2011-01-13, 14:20
Medlem
Hallå alla läsare! Jag är en väldigt okunnig datoranvändare med problem, det är så att jag har ett program jag fått skiva till och ska använda dagligen i träningssyfte, nu är det så att datorn inte verkar vilja att jag ska få den hjälp jag behöver med det här programmet!

Jag har installerat det, avinstallerat och installerat igen i hopp ok att det ska fungera med det är samma fel..

Under installationen körs en koll för att datorn ska ha allt som behövs för programmet och det går igenom utan anmärkning, men sen när jag startar det kommer ett Microsoft.NET Framework meddelande upp och säger att:
"Ett undantag som inte hanteras har uppstått i en komponent i ditt tillämpningsprogram. Om du klickar på Fortsätt ignoreras det här felet.
Ett försök att läsa in ett program med ogiltigt format gjordes. (Undantag från HRESULT: 0x800700B). "

Jag trycker fortsätt och programmet startar men bara en grå liten box kommer upp och det svarar inte på några kommandon utan jag måste stänga ner det med aktivitetshanteraren..

Är det någon här som möjligen vet vad som kan vara fel? Jag behöver att det här programmet fungerar på datorn.. Jag använder Windows Vista.

Tack för att du tog dig tid att läsa och än mer om du kan hjälpa mig.
Citera
2011-01-13, 14:25
Medlem
cannaBes avatar
Testa detta:

Avinstallera programmet igen, sen installerar du denna .NET Framework 3.5. Sen installerar du ditt program igen.
Citera
2011-01-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Testa detta:

Avinstallera programmet igen, sen installerar du denna .NET Framework 3.5. Sen installerar du ditt program igen.

Det fungerade inte heller, blev installationsfel varje gång jag försökte installera det..
Det här med datorer börjar göra mig lagom frustrerad, varför det inte gick att installera det fast jag accepterat MS användarvillkor och så vidare är bortom mig.. någon förklaring annat än installationsfel fick jag inte..
Citera
2011-01-13, 14:45
Medlem
henrikos avatar
Kanske inte direkt någon hjälp. Men personligen undviker jag allt som har med ".NET" att göra. Det låter bra i teorin. Men det blir alltid nån skit i praktiken. Och den skit som uppstår har man sedan inte den minsta aning om hur man ska fixa, som i detta fallet. Nästan alltid bara en massa kryptiska sifferkombinationer i felmeddelandena som inte säger ett skit.
Citera
2011-01-13, 17:21
Medlem
StickyFingers avatar
Rensa bort alla gamla NetFramework med verktyget nedan.

http://www.themisteriosos.com/comple...rk-cleanup.htm

Installera sen netframework 3.5 igen.

Är du söker på att programmet funkar med Vista? Annars testa att installera med tex XP kompatibilitetsläge.
Högerklicka på installationsfilen->Egenskaper->fliken Kompatibilitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in