Jag har ett par problem med att dela mappar i Windows 7.
Har tv datorer i ett ntverk en stationr med trdbunden anslutning och en laptop med trdls anslutning till ntverket. Jag kr 64-bitars Windows 7 Home Premium p bda datorerna.
Problem 1: Frskte frst andvnda "Hemgruppen" fr att dela filerna och har inga problem att skapa en hemgrupp p ngon av mina datorer dremot kan jag inte ansluta till hemgruppen frn den andra datorn. Nr jag frsker ansluta str den och tuggar en stund sen str det bara ett fel ptrffades i hemgruppen och felskaren kunde inte "identifiera problemet under felskningen". Blir samma problem oavsett vilken jag vljer att skapa/ansluta till hemgruppen p.
s eftersom det krngla tnkte jag att jag skulle kra p det gamla hederliga sttet istllet.
Problem 2: Jag hittar kan se bda datorerna om jag gr in i ntverk i utforskaren men jag kan bara komma in p min laptop frn min stationra, dvs kan inte komma in p min stationra frn laptopen pga felkod 0x80070035 ntverksskvgen kan inte hittas. Och terigen kan inte felskaren "identifiera problemet under felskningen"
hoppas det r ngon dr ute som kan hjlpa mig med detta problemet.