2011-01-12, 19:07
Medlem
svenskmexikans avatar
Ok Bajen, here we go!

Allt media och Polis pratar om r ju hur dliga alla 1%-ers r. Lt oss vnda p steken:Hr r trden du kan skriva ngot gott och bra om dina erfarenheter med 1%-ers, och hur de hjlpte dig etc.

undanbedes:

Namedropping
Negativa saker
Negativism

Saludos!
Citera
2011-01-12, 19:22
Medlem
sokarnas avatar
Vad r en 1%are om man fr frga?
Citera
2011-01-12, 19:26
Medlem
Kotss avatar
Intressant trd!!

Vill bara starta med att man ska vl inte generalisera (stavning?) 1%-ers precis som man inte ska generalisera nn annan grupp/typ av mnniskor ver huvudtaget. Men jag frstr vart du vill komma s jag brjar.

Mina erfarenheter r vl att 1%-ers r som folk r mest egentligen. Knner man dom s r dom som vilken polare som hellst. Oftast r dom vl kanske lite mer lojala i mnga meningar. D dom ioch med sin (frmodade) gngtillhrighet har lojalitet i ryggmrgen s frgar det givetvis av sig ven i det "civila" livet d dom hnger med sina brder.

Som sagt rent allmnt s r dom vl som vilken annan mnniska som hellst.
Citera
2011-01-12, 19:27
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokarna

r vl folk frn mc-klubbar som r dom dr 1% som ej r laglydiga som de andra 99%en
Citera
2011-01-12, 19:32
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokarna

Folk som ser sig som lite Outlaws. Tror det grundas i nr MC-kulturen brjade blomstra i USA och fick stor uppmrksamhet i media och runt om kring d man menade att MC-kulturen innebar mycket kriminalitet, fylla och brk. Div. "talesmn" hvdade d att endast 1% av de som hngde runt i MC-kulturen var kriminella eller outlaws.

Detta har sedan blivit lite mer av ett varumrke fr om en klubb r en 1% klubb eller inte. r man 1% klubb s baseras en del av klubbens verksamhet p kriminalitet. Det finns ven "uppdelningar" inom klubben dr vissa kan bra 1% mrken p sina vstar m.m

Hoppas du fick svar p din frga och jag sger inte att detta r en exakt frklaring men det r nog i stora drag vad det handlar om.
Citera
2011-01-12, 19:38
Bannlyst
Jag vart osams med en 1%-are och hans gngkompisar p en krog och vi sa att vi skulle g ut och gra upp, sagt och gjort. vi fick in ngra smllar var och det hela brts av hans och mina polare.

Han tyckte det var kul att jag vgade sl tillbaks s han bjd p ett par l nsta gng vi sgs p samma hak.
Citera
2011-01-12, 19:54
Medlem
svenskmexikans avatar
Helt riktigt den snubben r klockren 1%

Saludos
Citera
2011-01-12, 21:39
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
Ok Bajen, here we go!

Saludos!

Du r rolig du Paco Svensson, men visst Bara man inte utgr ifrn att de verlag r dliga och att positiva erfarenheter hr till undantagen. Det skall heller inte frstoras, visst r det positivt och schysst av mig att tex ge dig min plats i matkn, men det skulle inte vara nnu mer positivt om jag utver det var med i en 1% klubb. P ett stt r de precis som alla oss andra, fr egen del hller jag inte en kftsmll hgre fr att den skulle ha utdelats av en snubbe i vst.

Mina erfarenheter med dem r 99,9% positiva. Men jag kanske tar den typen av folk p rtt stt, som personer r de som alla andra, med ett MC intresse precis som jag har mina intressen. Bara fr att du har med en medlem att gra betyder inte det att du dealar med sjlva klubben. Ser man till vad de som enskilda mnniskor har uppntt frtjnar de i mina gon en viss respekt, ger man dem det brukar de vara snabba med att terglda den. Jag vet inte i hur mnga olika klubb hus jag varit i genom ren. De synar dig visst, men sen r det ver o man r bara en snubbe bland andra snubbar. Klubb patos tvingar ven dem till en viss korrekthet. Olika klubbarna emellan, m de hata varandra men respekt har de fr varandra.

Tusen skna minnen med olika 1% kare, ett par dliga ocks men det har gtt snabbare att gra ortt till rtt i deras kretsar n vad det skulle gjort i mnga andra. Klubben finns dr, men den r deras, annars som mnniskor r de bara precis som oss andra. Man har sett folk g fram o be om autografer, sen tycker de klubbarna verkar dryga, men d fr man fan skylla sig sjlv.

Har ven sett i stil med att dr str en snubbe i knd vst. Nu skall vi se om de r s tuffa, man gr fram o klipper killen bakifrn. Precis som jag trodde, han stp som den nolla jag sa han var. Fittor hela bunten, sen kommer det fram vem jag r. D kommer bikern tillbaka med sina brder i full utstyrsel o skinnar mig p allt, jag ringer snuten direkt! O bikern stod bara utanfr toaletten p krogen o vntade p sin brud. Fr egen del kan jag rycka in o backa bikern, en insats som aldrig skulle glmmas i ett fall som ovan ifrn bikern men ven dennes klubb. Men det skulle gra mig till medbrottsling i alla andras gon.

Kontentan; erfarenheterna med dem verlag blir vad man gr dem till. Frgan r bara om jag vgar g min egen vg och skita i vad omgivningen tycker o tror.
Citera
2011-01-12, 22:44
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Du r rolig du Paco Svensson, men visst Bara man inte utgr ifrn att de verlag r dliga och att positiva erfarenheter hr till undantagen. Det skall heller inte frstoras, visst r det positivt och schysst av mig att tex ge dig min plats i matkn, men det skulle inte vara nnu mer positivt om jag utver det var med i en 1% klubb. P ett stt r de precis som alla oss andra, fr egen del hller jag inte en kftsmll hgre fr att den skulle ha utdelats av en snubbe i vst.

Mina erfarenheter med dem r 99,9% positiva. Men jag kanske tar den typen av folk p rtt stt, som personer r de som alla andra, med ett MC intresse precis som jag har mina intressen. Bara fr att du har med en medlem att gra betyder inte det att du dealar med sjlva klubben. Ser man till vad de som enskilda mnniskor har uppntt frtjnar de i mina gon en viss respekt, ger man dem det brukar de vara snabba med att terglda den. Jag vet inte i hur mnga olika klubb hus jag varit i genom ren. De synar dig visst, men sen r det ver o man r bara en snubbe bland andra snubbar. Klubb patos tvingar ven dem till en viss korrekthet. Olika klubbarna emellan, m de hata varandra men respekt har de fr varandra.

Tusen skna minnen med olika 1% kare, ett par dliga ocks men det har gtt snabbare att gra ortt till rtt i deras kretsar n vad det skulle gjort i mnga andra. Klubben finns dr, men den r deras, annars som mnniskor r de bara precis som oss andra. Man har sett folk g fram o be om autografer, sen tycker de klubbarna verkar dryga, men d fr man fan skylla sig sjlv.

Har ven sett i stil med att dr str en snubbe i knd vst. Nu skall vi se om de r s tuffa, man gr fram o klipper killen bakifrn. Precis som jag trodde, han stp som den nolla jag sa han var. Fittor hela bunten, sen kommer det fram vem jag r. D kommer bikern tillbaka med sina brder i full utstyrsel o skinnar mig p allt, jag ringer snuten direkt! O bikern stod bara utanfr toaletten p krogen o vntade p sin brud. Fr egen del kan jag rycka in o backa bikern, en insats som aldrig skulle glmmas i ett fall som ovan ifrn bikern men ven dennes klubb. Men det skulle gra mig till medbrottsling i alla andras gon.

Kontentan; erfarenheterna med dem verlag blir vad man gr dem till. Frgan r bara om jag vgar g min egen vg och skita i vad omgivningen tycker o tror.

Med de jag trffat r det som du skriver, vldigt ltt att komma verens med. Hade besk av en officer fr en klubb fr en mnad sedan. Vi hade aldrig trffats innan, men vi festade tills solen gick
gick upp, och s blev jag inbjuden till deras klubbhus i Mexico city.

Hade ett trubbel en gng hrnere, och sedan kom det bara bikers och parkerade sina cyclar utanfr mitt hus och s gick de och satte sig p baren. Jag behvde inte ringa till ngon.

Var p bikerfest i Acapulco och rkade glmma kvar ett par helt nya skor i kartong nr jag lullade hemt frn baren.....Det var bara att komma dit och hmta dem nsta dag. Det finns ngon blodsder som frenar bikers det tror jag 100% p.

Ibland kan det ju bli lite fylle box, eller jttefyllor, men vad faen, det r ju det jag tycker r kul!

Saludos
Citera
2011-01-13, 09:08
Medlem
Oftast mer vlbemtande och trevligare n vanligt folk. Finns lite mer heder dr.
P 1% fester r det ALLTID trevlig stmming och fan s mycket lugnare n p krogen.

Hur 1% are har hjlpt mig. Varit ett tryggt samtalsstd nr livet varit tugnt. Polare som verkligen brytt sig. Men det r vl brdraskaps mentaliteten som gr att dom r ltta att ha som vnner. OBS, jag sjlv r inte ens biker.
Citera
2011-01-13, 20:22
Medlem
svenskmexikans avatar
Hr r en av mina 1% HJLTAR:

Ett litet pedofilkryp frsker ragga underriga smflickor p internet, och fr smaka p knogmacka a la Bandidos

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/05...arrigskab.html

Saludos!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in