2011-01-13, 19:53
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tror att hon nästan har monopol på medverkan i dom flesta svenska filmer som gjorts under dom senaste tjugo åren. Men visst finns det fler som känns så A1 numera? Är verkligen den svenska föryngringen så eftersatt eller hemska tanke här snackar vi rätt kontakter.
Citera
2011-01-13, 19:56
Medlem
Voodooprastens avatar
Jo, trodde fan jag skulle smälla av när jag såg att det skulle komma en ny Änglagård.
Citera
2011-01-13, 20:00
Medlem
Hela nutley klanen kan suga kuk.
Citera
2011-01-13, 20:01
Medlem
petardylovers avatar
har aldrig gillat henne, så fort hon är med i en film, så stänger jag av. Även om resten av skådespelarna är bra.
Citera
2011-01-13, 20:02
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
har aldrig gillat henne, så fort hon är med i en film, så stänger jag av. Även om resten av skådespelarna är bra.

Hon får ju i princip alla roller av sin man.

Förklarar vilken medioker skådespelerska hon är.
Citera
2011-01-13, 20:03
Medlem
Gammal.Hardjojkares avatar
Hon är ju bara med i Colins filmer, fyfan att knulla till sig roller, nu är ju den självklara följdfrågan vem fan Colin knullat för att få spela in dessa kukfilmer?
Citera
2011-01-13, 20:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag kan helt klart hålla med om att hon är en vandrande naturkatastrof.
Att hon inte bara är en tragisk skådespelare utan dessutom även en onaturligt överjävla dålig regissör gör inte saken bättre.

Såg typ 20 minuter av Se upp för dårarna när den gick på TV i höstas, sedan pallade jag inte se mer än eftersom den var så dålig på alla sätt och vis...

Enligt Wikipedia har hon medverkat i 31 filmer, men det är bara i Änglagård (1992) som hon har en betydande roll. Det säger väl egentligen allt om hennes talang...
Citera
2011-01-13, 21:07
Medlem
TheGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag kan helt klart hålla med om att hon är en vandrande naturkatastrof.
Att hon inte bara är en tragisk skådespelare utan dessutom även en onaturligt överjävla dålig regissör gör inte saken bättre.

Såg typ 20 minuter av Se upp för dårarna när den gick på TV i höstas, sedan pallade jag inte se mer än eftersom den var så dålig på alla sätt och vis...

Enligt Wikipedia har hon medverkat i 31 filmer, men det är bara i Änglagård (1992) som hon har en betydande roll. Det säger väl egentligen allt om hennes talang...
Hur definierar du en betydande roll? Hon har ju huvudrollen i princip alla Nutleys filmer... Eller menar du en betydande roll för dig och inte för filmen?
Citera
2011-01-13, 21:19
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover

Samma här! hon är otroligt jobbig.
Citera
2011-01-13, 21:25
Avslutad
Jag är då inte trött på henne. En svensk skådespelare helt enkelt. Varken mindre eller så mkt mer. Gjort en del kul filmer iaf. Tycker absolut att hon har en viss charm. Tror majoriteten av ogillare i denna tråd skulle uppskatta Helena (lär dig skriva rätt TS) om ni umgicks irl.
Citera
2011-01-13, 21:27
Medlem
Väldigt överskattad, förstår inte vad folk ser hos henne. Jobbig röst. Hon lyckades förstöra Hamlet för mig också på teatern, var en traumatisk upplevelse!
Citera
2011-01-13, 21:37
Medlem
loka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag är då inte trött på henne. En svensk skådespelare helt enkelt. Varken mindre eller så mkt mer. Gjort en del kul filmer iaf. Tycker absolut att hon har en viss charm. Tror majoriteten av ogillare i denna tråd skulle uppskatta Helena (lär dig skriva rätt TS) om ni umgicks irl.

Absolut, hon är säkert jättetrevlig privat. Det som jag tycker gör henne till en sämre skådespelare är hennes relation till Colin Nutley. Att hon hela tiden tar roller i filmer som han regisserar och hans totala oförmåga att göra filmer utan henne är ett stort skämt.

Om man bortser från hennes jobbiga röst och pretentiösa utstrålning så är hon precis som du säger en svensk, helt OK, normal, medelmåttig, lagom, skådespelerska.

Sist så tror jag att hon hade vunnit väldigt mycket på att gå sin egen väg och sluta knulla Colin på scen när kamerorna är avstängda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in