Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-12, 22:14
Medlem
Mycket bra första avsnitt. Middagen var sjukt obehaglig.
Citera
2011-01-12, 22:18
Medlem
nagelbands avatar
Tål inte pisamheter, önskar att man sluppit det, fick stå och gömma mig i köket för att slippa se vissa scener. Annars kändes det som ett bra första avsnitt. Spänningen är där som förväntat och Gustav levererar. Hoppas på mindre pinsamma stunder (eller helst inga alls) i nästa avsnitt.
Citera
2011-01-12, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nagelband
Tål inte pisamheter, önskar att man sluppit det, fick stå och gömma mig i köket för att slippa se vissa scener. Annars kändes det som ett bra första avsnitt. Spänningen är där som förväntat och Gustav levererar. Hoppas på mindre pinsamma stunder (eller helst inga alls) i nästa avsnitt.

Visst fanns där pinsamheter som var lite jobbiga att titta på, men det är ju liksom meningen med det hela. Tänk dig själv att låtsas vara något du inte är. Jag hade också känt mig som en främling på den middagen (fast jag hade å andra sidan låtit bli att gå på den). Gustaf är suverän!
Citera
2011-01-12, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Jag tyckte den va bra.
Jag är fascinerad av Anders Burius liv och öde, och första delen uppfyllde absolut mina förväntningar.
ja, fast nu är det ju inte honom det handlar om.

serien är endast inspirerade av själv storyn bakom.

tyckte serien var ok, men gustav överspelar som bortkommen lite smått utvecklingsstörd nörd. Han påminde om lasermannen i tv-serien. lika socialt missanpassad och knäpp. men jag lär nog se resten.
Citera
2011-01-12, 22:29
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
ja, fast nu är det ju inte honom det handlar om.

serien är endast inspirerade av själv storyn bakom.

tyckte serien var ok, men gustav överspelar som bortkommen lite smått utvecklingsstörd nörd. Han påminde om lasermannen i tv-serien. lika socialt missanpassad och knäpp. men jag lär nog se resten.

Nej jag vet, men det är ju tydligt att det är KB-mannen som är förlagan.
Jag tycker att Gustav är helt okej, man han gjorde sig bättre som adelsman i ondskan, än som akademiker med arbetarklassbakgrund.

Tycker förövrigt det är rolig med en serie som utspela sig i den finkulturella miljön - det kan bli lite tröttsamt med de eviga snutserierna - roligt med omväxling .
Senast redigerad av Caesar Johansen 2011-01-12 kl. 22:33.
Citera
2011-01-12, 22:30
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Finns en tråd om verklighetens bibliotekstjuv, docenten vid Kungl. Biblioteket Anders Burius (1956-2004).

https://www.flashback.org/t568925

I övrigt tycker jag att serien var mycket bra!
Citera
2011-01-12, 22:47
Medlem
Femdomfjantens avatar
Intrigen börjar bra, konflikten i hans innre framgår med all sin tydlighet för tittaren. Är väl lite romatiserade i min bedömning, då jag finner historien om KB mannen fascinerande.
Citera
2011-01-12, 22:56
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Gustav levererar. Manuset verkar inte oävet. Verklighetsbakgrunden gör det intressant
Det pinsamma i detta sammanhang, är själva namnet på TV-produktionen.
För att få TV-publiken förstå, vad serien handlar om, så väljer man att kalla den för något så genuint platt, som "Bibliotekstjuven".
Kom igen, jag efterfrågar inte någon fånig fyndighet, utan bara ytterst litet av språklig finess. En dubbel-mening, tve-tydighet eller intelligent ordlek. Men det vore över TV-tittarnas horisont och kunde riskera tittar-siffrorna, har man tydligen trott. Så låga tankar har man, om TV-pobliken.
Citera
2011-01-12, 22:59
Medlem
Caesar Johansens avatar
Om den har gått någon förbi, radiodokumentären om KB-mannen:
Citera
2011-01-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagelband

Är du fjortis eller? Du vet att det är skådespeleri va?
Citera
2011-01-12, 23:11
Medlem
kompjuters avatar
Skarsgård är riktigt jävla bra måste jag säga, coolt med hans perfekta engelska i hans ganska skumma karaktär.
Citera
2011-01-12, 23:17
Medlem
Käg Malaxs avatar
Jag är förvirrad; menar de att huvudpersonen har komplex för sin enkla bakgrund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in