Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-12, 23:07
  #1
Medlem
Sitter för närvarande på en gammal x60.. men till och med denna arbetshäst börjar säcka ihop nu.

Problemet med att köpa dator är att allt verkar vara kommersiell skit.. plastgrunkor designade för att gå sönder. Jag vill inte har och är inte i behov av extrem prestanda. Det som är viktigt är kvalitén. Men! , thinkpads är ju svindyra..

Det viktiga är att datorn är solid, bra tangentbord och att den går tillräckligt sval för att kunna ha den på soffans armstöd. Strömsnål är väl ett plus med.. Ska hålla länge!

Håller nyare lenovoburkar samma kvalité som en gammal x60?
Finns det datorer med samma känsla och tangentbord i en prisklass under thinkpad?

Någon som har bra koll förstår säkert vilken typ av dator , jag behöver / Vill ha, när jag säger att jag har en x60 och inte behöver mer prestanda.

tips?
Citera
2011-01-12, 23:13
  #2
Medlem
xposures avatar
Varför inte en MacBook Pro?
Citera
2011-01-12, 23:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Varför inte en MacBook Pro?

hehe, tänkte faktiskt skriva "inte mac tack".. Kör ju som sagt linux och tycker inte om mac-tangentbordet (Den snälla avspisningen av mac..). Det samma gäller ju vaio-tangentborden, så dessa går ju bort med.
Citera
2011-01-12, 23:24
  #4
Medlem
Negerbollars avatar
fijutu (stavning) och toshiba ( stavning där också ) är kanska hållbara och prisvärda !
Citera
2011-01-14, 13:16
  #5
Medlem
slutagnälls avatar
Thinkpad Edge och Ideapad är billiga.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...moms#prodlista
Citera
2011-01-16, 01:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Thinkpad Edge och Ideapad är billiga.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...moms#prodlista

Ja, det är de väl. Men man ser ju att det inte är samma tangentbord som på de riktiga thinkpadarna. Är inte dessa bara ett försök att konkurera med HP och co. ? Dvs samma kvalité som dessa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback