fel.. någon kan låsa den hära tråden för ingen verkar ju vara ärlig.. aja.. god natt allihopa..

Du måste verkligen älska myror? Vi är ju dock ärliga, varför skulle man ha trevliga upplevelser med myror? Dom invaderar hem, dom bits/pissar eller vad dom nu gör på en och är allmänt irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Myrkrig:
http://www.youtube.com/watch?v=VN6w1rIt1wk

haha det är vad jag kallar krig. (;
Senast redigerad av kr0owe 2011-01-17 kl. 16:27.
Citera
2011-01-20, 13:59
Medlem
BaLLs avatar
Sprängde sönder en myrstack när man var liten. Mkt dumt av mig
Citera
2011-01-22, 13:28
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Råkade göra en myra gravid förra sommaren
Citera
2011-01-22, 21:45
Medlem
acerblazerlols avatar
Om man tänder eld på en myrstack ska dom tydligen ligga och pyra jävligt länge, någon som testat?
Citera
2011-01-23, 00:51
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Om man tänder eld på en myrstack ska dom tydligen ligga och pyra jävligt länge, någon som testat?

Joo, gjorde en liten eld på en stor myrstack engång. Tröttnade efter ett tag då inge spektakulärt hände.

Gick och fiska och la mig att sova i tältet x antal timmar senare.

Dan efter var de fan bara ett hål kvar i marken där myrstacken varit.
Citera
2011-01-23, 19:22
Medlem
Hoppas det här räknas som en positiv erfarenhet:

På vårat sommarställe kan vi ibland ge döda eller halvdöda flugor och bromsar till myrorna. Det är spänannde att se hur dom drar ner sin mat i sin håla (deras stack ligger typ i en bergskreva)
Citera
2011-01-30, 00:12
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag gillar också myror ts, det känns som att de är väldigt lika människor på något sätt. De bygger städer, vägar och har till och med husdjur (bladlöss). De positiva minnen jag har av myror är väl när man som liten parvel var ute och gick med farfar i skogen och tittade på myrstackar och myror och han berättade om dem. Jag har aldrig studerat myror särskilt närgående men det är ett fascinerande djur.

Minns att jag som liten brukade titta på myror och undra hur det är att leva som myra och vad de tänker på.
Citera
2011-10-19, 17:41
Medlem
Att förstöra ett myrsamhälle och plåga myror är enligt mig ett störande och omoget beteende.
Men mina minnen är nog mest mina myrkolonier
jag rekomenderar till alla myrfantaster denna extremt intressanta hobby om ni är intresserade
gå in på www.myrstaden.se om ni tycker det verkar kul, där kan ni hitta andra myrfantaster, läsa myrdagböcker och mycket mer!

MVH
Senast redigerad av Citrus619 2011-10-19 kl. 17:43.
Citera
2011-10-20, 01:39
Medlem
orvarens avatar
Usch,hatar verkligen alla insekter,dock så vet jag att de flesta är nyttiga.

Spolarvätska+myrstack+tändare=grillade myror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in