2011-01-13, 20:05
Medlem
Jag har ett par problem med att dela mappar i Windows 7.

Har två datorer i ett nätverk en stationär med trådbunden anslutning och en laptop med trådlös anslutning till nätverket. Jag kör 64-bitars Windows 7 Home Premium på båda datorerna.

Problem 1: Försökte först andvända "Hemgruppen" för att dela filerna och har inga problem att skapa en hemgrupp på någon av mina datorer däremot kan jag inte ansluta till hemgruppen från den andra datorn. När jag försöker ansluta står den och tuggar en stund sen står det bara ett fel påträffades i hemgruppen och felsökaren kunde inte "identifiera problemet under felsökningen". Blir samma problem oavsett vilken jag väljer att skapa/ansluta till hemgruppen på.

så eftersom det krångla tänkte jag att jag skulle köra på det gamla hederliga sättet istället.

Problem 2: Jag hittar kan se båda datorerna om jag går in i nätverk i utforskaren men jag kan bara komma in på min laptop från min stationära, dvs kan inte komma in på min stationära från laptopen pga felkod 0x80070035 nätverkssökvägen kan inte hittas. Och återigen kan inte felsökaren "identifiera problemet under felsökningen"

hoppas det är någon där ute som kan hjälpa mig med detta problemet.
Citera
2011-01-14, 10:40
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Denna microsoft artikel kanske kan hjälpa:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...g-the-easy-way
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem