2004-04-05, 11:41
Medlem
Comps avatar
Vad har dom som bor i USA för förutfattade meningar om oss i Sverige...?

Jag är själviskt på jakt efter roliga sådana, som helst även en svensk kan skratta åt, men även mer stereotypa och förnärmande.

Tack på förhand!

.
Citera
2004-04-05, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Comp
Vad har dom som bor i USA för förutfattade meningar om oss i Sverige...?

Jag är själviskt på jakt efter roliga sådana, som helst även en svensk kan skratta åt, men även mer stereotypa och förnärmande.

Tack på förhand!

.
isbjörnar på gatan..va det sånt du menade..
Citera
2004-04-05, 12:05
Medlem
Comps avatar
Typ sånt, men kanske också mer om vad vi "gör" och hur vi är...

.
Citera
2004-04-05, 12:08
Medlem
Lassemans avatar
Att vi är väldigt sexuella varelser har jag hört. Har sex med allt och alla.
Samt att vi tar livet av oss. Är dom jag har hört.
Citera
2004-04-05, 12:08
Bannlyst
ja tror dom ser oss som jävligt fega..kanske inte folket men våran regering..hade ja gjort i alla fall..
Citera
2004-04-05, 12:22
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseman
Att vi är väldigt sexuella varelser har jag hört. Har sex med allt och alla.
Samt att vi tar livet av oss. Är dom jag har hört.

Detta har jag också hört. Det första eftersom vi var först i världen med sexual-undervisning ("i Sverige lär de ut samlagsställningar till sjuåringar...") och det andra eftersom Sverige registrerar självmord på ett annat sätt än vad som är normalt och därför ger sken av att ha en av världens högsta självmordsfrekvenser. Iallfall förr, nu tror jag att andra länder har tagit efter den här sortens registrering och att Sierra Leone ligger i topp.
Citera
2004-04-05, 12:39
Medlem
Nemesis1s avatar
De tror att all svensk death metal är mjuk och snäll... "Fuck off Swedish whimp-death" kan man läsa på diverse metal forum...
Citera
2004-04-05, 13:15
Medlem
Mjauvs avatar
De tycker vi är jäkligt snygga oftast.

Det stämmer dock måste jag säga.
Citera
2004-04-05, 13:19
Medlem
Fat bastards avatar
Min kompis körde två amerikanska affärsmän i taxi en gång, och då hörde han dem diskutera att vi inte hade elektricitet överallt i sverige eftersom de inte såg en massa elledningar som går kors och tvärs genom luften.
Kompisen vände sig om och sade lite syrligt att: vi hade så förr i tiden men kom på någongång på femtiotalet att det var bättre att gräva ner sånt i backen.
Citera
2004-04-05, 14:17
Medlem
agitators avatar
såg en bok på Akademibokhandeln vid Sergels torg som hette något som likande "Sweden and the Swedes" där tog de upp hur svenskar var/är.

Jag kommer ihåg exempel som att svenskar var fega därför att vi använder cykelhjälm och sånt. Kanske nån här som har boken och kan ge fler exempel?
Citera
2004-04-05, 14:26
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Många amerikaner, åtminstone som står till höger politiskt, tror/anser att vi är indoktrinerade kommunistnazister och helt galna.

Huruvida det är sant är upp till var och en att avgöra...

Svenske kocken i mupparna brukar vara poppis att ta upp när de hör språket. Jag tycker inte det är särskilt likt.
Citera
2004-04-05, 14:27
Medlem
LadyTieras avatar
Träffade en förvirrad kille med ryggsäck som giock runt och letade efter "the famous swedish erotica" på stan för-förra sommaren, lite småkul,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in