Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Förmodligen så har han under kand. tiden gått på stud. galej, under mag. och kand. tiden så torde han varit på lunch, utflykt och en massa annat med lärare och studenter och redan där överrösts med sociala koder, doktorand tiden måste ju också innefattat seminarium o liknande där han borde snappat upp en del.
Så jag säger+1
Jag lyssnade på den eminenta dokumentären om KB tjyven som finns för nedladdning på SRs hemsida, där framgår - i ett ögonblick av stor komik - att verklighetens KB tjuv faktiskt var en sådan social nolla som serien påskiner. Den stora komiken består i att en kollega vill - ja det är naturligtvis min tolkning - säga "han försökte ju spela fin men man märkte ju att det var ett fattighjon" vilket också leder sagesmannen på villovägar i den politiska korrekthetens labyrinter då han lyckas lyckas sätta likhetstecken mellan fattigdom och bristande uppfostran.
Karln måste haft en psykisk störning som inte lyckades lära sig de mest basal sociala koder, som hur man äter med bestick (fast o andra sidan lyckas brackiga käringar inte med det heller)
Citat:
Ursprungligen postat av tigerkäft
Minimalistiskt skådespel? Skämtar du? Hans minspel är ju så övertydligt infantilt i varenda scen att karaktären framstår som totalt efterbliven. Jo, detta är långt under SVT:s standard. Tacka vet jag dramaserien om Lasermannen som behandlar en liknande personlighet men med mycket mer finess och framförallt riktigt intressant skådespel.
Skådespeleriet är i gränslandet till karikatyr ja, men det är manus med så det jämnar ut sig.
SÄMST i serien - som trotts sina brister naturligtvis är bättre än TV4s samlade utbud de senaste 10 åren - är:
Kostymören eller vem som nu ansvarar för kläderna, alla karaktärer har samma kläder i veckor. Protagonisten - för att ta ett exempel, detsamma gäller samtliga karaktärer - köper en kostym när han sålt den första boken, kostymen är grå, till den har han en grå skjorta och en svart tröja, han bär EXAKT samma outfit tills boken om KB och Akademin ges ut, då tar han av sig den svarta tröjan, men i övrigt samma lika under resten av avsnittet.
Så denna kille som bryr sig sååååå mycket om status, alla dessa gamla pengar, dessa högdjur bär samma kläder i ett halvårs tid, OK hade det handlat om knapadel på 1800talet hade jag köpt det, men 2010 i Sverige NIGGA PLEAZZZZE.