• 1
  • 2
2011-01-13, 15:02
Medlem
Är det någon som känner till någon starkare och mer inflytelserik Brigada(maffia) än mr.Vladmirs?
Citera
2011-01-13, 16:48
Bannlyst
Medvedev/Putin co
Citera
2011-01-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rushdi
Medvedev/Putin co

What I am talking about.....you know any stronger Brigada than this...? ? ?...
The St.Petersburg strongmen...
Citera
2011-01-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculexx
What I am talking about.....you know any stronger Brigada than this...? ? ?...
The St.Petersburg strongmen...

Ursäkta: hoppar mellan språken...
Exakt deras St.Petersburg brigada som jag pratar om...=)
Bör ju tilläggas att tillsammans har de totalt stöd från FSB skulle jag vilja säga...=)
Citera
2011-01-14, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herculexx
Ursäkta: hoppar mellan språken...
Exakt deras St.Petersburg brigada som jag pratar om...=)
Bör ju tilläggas att tillsammans har de totalt stöd från FSB skulle jag vilja säga...=)

Solntsevskaya bratva starkast i världen! (Moskva)
Antar att du menar Tambov ligan i St.B
Citera
2011-01-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezi
Solntsevskaya bratva starkast i världen! (Moskva)
Antar att du menar Tambov ligan i St.B

Nej det gör jag inte, google är inte bra.....
Detta är kriminella nätverk i Ryssland, men FSB styr i alla avseenden...Det är klart att lokaler etc. har varit till förfogande för vissa av "kriminella element", men som sagt enbart fotsoldater för att fylla en politisk agenda.....Kan ju också sägas att det finns klara länkar mellan nämnda "ligor" och högerextrema falanger inom ryska fotbollsvärlden. Dessa grupper har blandat annat haft träningslokal i centrala Moskva där vissa högt uppsatta har kunnat träna......(det intressanta: också träningslokal för lokala FSB)=).....Det som det pratats om i December är ju till exempel kravaller mot Kaukasiska grupper, men bör kanske tilläggas att där finns en agenda med allt, och bz är bz.
Tchau
Citera
2011-01-14, 23:13
Bannlyst
Men det är allmänt känt att Putin/FSB styr. Dom personer som har makt (företagsledare/oligarker/maffialedare m.m.) och inte håller sig på mattan eller kanske kan vara ett hot får spendera ett par månader i förvar för att visa vem som bestämmer.

Det finns flera fall där ledande kriminella har sköt eller varit inblandad i statens affärer.
Det finns flera fall där kriminella grupper har utnyttjats av staten för att utföra påtryckningar.
Finns flera grupper som innehåller gamla KGB/FSB personal.

Frågetäckena är många: Varför vill man absolut få Viktor Bout fri när han är efterlyst i dom flesta andra länder, Semion Mogilevich?, ja listan kan göras hur lång som helst.... Rysk maffia och staten är mer eller mindre totalt integrerade.

Om ovan Semion och EU´s pipeline
http://www.guardian.co.uk/world/2010...sian-mafia-gas

Russia has become a virtual "mafia state" with widespread corruption, bribery and protection rackets, US diplomatic cables on Wikileaks allege.

In one cable from January 2010, Spanish prosecutor Jose "Pepe" Grinda Gonzales claimed that in Russia, Belarus and Chechnya "one cannot differentiate between the activities of the Government and OC (organised crime) groups".

Men om VP Brigada är den största vet jag inte, frågan är om inte alla ändå lyder under staten och den största är den som har bäst myndighetskontakter för dagen.
Citera
2011-01-14, 23:44
Medlem
Citat:
Men det är allmänt känt att Putin/FSB styr. Dom personer som har makt (företagsledare/oligarker/maffialedare m.m.) och inte håller sig på mattan eller kanske kan vara ett hot får spendera ett par månader i förvar för att visa vem som bestämmer.

Det finns flera fall där ledande kriminella har sköt eller varit inblandad i statens affärer.
Det finns flera fall där kriminella grupper har utnyttjats av staten för att utföra påtryckningar.
Finns flera grupper som innehåller gamla KGB/FSB personal.

Frågetäckena är många: Varför vill man absolut få Viktor Bout fri när han är efterlyst i dom flesta andra länder, Semion Mogilevich?, ja listan kan göras hur lång som helst.... Rysk maffia och staten är mer eller mindre totalt integrerade.

Om ovan Semion och EU´s pipeline
http://www.guardian.co.uk/world/2010...sian-mafia-gas

Russia has become a virtual "mafia state" with widespread corruption, bribery and protection rackets, US diplomatic cables on Wikileaks allege.

In one cable from January 2010, Spanish prosecutor Jose "Pepe" Grinda Gonzales claimed that in Russia, Belarus and Chechnya "one cannot differentiate between the activities of the Government and OC (organised crime) groups".

Men om VP Brigada är den största vet jag inte, frågan är om inte alla ändå lyder under staten och den största är den som har bäst myndighetskontakter för dagen.

Jag, vet inte om man skall se på det så enkelt, självklart så är det herren på täppan som gäller, men det finns alltid en grund att stå på denna grund är oftast en gammal kamratskap sedan antingen barnsben eller sedan drillning inom FSB, där man var indelad i vissa områden. Det skall sägas att som högre uppsatt inom denna organisation, och då man lämnat den för "affärsverksamhet" så har de flesta som haft en "hög" position fortfarande tillgång till kontor och uppgifter från nämnd. Om behövs så finns det också en viss alpha styrka att tillgå om man behöver. Självklart så måste syndabockar godkännas och utses från högsta ort dvs. Putins Brigada. Detta kan ses ganska enkelt med mordet i London, där UK bad om utlämning av den som utfört uppdraget. Tyvärr så var denna person sedemera duma rep. och därför hade diplomatisk immunitet (dock ej rep. for enade ryssland utan för oppositionen i liberala demokratiska ryssland). Det är minskande korump. i Ryssland inga tvivel, men det kan skiftas enkelt beroende på vilken Brigada som styr. Så visst handlar det om myndighetskontakter, men inte viktigare än sin brigada....
Citera
2011-01-15, 00:54
Bannlyst
Eftersom du verkar intresserad i ämnet så ställer jag en fråga:

Hur ställer sig staten sig kring fotbolls huliganerna och deras uppmärksamhet med tanke på fotbolls VM 2018?

Och hur ställer sig staten sig kring turer som IKEA och deras 6miljarders förlust som uppenbarligen handlar om korruption och OB på högsta nivå? Många storföretag är nog nervösa och tänker två ggr innan man investerar i Ryssland. (IKEA är långt ifrån ensamt att råka illa ut)
Citera
2011-01-15, 01:28
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar intresserad i ämnet så ställer jag en fråga:

Hur ställer sig staten sig kring fotbolls huliganerna och deras uppmärksamhet med tanke på fotbolls VM 2018?

Och hur ställer sig staten sig kring turer som IKEA och deras 6miljarders förlust som uppenbarligen handlar om korruption och OB på högsta nivå? Många storföretag är nog nervösa och tänker två ggr innan man investerar i Ryssland. (IKEA är långt ifrån ensamt att råka illa ut)

Klart att man ställer sig negativ gällande uppmärksamheten som våldsyttringar får, men samtidigt så är det styrda grupper, vilket gör att samtidigt som man lägger skuld åt en/flera grupperingar i samhället så får enade ryssland ökat förtroende internt. Gällande företagande så har affärerna gällande Uni-Milk/Danone och CocaCola/Nidan vilket banade vägen för Pepsi/WBD. Detta har både skickat signaler till WTO, Frankrike och öppnat för mer utländskt ägande. Kan ju sägas att Pepsi/WBD nog är den största affär som gjorts gällande utländskt ägande sedan 90-talet. Gällande IKEA så gäller det att förstå att IKEA har varit ett av de företag som har fått relativt fritt spelrum i Ryssland tidigare, och jag kan ju säga att det bland annat är "Armenskt" ägande av två av de största mallsen i Moskva där IKEA har varuhus. I IKEAs fall så är det ju faktiskt så att stor del har varit korruption som gjort företaget till stora landägare i Ryssland, då det för många företag är svårt att få köpt mark på sådana ställen där IKEA lyckats få det. Som läget ser ut för stunden så ligger det mesta fokus på att öppna upp för mer utlandsinvesteringar, men dock med fokus på strategiska partners (Frankrike, dels på grund av den nya gasledningen, likaså Italien samarbetet). Det har tidigare varit likadant som det fungerat med tyskarna gällande den norra gasledningen, nu när EON lämnar Ryssland så har det dock öppnat upp för vidare expandering i tyskland genom Gazprom. Kan tilläggas att både ledning inom EON och Gazprom har anknytning till högsta ledning inom den tyska politiken. Ryssarna vet också att tack vare Obama, har man en fördelaktig position i förhållande till Europa (tydligt att se i Polen-Ryssland katastrofen). Tidigare hade man back-up i de östra delarna av Europa av USA vilka nu mer letar efter (energi)samarbete med Ryssland. Skall ju också tilläggas gällande gällande korruptionen att de flesta ryska företagen ligger på Cypern, och att nya regler har lett och kommer med största sannolikhet få kapital som flytt landet att återvända. Ja intresse, mest tycker jag att debatterna håller gatu nivå, och verkar som väldigt lite folk som rör sig över större områden än Sverige....
Citera
2011-01-15, 02:07
Bannlyst
Vad är det för nya regler som kommer att få kapital tillbaka?

Visst har Ryssland på senare tid fått mer ekonomiskt spelutrymme men samtidigt så känns det som Europa och Nato står så nära att man inte längre behöver satellit utan ett par vanliga kikare.
Personligen tror jag ryssarna överreklamerar sin egen betydelse i världen, och dom har lång väg till man når Sovjet makt. Allt som rör Ryssland och ekonomi verkar innehålla Gazprom och räcker inte hela vägen.

Känns som vi kom OT, men men.

Vill du föra seriösa diskussioner är du i fel tråd
Citera
2011-01-15, 16:16
Medlem
Citat:
Vad är det för nya regler som kommer att få kapital tillbaka?

Visst har Ryssland på senare tid fått mer ekonomiskt spelutrymme men samtidigt så känns det som Europa och Nato står så nära att man inte längre behöver satellit utan ett par vanliga kikare.
Personligen tror jag ryssarna överreklamerar sin egen betydelse i världen, och dom har lång väg till man når Sovjet makt. Allt som rör Ryssland och ekonomi verkar innehålla Gazprom och räcker inte hela vägen.

Känns som vi kom OT, men men.

Vill du föra seriösa diskussioner är du i fel tråd

Nya skatteregler som gäller att det inte omfattar någon "capital gain" tax, detta ihop med en "flat" tax rate på 13% gör att man hoppas att kapital skall komma tillbaka. Betydelsen är inte viktigt för ryssarna, då de har lärt sig en sak som inte USA lärt sig sedan kalla kriget och det är, se efter sitt eget hus först.....Något som de svenska politikerna kanske skulle kunna lära sig av istället för att betala ut 2 miljarder till ett Irland vars banker ägs från england. Åter till topic.......finns det någon annan brigada som har mer makt och styrka? Det jag menar är ju att trots allt så styrs hela Ryssland av en maffia, där kriminella, företagar, politiker, militär, underrättelsetjänst....är involverade. Var om någonstans har man ett så integrerat system? Det kan ju sägas att det har försvunnit och dött många under senast år i andra länder tack vare kontakter i Ryssland, inte bara kriminella utan relaterat till privata och företags relationer också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in