2011-01-14, 09:02
Medlem
MrKristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sucken91
Shoot, vad kommer hända?

Du kommer fastna. Först 1-2 dosor per vecka, sedan 2-3 och slutligen en per dag. Upptrappningsfasen tar olika lång tid för olika människor bara, men du kommer fastna!
Citera
2011-01-14, 09:21
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sucken91
Hej alla snusare! och icke snusare!

Kille här på 19 vårar som har ett dilemma!

Har fått jobb som byggarbetare nu och jobbat där ca 1 månad, dom 2 sista veckorna har polaren börjat bjuda på snus och jag fastnade direkt när första portionssnusen lade sig under min läpp.
Älskade smaken och nickokicken från min General portion!
köpte en egen dosa och snusar nu 3-6 snus om dagen, beror på vad man gör och så under dagen?

Snusar endast på jobbet (ibland hemma, bor hos farsan fortfarande) då det nu är endast polaren som vet om att jag snusar fortfarande.

Men! Nu till det jag behöver hjälp med!

Personerna jag måste berätta att jag vill börja snusa för så jag slipper smyga med mitt snusade är:

Flickvännen som jag vart tillsammans med i 3,5 år, hon tycker inte om folk som snusar och skulle vägra pussa mig har hon sagt om jag någon gång börjar snusa! (Man kan väl spotta ut prillan innan man börjar?)
Farsan, mer arg människa får man leta efter! Dock har han oxå snusat i tonåren!
Morsan, Sysslar med allt som har med hälsa och göra. Blev t.o.m ledsen när jag smakat min första öl.
Svärmor, Anti till allt som befinner sig på denna jord. Skulle nog lacka som fan!
Alla polarna, Vet inte vad dom ska säga. Ingen av dom snusar men vissa röker. Rädd för att dom ska tro att man gör det för att vara "cool" Men det är ju den underbara njutningen man vill åt!

VAD/HUR/NÄR SKA JAG SÄGA TILL DOM?

Personligen vill jag verkligen börja snusa men vågar inte! Hjälp mig!

Kommer uppdatera tråden eftersom jag pratar med personerna!

Jag förstår att det är lite krångligt att berätta det, därför berättade jag inget, utan jag håvade bara upp en snus efter middagen och moder min fick ganska stora ögon "Snusar duuuuuuuuuuuu!?"
Och jag likt dig själv började väldigt sent med snusandet, var 21 när jag började. Det är lite det bästa sättet att visa att man nyttjar det. Om du skulle tala med personen så ger du personen lite till en möjlighet att försöka tala dig ur det hela. Däremot, om du bara slänger in en prilla så blir det lite mer "wtf" moment för personen och en överrumplande effekt gör att dessa personer inser omgående att du är en snusare =)
Citera
2011-01-14, 09:26
Medlem
Sucken91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Jag förstår att det är lite krångligt att berätta det, därför berättade jag inget, utan jag håvade bara upp en snus efter middagen och moder min fick ganska stora ögon "Snusar duuuuuuuuuuuu!?"
Och jag likt dig själv började väldigt sent med snusandet, var 21 när jag började. Det är lite det bästa sättet att visa att man nyttjar det. Om du skulle tala med personen så ger du personen lite till en möjlighet att försöka tala dig ur det hela. Däremot, om du bara slänger in en prilla så blir det lite mer "wtf" moment för personen och en överrumplande effekt gör att dessa personer inser omgående att du är en snusare =)

Tror ditt wtf moment kan bli lite mer" OMFG U FUCKING A-HOLE FUCKING SHIT IDIOT" för min flickvän dock
Men annars tycker jag det var roligt att du kände igen dig i min situation så man inte är helt själv om detta
Citera
2011-01-14, 09:57
Medlem
Chaos1337s avatar
plånboken kommer tacka dig om du inte börjar
Citera
2011-01-14, 09:58
Medlem
kylskåpskadavers avatar
OT - det låter lite som att du har världens minst softa familj.

ONT - börja inte.
det kostar pengar, är inte speciellt snyggt och man får gula tänder.

Kolla bara på mig, jag snusar och är således pank, ful och har gula tänder.
Citera
2011-01-14, 10:08
Medlem
Om du ska bli fattig kan du väl ändå hålla på med något som ger en kick på riktigt. Nicokick ger mig bara skiteffekter, kanske annorlunda för dig. Men jag menar, ska du bli beroende av något dåligt och lägga en massa pengar på det kan du väl iaf få lite lyckorus eller något.
Citera
2011-01-14, 10:09
Medlem
ordbaronens avatar
Visa att du har lite stake och berätta! Låt dig bli accepterad för den du är och de val du väljer i livet.
Citera
2011-01-14, 10:15
Medlem
Sucken91s avatar
Haha, Donkeykong

Pallar inte med nå lyckorus shit utan vill snusa
Citera
2011-01-14, 10:30
Medlem
ztures avatar
Låt dosan ligga i kylen, så ska du se att det kopplar för dom utan att du behöver "berätta".
Men mitt råd är att låta bli. du kommer kanske inte "spara" så mkt pengar iom att pengar har en förmåga att ta slut likförbannat, men du kommer ha råd me en massa annat latjo istället..
Citera
2011-01-14, 10:33
Medlem
Bättre sent än aldrig!
Citera
2011-01-14, 10:35
Medlem
AngerHardys avatar
Alla vi behöver någon/några droger här i livet!
Citera
2011-01-14, 10:38
Medlem
Sucken91s avatar
Haha tycker faktist det är sant, fastän man kan tycka att det låter idiotiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in