2011-01-14, 04:35
Medlem
Fan så kanske det va när man var 13 ge dig.
Citera
2011-01-14, 06:10
Medlem
prata med vem som helst som har försökt avsluta ett nikotinberoende.. kan ju vara den absolut sämsta drogen någonsin, ger dig ingenting förutom en tom plånbok
Citera
2011-01-14, 06:18
Medlem
VampireLestats avatar
Klart du ska börja snusa. Snusen blir som en ständig vän du har med dig överallt du går. Den stärker på morgonkvisten när det är kallt och mulet ute, den förhöjer koncentrationen på arbetet. Sedan när du börjat utveckla ett riktigt beroende så kommer den sanna njutningen. Brukar fresta mig själv något oerhört genom att vänta med att ta nästa, försöka dra ut på det ett tag. Sedan kommer abstinensen och det riktigt vattnas i munnen på mig. DÅ tar du den, och min vän , himmelriket öppnar sig, fåglarna ler och gräset blir lite grönare.
Citera
2011-01-14, 07:41
Medlem
kuryakin79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongbox
Jag är ledsen men du får bli dagens idiot.

Varför vill du dra på dig ett beroende helt i onödan?

Nikokicken försvinner snabbt. Nu kanske det känns roligt att bli snurrig på en snus men när du är beroende snusar du för att vara normal. Utan nikotin i blodet mår man dåligt och med snusen inne är man bara.. ja, normal.

+1

Sedan är ju den värsta aspekten att man som portionssnusare slänger ut 14-18 TUSEN per år till slut. Den pengen lägger man ju gärna på nåt annat.

Varför göda Swedish Match?
Senast redigerad av kuryakin79 2011-01-14 kl. 07:44.
Citera
2011-01-14, 08:05
Medlem
Sucken91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Klart du ska börja snusa. Snusen blir som en ständig vän du har med dig överallt du går. Den stärker på morgonkvisten när det är kallt och mulet ute, den förhöjer koncentrationen på arbetet. Sedan när du börjat utveckla ett riktigt beroende så kommer den sanna njutningen. Brukar fresta mig själv något oerhört genom att vänta med att ta nästa, försöka dra ut på det ett tag. Sedan kommer abstinensen och det riktigt vattnas i munnen på mig. DÅ tar du den, och min vän , himmelriket öppnar sig, fåglarna ler och gräset blir lite grönare.

Haha roligaste jag hört på länge!
Du verkar vara en trogen snusare du!
Citera
2011-01-14, 08:07
Medlem
PNGs avatar
Det är väl bättre att ta ett medvetet val och inse konsekvenserna än att trilla dit och ljuga för sig själv?

Mitt tips är att du ska ge det en månad utan snusning, känner du likadant inför snuset så shoot.

Slutade själv tvärt för några år sen, efter 2 år tog jag en månads betänktetid och valde att börja snusa igen, jag vägrade "trilla dit" i någon slags spiral av mer och mer snusande (som jag ansåg visade på mental svaghet). Sen är jag nog lite skum när det kommer till sånt, gillar att börja och sluta tvärt med saker för att bevisa för mig själv att jag klarar av de.
Citera
2011-01-14, 08:20
Medlem
GlennGlenns avatar
Du beter dig som en trettonåring. Ge dig.
Och om du verkligen vill börja snusa så snusa Rapé så kanske familjen accpeterar det mer.
Hade liknande problem med mitt ex. Det var inga glada miner när man la in en prilla kan jag ju säga, men det fick hon fan ta...

För att vara lite mer Ont så borde du inte berätta något. Utan låta dem märka det själva, därav slipper du ta en större diskussion. Låt dosan ligga framme vid datorn osv, kanske inte direkt så att du skall djura upp en eftermaten-schnös framför hela familjen första gången utan låt dem själva påpeka det lite smått... Tillsslut så kommer de väl förmodligen bara acceptera det.
Citera
2011-01-14, 08:34
Medlem
WhineWips avatar
Börjar du att "festsnusa" så kommer du tillslut börja att snusa!.

Du bestämmer helt själv.

Livet är en fest, så det där med "festsnusa" gick åt helvete
Citera
2011-01-14, 08:35
Medlem
Zoozzys avatar
Jag har snusat i ca 12 år och är det en sak jag önskar ogjort i mitt liv så är det att jag började snusa.

Jag har försökt sluta ett antal ggr och kommer fram till samma resultat varje gång. Det går bra i 3 månader sen märker man att ingenting blir bättre. Visst man känner väl inget supersug efter snusen men man är aldrig lycklig. Känns som om nåt saknas hela tiden och man är allmänt tjurig. Min chef och mina arbetskamarater har t o m förbjudit mig från att sluta snusa. Det kanske inte är så för alla men vågar du chansa?

Det är dyrt, ofräscht, äckligt och tar skiten slut när du inte är i närheten av någon affär eller kiosk så skulle du gå över lik för att få tag i snus.

Jag snusar ca 20 dosor i månaden och har gjort det under 12 år. När jag började kostade en dosa runt 25kr och idag runt 45 kr. Om vi räknar på ett snitt på ca 35 kr dosan under tolv år minus mina försök att sluta snusa så har jag lagt ut ca 100.000 kr på snus. Känns jättekul
Citera
2011-01-14, 08:37
Medlem
MasterCees avatar
Känns det inte lite onödigt att börja snusa när du är 19? Jag förringar inte alla som snusar men jag tror att majoriteten gärna hade slutat snusa. Att då börja i vuxen ålder känns hmmmmm löjligt.
Citera
2011-01-14, 08:42
Medlem
Flufffens avatar
Go for it! Du jobbar inom byggbranschen klart som fan att du ska ha en prilla under läppen.
Citera
2011-01-14, 09:01
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sucken91
Hej alla snusare! och icke snusare!

Kille här på 19 vårar som har ett dilemma!

Har fått jobb som byggarbetare nu och jobbat där ca 1 månad, dom 2 sista veckorna har polaren börjat bjuda på snus och jag fastnade direkt när första portionssnusen lade sig under min läpp.
Älskade smaken och nickokicken från min General portion!
köpte en egen dosa och snusar nu 3-6 snus om dagen, beror på vad man gör och så under dagen?

Snusar endast på jobbet (ibland hemma, bor hos farsan fortfarande) då det nu är endast polaren som vet om att jag snusar fortfarande.

Men! Nu till det jag behöver hjälp med!

Personerna jag måste berätta att jag vill börja snusa för så jag slipper smyga med mitt snusade är:

Flickvännen som jag vart tillsammans med i 3,5 år, hon tycker inte om folk som snusar och skulle vägra pussa mig har hon sagt om jag någon gång börjar snusa! (Man kan väl spotta ut prillan innan man börjar?)
Farsan, mer arg människa får man leta efter! Dock har han oxå snusat i tonåren!
Morsan, Sysslar med allt som har med hälsa och göra. Blev t.o.m ledsen när jag smakat min första öl.
Svärmor, Anti till allt som befinner sig på denna jord. Skulle nog lacka som fan!
Alla polarna, Vet inte vad dom ska säga. Ingen av dom snusar men vissa röker. Rädd för att dom ska tro att man gör det för att vara "cool" Men det är ju den underbara njutningen man vill åt!

VAD/HUR/NÄR SKA JAG SÄGA TILL DOM?

Personligen vill jag verkligen börja snusa men vågar inte! Hjälp mig!

Kommer uppdatera tråden eftersom jag pratar med personerna!

Har inte läst tråden men mitt råd från kön är: Sluta genast medan du kan!

Ja, det är jättegott och trevligt i början (första året) men sedan blir det bara en vana som krävs för att man ska fungera som människa och då är det inte lika spännande längre. Visst är det gott med snus fortfarande efter 17 år (hjälp!!) men det är mest morgonprillan som sitter fint, resten är tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in