2011-01-13, 11:26
Medlem
Hej bullen,

Jag har precis skaffat en ny dator och därmed också windows7 x64. Jag vet sen tidigare när jag körde Vista (må blixten slå ner den som uppfann vista) att Internet explorer fanns i 64-bit version, mend et fungerade så jäkla dåligt.
Nu när jag gjorde en koll så har jag märkt att det blivit bättre. Det känns stabilt och bra och jag blev dessutom mycket förvånad när jag upptäckte att Mozilla som har släppt en webbläsare som också stödjer 64-bit under namnet Namoroka. Namoroka ser ut-, uppför sig- och är på alla sätt exakt kopia av firefox, till skillnad från 64-bitars stödet.

Det stora problemet är just nu att det inte finns någon flash-spelare till dessa webbläsare. Men när det kommer (vilket borde vara snart), ska man byta då?

Vad är den stora skillnaden med att surfa med en 64-bitars webbläsare? jag leker med tanken att man kan utnyttja hela processorkraften osv osv. I såna fall är ju detta ett gigantiskt kliv, eftersom webbutvecklingen idag har stagnerat pga att användare har för kassa datorer. Förut var ju problemet långa laddningstider pga dåliga uppkopplingar.

så, kära flashback, är 64-bit webbläsare framtiden eller bara en onödigt del av det kalla kriget mellan de tre giganterna?
Citera
2011-01-15, 00:55
Medlem
anders_judges avatar
Jag har inte direkt koll utöver att x64 främst ju skall underlätta minnes-adressering men optimerad hastighet är jag inte bekant med även om jag hört några antydningar att Windows x64 får mer flyt jämfört med x32.

Men i vilket fall som helst laddade jag Namoroka nyligen och det finns faktiskt en x64 Flash som hittils fungerat fint för mig även om det är en preview och inte final version:

http://labs.adobe.com/technologies/f...ayer10/square/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in