Hej FB.
Jag har lirat bandy hela mitt liv, tills jag skadade knäet för lite över ett år sedan. Alltid tills dess sett mina ben som det mest vältränade på kroppen.
För ett halvår sedan började jag istället styrketräna, i brist på annan träningsform, då inget funkat med mitt knä, och gått upp typ 5-6kg (go blandning av fett och muskler

). Väger nu ca 80-81. Dock har jag inte kunnat träna ben mycket alls. Opererade just knäet för skadad menisk igår, beror mest på det.
Men. Idag gick ett skräckens ljus upp. Vi mätte, för nya årets skull, vader, biceps lår osv.
Oron för att bli en typisk discogymmare har alltid funnits, om jag nu tänkte hålla på med det här ett längre tag. Och när jag insåg att mina biceps på ca 36-37cm i omkrets gått om mina vader på 35-36cm insåg jag att det är dags att göra något. Tyvärr ligger jag med ett bandage runt knäet med nyopererat dito. Med den lilla sjukgymnastik jag gör nu borde jag vara fit for fight om ungefär en månad.
Ge mig ett 5-6 månaders maximalt träningspass för vaderna! Jag drar utomlands för ett års studier på en varm ort i augusti, och vill få upp en volym som jag iaf inte måste jätteskämmas för. Hinner jag det? Hjälp mig!