Tja, letar efter nån skön bar i stockholm (som släpper in 18åringar) där man kan dricka som inte har typ klubb volym på sin musik så man kan snacka. Helst ett ställe med bås, provade Soft bar vilket var rätt okej förutom deras vidriga jugge vakter o sega jävla bartenders, aja nåra förslag?
Både Dovas och Teodoras (vid fridhemsplan) släpper alltid in 18-åringar, ungdomshak så att säga. Teodoras är ett skitställe enligt mig, Dovas fungerar. Söderkällaren är trevligt, åldersgränsen ligger på 20+ men de släpper in yngre ändå.
Dovas verkar ju enligt kommentarer på deras egna hemsida vara typ det sunkigaste stället i stockholm, någon som har nåra andra förslag? behöver inte va billig öl lr nått sånt, men det är ju ingen nackdel. . .
Haha, hade faktiskt tänkt föreslå soft bar, men håller med dig ang. vakterna osv.
Dovas vid hötorget är iaf inte så jävla sunkigt, jävligt trångt en fredag/lördag kväll men annars så är det ganska soft. Hellströms vid södra station och After vid gamla stan funkar annars oxå alltid!
Ligger på Engelbrektsplan 2, ett stenkast från svampen.
Riktigt bra förkrökställe med hyffsade priser i baren. Stället är knökat med småbajor som ska vidare till ställen såsom Pure, Laroy, Collage men börjar här!
Wok House
Min personliga favorit Wok House är på dagtid en vanlig thai lunch resturang, men efter 21:00 omvandlas den till en oas i Stockholms förkröksställen!
Wokhouse huserar på Regeringsgatan (samma gata som Magenta & White Room) gästerna är unga, väldigt unga mestadels Danderydsslynor som trånar efter gratis sprit!
Lyckas du inte styra upp någon lite baja på någon av dem här ställena kan du lika gärna slänga in handuken, för då är du slut som artist. Lycka till!
på Upplandsgatan. God öl (från många små svenska bryggerier) och fantastiskt stämmning. Har inte varit där på något år dock, så vad vet jag de kanske har ändrats
Carmen? Schyst stämning, inte alls lika hotfullt som på söderkällaren (har varit bråk varje gång jag varit där). Dock är det 20 års åldersgräns men om du har tur kan du nog komma in. Strands bar annars kanske?
Beror ju på vad du söker för barutbud. Det finns massor med bra ölställen som inte har legkoll alls men än kanske när man beställer om man ser ung ut. Annars så är hotellbarer ett säkert kort om man vill vara lite ifred och ha lugn stämning.