Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-12, 21:55
Medlem
Så fruktansvärt pinsamt. Stod inte ut att kolla mer än en halvtimme.
Citera
2011-01-12, 21:59
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Så fruktansvärt pinsamt. Stod inte ut att kolla mer än en halvtimme.

Nej. Och än värre känns det av misstanken att de känt sig förpliktigade att dumma ned det till julkalendernivå eftersom miljön är så akademisk och intellektuell att den enfaldiga vanliga människan skulle vara hjälplöst bortkollrad annars.
Citera
2011-01-12, 21:59
Medlem
xharleyhavocxs avatar
Tycker du? Anser att det höll förhållandevis hög kvalitet för att vara svensk tv-produktion och kommer därför se de resterande avsnitten.
Citera
2011-01-12, 22:00
Bannlyst
Någon kändis som är med där eller är det som snickeriet?
Citera
2011-01-12, 22:02
Medlem
Caesar Johansens avatar
Jag tyckte den va bra.
Jag är fascinerad av Anders Burius liv och öde, och första delen uppfyllde absolut mina förväntningar.
Citera
2011-01-12, 22:02
Medlem
Herr Lindholms avatar
Smålustigt att se en Skarsgård vara med i en produktion där klass och bördsaristokrati, typ, behandlas.
Citera
2011-01-12, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xharleyhavocx
Tycker du? Anser att det höll förhållandevis hög kvalitet för att vara svensk tv-produktion och kommer därför se de resterande avsnitten.

Jag också, definitivt! Detta var ju grymt bra! Kul med något annorlunda och att historien bygger på en verklig händelse. Jag tycker det var intressant att se hur någon gör vad som helst för att uppnå status som han inte har. Som att köpa cigarrer för 215 kronor styck! Så tycker man naturligtvis synd om honom också.
Citera
2011-01-12, 22:06
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag också, definitivt! Detta var ju grymt bra! Kul med något annorlunda och att historien bygger på en verklig händelse. Jag tycker det var intressant att se hur någon gör vad som helst för att uppnå status som han inte har. Som att köpa cigarrer för 215 kronor styck! Så tycker man naturligtvis synd om honom också.

Ja den aspekten var absolut pinsam, jag var tvungen att byta kanal när hans flickvän började prata om hundar på kass engelska . Produktionen som sådan var dock inte pinsam
Citera
2011-01-12, 22:06
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Underbar scen! Som minicigarill- och cigarrökare så var den extra pinsam för mig att se. Liksom det är ingen skam att röka mindre o milda cigarrer.
Citera
2011-01-12, 22:07
Bannlyst
Här hittade jag en artikel om inspelningarna av tv-serien:
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/beryktad-boktjuv-blir-till-tv-serie_4767881.svd
Citera
2011-01-12, 22:10
Medlem
Allt Manneus gjorde var så totalt fel och pinsamt. Pallar inte se sånt.

Själva produktionen var väl ok.
Citera
2011-01-12, 22:11
Medlem
Finns en tråd om verklighetens bibliotekstjuv, docenten vid Kungl. Biblioteket Anders Burius (1956-2004).
Senast redigerad av tirfing1 2011-01-12 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in