2011-01-13, 20:26
Medlem
Men undrar såklart vilka krav som banken ställer på en.

Okej Fast anställning. Att man tjänar en viss summa. Att någon går in som borgenär...
Äh jag har ingen aning Shoot!

Feel me in!
Citera
2011-01-13, 20:29
Medlem
Fast anställning, annars behöver du en medlåntagare hos storbankerna. Annars kan du låna via Bluestep och liknande småbanker utan borgenär. Dessutom ska du kunna betala 15% kontantinsats.
Citera
2011-01-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Fast anställning, annars behöver du en medlåntagare hos storbankerna. Annars kan du låna via Bluestep och liknande småbanker utan borgenär. Dessutom ska du kunna betala 15% kontantinsats.

Nja.. Bankerna erbjuder fortfarande topplån/överbryggningslån. Således behövs inga 15 % i kontantinsats.
Citera
2011-01-13, 21:03
Medlem
Kan man ta ett lån precis efter 6 månaders anställning (oftast då man får fast anställning) och sen bara säga upp sig men behålla lägenheten?
Citera
2011-01-13, 21:05
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Submission11
Kan man ta ett lån precis efter 6 månaders anställning (oftast då man får fast anställning) och sen bara säga upp sig men behålla lägenheten?

Ja de kan du, jag tog mitt lån 2 veckor innan min uppsägningstid gick ut. Dvs efter jag sagt upp mig.
Är väl inget att rekommendera då du bör kunna betala din ränta och dina avgift =)

Den andra frågan är jag inte säker på dock, är nog från fall till fall.
Citera
2011-01-13, 21:37
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:

Visst kan du det, banken har ingen koll på din anställning.
Citera
2011-01-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stexum

Sanning med modifikation. Har man en bra relation med sin bankman är det fullt möjligt att få ett relativt stort banklån utan borgenär/medlåntagare även om man bara" har en projektanställning eller tillfällig anställning.
Citera
2011-01-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Visst kan du det, banken har ingen koll på din anställning.

Okej så säg att jag lånar 1½ miljon kr för en lägenhet. Vad måste man betala i månaden för amortering och ränta?
Citera
2011-01-14, 10:51
Medlem
Citat:
Okej så säg att jag lånar 1½ miljon kr för en lägenhet. Vad måste man betala i månaden för amortering och ränta?

Har du ingen koll på sånt så är det ingen bra ide att ta ett lån.
Citera
2011-01-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisskalar1
Har du ingen koll på sånt så är det ingen bra ide att ta ett lån.

svara på frågan istället?
Citera
2011-01-14, 13:25
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
svara på frågan istället?

Ingen här kan svara på det beror på vilken bank på väljer och om du har topplån.
Ring din bank för exakta svar så slipper du bli besviken. Eller gå in på deras hemsida
Citera
2011-01-14, 19:23
Medlem
Citat:

Hur svårt kan det vara att använda en av alla olika bolånekalkyler som finns där ute?

Här är en rätt bra och snabb:
http://maklarhusetboendekalkyl.capit...0-f92cf46804ca
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in