2015-05-06, 00:31
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha ja, nu såg jag ju inte filmen på bio (å tacka Gud för det!), men jag hade också brustit ut i gabflabb med resten av salongen förmodligen. Chris Kyle är en helt jävla oempatisk, osympatisk och en fullständig idiot, läste halva boken som han var med och skrev men orkade inte med all militärlingo och hans självgodhet som inte fann några gränser.

Ja också något jag skrev i min recension på filmen att sett på historiskt och personligt sätt så sättet att hedra Chris Kyle som en hjälte är äckligt och rent ut sagt åt helvete enligt mig.
Hatade visserligen inte filmen som en del gjorde. Gav den 3/5 då jag tyckte filmen som krigsfilm och actionfilm ändå funkade. Men personligen och som person så hatar jag Chris Kyle.
Citera
2015-05-06, 12:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hatade visserligen inte filmen som en del gjorde. Gav den 3/5 då jag tyckte filmen som krigsfilm och actionfilm ändå funkade. Men personligen och som person så hatar jag Chris Kyle.

Gav själv filmen en ytterst svag tvåa i betyg och ja, jag gillade den inte alls då det mestadels bara var krigsscener efter krigsscener staplade på varandra och knappt någonting då han var hemma med familjen. Sen att han drar alla muslimer över en och samma kam i boken med att kalla de för avskyvärda människor, det bidrar ju mera till hans osympatiska karaktär.
Citera
2015-05-06, 16:50
Medlem
Gosifs avatar
Händer ja. Underbar känsla när det inträffar.
Citera
2015-05-06, 17:05
Medlem
Pickmylussys avatar
Grät av rädsla när ja var liten och såg nån jävla skräckfilm.

I vuxen ålder har jag dock aldrig gråtit. Var inte långt ifrån dock en gång under tonåren och jag var illavarslande inne i nån dramarulle och en tonårstjej och kille grät tillsammans pga kärlek lr vafan de var. Kommer inte ihåg scenen eller filmen, men kom på mig själv och blev helt konstig inombords så ja tappade fokus på filmen o känslorna försvann.

Citera
2015-05-08, 15:42
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Grät av rädsla när ja var liten och såg nån jävla skräckfilm.

I vuxen ålder har jag dock aldrig gråtit. Var inte långt ifrån dock en gång under tonåren och jag var illavarslande inne i nån dramarulle och en tonårstjej och kille grät tillsammans pga kärlek lr vafan de var. Kommer inte ihåg scenen eller filmen, men kom på mig själv och blev helt konstig inombords så ja tappade fokus på filmen o känslorna försvann.

Ljuger du för, du är max 15
Citera
2015-05-09, 16:51
Medlem
Kalliassons avatar
The Lord of the Rings: The Return of the King
Vem har inte?
Citera
2015-05-09, 19:31
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliasson
Vem har inte?

Denna scenen är ju helt fantastisk på alla möjliga sätt. Skådespelet, musiken, fotot, dialogerna. Klart man fäller en liten tår när man ser det!

https://www.youtube.com/watch?v=BKIgv8AhffA
Citera
2015-05-09, 21:07
Medlem
Dessa fick mig att böla ->

Saving Private Ryan
We Were Soldiers
Armageddon
Pearl Harbor
Forrest Gump
The Green Mile
Seven Pounds
Titanic (var väldigt ung, döm mig inte!)

Finns säkert mer som jag inte kommer på :P
Citera
2015-05-23, 14:42
Medlem
Sorgliga filmer

Hejsan, jag undrar om ni har något tips på bra och sorgliga kärleksfilmer eller bara sorgliga filmer? Har sett de flesta som till exempel the notebook, dear john, the fault in our stars, the vow, the best of me
Vill inte ha förslag på svartvita eller jättegamla helst.
Citera
2015-05-23, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av litejobbigttyp
Hejsan, jag undrar om ni har något tips på bra och sorgliga kärleksfilmer eller bara sorgliga filmer? Har sett de flesta som till exempel the notebook, dear john, the fault in our stars, the vow, the best of me
Vill inte ha förslag på svartvita eller jättegamla helst.

Léon.
Citera
2015-05-23, 14:49
Medlem
Three-Gringoss avatar
Eldflugornas grav

http://www.imdb.com/title/tt0095327/
Citera
2015-05-23, 15:26
Medlem
insectqueens avatar
Frances från 82 är otroligt sorglig och ångest laddad. Handlar om Frances Farmer, en skådespelare som hade en vissa framgångar på 30-50 talet, mästerligt spelad av Jessica Lange.

Den är väldigt bra och man får en hemsk inblick i hur det var för kvinnor som var "besvärliga" på den tiden, in på sinnessjukhus med dom bara, fy fan...
Gripande och lärorik film rekommenderar den varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in