• 1
  • 2
2011-01-14, 15:56
Medlem
swapjaos avatar
mm asså jag vill ha nått soft ställe me låg medelålder o gärna skön housemusik lr nått fast inte så hög volym så man inte kan snacka och att dom har billig öl är absolut inget kvar . . . ni som har varit på soft bar kan ju tänka er ungefär så, ett liknande ställe helt enkelt
Citera
2011-01-14, 16:36
Medlem
Sjögräs bar på Timmermansgatan och Hjärtats bar på Bellmansgatan. Bås hittar du nog på en Kinakrog.
Citera
2011-01-14, 18:22
Medlem
Sogni, ett stenkast från Laroy.

Ölen går på 35 riksdaler och en slaskig drink går på 70. Heeeelt ok klientel, tror inte ni har så höga krav. Lite sturaplan-wannabes men ni kan snacka i fred och det är lite drag emellanåt.
Citera
2011-01-14, 19:14
Medlem
swapjaos avatar
lät bra men det står på deras hemsida att baren e öppen till klockan 1 ons-lör vilket e lite tidigt . . .
Senast redigerad av swapjao 2011-01-14 kl. 19:17. Anledning: ny info
Citera
2011-01-29, 17:45
Medlem
swapjaos avatar
hjääääääälp

känns ju som att den här tråden har dött, men ifall nån fortfarande läser här så letar jag alltså efter ett ställe som har öppet till 3 iaf me lite okej musik men inte så hög som på alla klubbar där man inte ens kan snacka, jag letar alltså inte efter ett "billigt ölhak" utan mer nått fräscht chillställe som har öppet till 3. känns som att inget sådant existerar i stockholm . . .

måste va 18+
Senast redigerad av swapjao 2011-01-29 kl. 17:49. Anledning: glömde nått
Citera
2011-02-06, 21:01
Medlem
Det är inte många ställen som har öppet till 03:00 som inte är nattklubbar desvärre. Finns ju många schysta ställen men det mesta stänger ju 01:00 alternativt är hårda med åldern. Dom barer som faktiskt har öppet till tre blir ju för det mästa rätt nattklubbiga framåt småtimmarna typ Lemon Bar på scheelegatan och Soap Bar på nybrogratan och båda är 23. Så om jag var du som vill undvika den värsta fridhemsplansalkisarna, ha lite skön musik och helt ok lokaler så skulle jag rekomendera som tidigare nämda typ Sogni (kungsgatan vid stureplan) retro (sveavägen mitt emot hardrock) treat (mitt emot norra real) eller wokhouse (bakom gallerian).

Min personliga favorit som varken är särskilt untzig eller central är Orangeriet på norrmälarstrand. Det är i Melker Anderssons regi så inredningen är grym och drinkarna är på topp. Ett glas vin kostar 75 och en drink ca 115:-. Musiken är däremot inte den mest taggade MEN det är riktigt trevligt ställe med öppen brasa osv, har både förat där innan krogen och tagit ett glas vin en vardag för trevligt skull. Rekommenderar VARMT! Och åldern är inget problem!
Citera
2011-02-07, 09:37
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapjao
känns ju som att den här tråden har dött, men ifall nån fortfarande läser här så letar jag alltså efter ett ställe som har öppet till 3 iaf me lite okej musik men inte så hög som på alla klubbar där man inte ens kan snacka, jag letar alltså inte efter ett "billigt ölhak" utan mer nått fräscht chillställe som har öppet till 3. känns som att inget sådant existerar i stockholm . . .

måste va 18+
Spitfire eller Oxid på Birger Jarlsgatan är precis det du söker. Låg musik, blandad musik. Sällan knökfullt, men inte tomt. Chill. Öppet till 3.
Se dock lite vuxna ut. Dom kan fråga i baren om ni är 20, säg bara ja så är det inga problem. Dom har inga vakter.
Citera
2011-02-07, 13:42
Medlem
Unzips avatar
Hellström på söder är ett riktigt skönt ställe.
Citera
2011-02-10, 22:25
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unzip
Hellström på söder är ett riktigt skönt ställe.
Mmmmm... Hette Söderkällaren förut. Goa minnen därifrån.
Min första fylla som ledde till kaskadkräkning byggdes upp där.

Usch, nån som har en tidsmaskin?
Citera
2011-02-26, 17:52
Medlem
swapjaos avatar
börjar tro att sverige inte är rätt ställe för att hitta min typ av barer. . . det flesta förslagen ser riktigt sunkiga ut när man googlar lite o kollar kommentarer, de förslag som verkar bra (ja det finns ett antal) är antingen inte 18+ eller så stänger dom innan tre vilket suger = / va ere för fel på stockholm
Citera
2011-03-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapjao
börjar tro att sverige inte är rätt ställe för att hitta min typ av barer. . . det flesta förslagen ser riktigt sunkiga ut när man googlar lite o kollar kommentarer, de förslag som verkar bra (ja det finns ett antal) är antingen inte 18+ eller så stänger dom innan tre vilket suger = / va ere för fel på stockholm

http://retrostockholm.se/

Alla kommer in, öppet till 03, bra priset, god mat, trevlig personal. INTE sunkigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in